کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امام جمعه موقت شهر اردل:

شور و شعور حسينی فقط خاص محرم نيست

23 تير 1402 ساعت 15:54

امام جمعه موقت شهر اردل گفت: شور و شعور حسينی فقط خاص محرم نيست و بايد در تمام طول سال نمود داشته باشد.


به گزارش جهانبين نيوز حجت الاسلام سيد ياسين حسينی امام جمعه موقت اردل در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل اظهار کرد: يکي از واژگان مهم، پرمحتوا، اصيل و واقعي در همه اديان موضوع تقوا است که اين پرکاربردترين واژه‌اي است که در همه تکامل معنوي و ساختار شخصيت انسان دخالت مستقيم دارد و نبايد به حاشيه برده شود، در واقع مسئله تقوا بايد در رأس همه امور زندگي ما باشد.

حسيني افزود: مکتب الهي اسلام تقوا را معياري براي ارزيابي انسان‌ها قرار داده است و بر آن تاکيد بسيار دارد، تا جايي که در قرآن خداوند با افتخارترين افراد را با تقواترين آن‌ها می‌خواند. 

وي اظهار کرد: تقوا و دوري از گناه يکي از عوامل مهم سلامت جامعه است، در همه مسائل زندگي از ريز تا درشت در جريان است و دوري از آن باعث بيماري روحي فرد و اجتماع می‌شود.


شور و شعور حسيني فقط خاص محرم نيست

امام جمعه موقت شهر اردل در بخش ديگر خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر اردل ضمن تسليت به مناسبت فرا رسيدن ايام سوگواري محرم و عاشورا گفت: در کنار شور بايد شعور حسيني وجود داشته باشد و روحانيون نقش مهمي در اين زمينه دارند، همچنين روحانيون در صحبت‌هاي خود به سخنان رهبري در زمينه اميدآفريني و جهاد تبيين توجه داشته باشند.

حسيني ادامه داد: شور و شعور حسيني فقط خاص محرم نيست و بايد در تمام طول سال نمود داشته باشد.
 
وي با بيان اينکه 100 هيئت مذهبي در شهرستان وجود دارند خاطرنشان کرد: روسای هيات‌ها نگاه جدي به مداحي‌هايي که انجام مي‌شود، نوع شعر و سبک شعر داشته باشند چون بايد مفاهيم بزرگ حسيني را با شعر به مردم بيان کنيم.

انتهاي پيام/570ه
 


کد مطلب: 54556

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/54556/شور-شعور-حسينی-فقط-خاص-محرم

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir