۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۵۷۳۴۲
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری خبر داد:

راه‌اندازی نمایشگاه توانمندی‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: نمایشگاه توانمندهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای ۱۶ اردیبهشت در چهارمحال و بختیاری راه اندازی می‌شود.
راه‌اندازی نمایشگاه توانمندی‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، محمد مؤمنی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای اولین دانشگاه در استان چهارمحال و بختیاری است که سال ۵۳ تأسیس شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در طول سال‌های پیاپی فرایندهای مختلفی را طی کرده است بیان دشت: مجموعه آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای در ۶ مرکز مشغول فعالیت هستند.

مؤمنی با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه‌ای در تمامی استان‌ها شعب‌های مختلفی دارد تصریح کرد: مجموعه دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور ۱۸۰ مورد هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۸ کد رشته در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان فعال می‌باشد گفت: ۱۹ کد رشته مرتبط با کاردانی و ۱۹ کد رشته مرتبط با کارشناسی پیوسته و نا پیوسته می‌باشد.

مؤمنی با تاکید بر اینکه بخش قابل توجهی از دروس دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای عملی می‌باشند گفت: ۴۰ درصد واحدهایی که دانشجویان انتخاب می‌کنند به صورت عملی و ۶۰ درصد به صورت تئوری می‌باشد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحالف و بختیاری گفت: در طول ۵۰ سال خدمت دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان خدمات خوبی در راستای تربیت نیروهای ماهر داده شده است.

وی اظهار کرد: باید بتوانیم در حوزه‌های مختلف توانمندی‌هایی را به دست آوریم، کشور نیاز دارد نیروهای مهارتی را تربیت کند که یکی از ارگان هاتیی که این کار را می‌تواند به خوبی انجام دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

مؤمنی با تاکید بر اینکه ما می‌توانیم نیروهای مهارتی مورد نیاز جامعه را تربیت کنیم گفت: سیاست‌های کشور به این سمت باید پیش رود که نحوه پذیرش دانشجو باید به گونه‌ای باشد که بتواند مهارت کسب کرده و در نتیجه ایجاد شغل کند، در حال حاضر تعامل بین دانشگاه و صنعت نیز وجود دارد و در همین راستا تفاهم نامه‌های مختلف بسته شده است.

وی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها باید پای کار آیند تا مشکلات اقتصادی حل شود گفت: سیاست دولت سیزدهم بر این بود که دانشجویان را باید مهارت محور به عمل آورد.

مؤمنی خاطرنشان کرد: نمایشگاه دائمی به عنوان توانمندسازی دانشجوها و شهر مشاغل با همکاری شهرداری در چهارمحال و بختیاری راه اندازی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این نمایشگاه هر دو سال یک بار باید برپا شود گفت: نمایشگاه توانمندهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای سال گذشته در استان برگزار شد و امسال نیز به واسطه پنجاهمین سال تأسیس دانشگاه، راه اندازی می‌شود.

مؤمنی یادآور شد: در این نمایشگاه کارهایی که دانشجویان در یک سال اخیر داشته اند و ایده خود را به محصول تبدیل کرده اند به نمایش گذاشته می‌شود و این محصول مورد حمایت مرکز رشد قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه در ۷۰۰ متر فضا و ۳۰ غرفه کار خود را شروع می‌کند اذعان داشت: ۱۳ شرکت در مجموعه نمایشگاه حضور دارند.

مؤمنی به شعار نمایشگاه نیز اشاره کرد و گفت: فردایی بهتر از امروز شعار نمایشگاه توانمندی‌ها می‌باشد و هدف از برپایی نمایشگاه نیز بازدید همگانی از دانشگاه و فروش محصولات مرکز رشد می‌باشد.

انتهای خبر/۱۰۲۰ ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۰۶:۳۲:۳۸

30 Apr 2024