۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۵۴۵۵۴
امام‌جمعه فارسان تاکید کرد:

سفر رئيس‌جمهور به سه کشور آفريقايی نشان از دستاوردهای بالا برای ايران دارد

امام‌جمعه فارسان گفت: ديپلماسی متوازن دولت سيزدهم با سفر رئيس‌جمهور به سه کشور آفريقايی، بيش‌ از پيش رخ می‌نماياند و حکايت از فرصت‌های جدی و دستاوردهای بيشتر برای ايران اسلامی دارد.
سفر رئيس‌جمهور به سه کشور آفريقايی نشان از دستاوردهای بالا برای ايران دارد
به گزارش جهانبین نیوز حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه اين هفته شهر فارسان اظهار کرد: متقين خودرأي نيستند، اهل شکيبايي هستند و جزع نمي‌کنند.
 
امام‌جمعه فارسان به قرارگیری در استانه ماه محرم اشاره داشت و افزود: جمعه آخر ماه ذي‌حجه سال ۱۴۴4 قمري و در آستانه سال ۱۴۴5 و ماه محرم، ماه حزن و اندوه و سوگواري بر مصائب آل الله هستيم، اميدوارم در ماه پيش رو و ماه بعد از او خداي تعالي نام همه ما را در سوگواران و عزاداران حسين بن علي قرار بدهد انشاء الله.
 
وي تصريح کرد: اول محرم آغاز دهه ‌احياي امربه‌معروف و نهي از منکر و روز شعر و ادب آئيني و بزرگداشت محتشم کاشاني هم هست که همه شما با اشعار او آشنا هستيد، از روزهاي آينده خيمه‌هاي معرفت و معنويت حسيني پرشورتر از گذشته ان‌شاءالله فعال خواهند شد و سخنرانان و مرثيه‌خوانان هرکدام مجالس امام حسين عليه‌السلام را گرم مي‌کنند.

وی بیان داشت: حماسه کربلا توانسته است بدون جبر و زور و استفاده از سلاح از همه مرزهاي جغرافيائي عبور کند و دل‌هاي مردم جهان را فتح کند و به تسخير خود درآورد، در اين جلسات بايد امر اهل‌بيت احياء شود، دين و دستورات الهي با بهترين بيان تبليغ شود، عزتمندي، غيرت ديني، حماسه، دشمن‌شناسي و دشمن‌ستيزي در افراد بايد تقويت شود.
 
ملک پور به اهميت راهبردي سفر رئيس به سه کشور آفريقايي اشاره‌ و عنوان داشت: ديپلماسي متوازن دولت سيزدهم با سفر رئيس‌جمهور به سه کشور آفريقايي، بيش‌ازپيش رخ مي‌نماياند و حکايت از فرصت‌هاي جدي و دستاوردهاي بيشتر براي ايران اسلامي دارد، تجارت دريا، يکي از موضوعات مورد توجه ايران طي سال‌هاي اخير بوده و کشور ساحلي کنيا با قرار‌گيري در ضلع شرقي قاره آفريقا، مي‌تواند ظرفيتي براي ايجاد خطوط منظم کشتيراني در کشورهاي ضلع شرقي ايجاد کند و ارتباط با کشورهاي غربي و شمالي قاره آفريقا را فعال کند.
 
وي افزود: اوگاندا نياز ضروري به واردات دارو و نفت دارد و اين دو محصول در صدر فهرست واردات آن طي سال‌هاي اخير قرار داشته است؛ محصولاتي که نقطه قوت صادرات ايران محسوب مي‌شوند و از اين لحاظ اوگاندا مي‌تواند بازار مطلوبي براي محصولات ايران باشد. زيمبابوه داراي ظرفيت ويژه‌اي به لحاظ معدني است. مذاکرات همکاري تجاري ايران و زيمبابوه در بهمن‌ماه گذشته و در سفر وزير صنعت اين کشور به ايران انجام‌شده و در نهمين اجلاس کميسيون مشترک، اسناد همکاري مهمي ميان دو کشور به امضا رسيده است.
 
وي اظهار داشت: اين توضيحات نشان مي‌دهد که آفريقا براي ايران فرصت‌هاي متعدد سرمايه‌گذاري و سودآوري داشته باشد و مقصد صادرات صنايع مختلف ما باشد. از طرف ديگر بسياري از نيازهاي ما را تأمين کند و حتي ارزآوري هم داشته باشد، اميد است اين سفر پر از توافق‌نامه‌هاي واقعي و روي زمين براي استفاده از اين ظرفيت‌ها باشد تا ثمره آن همچنان که رئيس محترم جمهور نيز تأکيد دارد در معيشت و سفره مردم ديده شود.
 
وي همچنين به سالروز تأسيس نهاد شوراي نگهبان هم اشاره‌اي داشت و افزود: حملاتي که به اين رکن قويم نظام اسلامي و تهمت‌هايي که زده مي‌شود و بعضي خواسته يا ناخواسته خود را در مقابل نظام قرار مي‌دهند دفاع بر همه لازم است و از اين جايگاه همه بايد دفاع کنند و لازم است تا مي‌شود مباني تصميمات شوراي نگهبان را براي عموم مردم و همچنين جايگاه شورا را تبيين و تقويت کنيم و اگر انتقاد عالمانه و محققانه‌اي هم بود بايد شنيد و رفع اتهام کرد و هم تذکر داد و هم تصحيح کرد و هم اگر اتهامي هست رفع اتهام کرد اما هرگز نبايد اين جايگاه رفيع را تضعيف کرد.
 
وي گفت: از روز اول دشمنان نظام نقش اساسي شورا را شناختند و به آن در مقاطع مختلف تاختند تا او را مثل زمان مشروطه از کار بيندازند و در داخل هم بعضي‌ها ناآگاهانه و طوطي‌وار همان حرف‌هاي دشمنان را تکرار کردند و مي‌گويند تائيد صلاحيت‌ها را جوري انجام مي‌دهد که به خواسته خودش برسد يا براي حفظ حکومت حقوق مردم را محدود مي‌کند اين تهمت است.
 
وي تصريح کرد: وظيفه شوراي نگهبان در محدوده صلاحيت‌هاست و وظيفه پرشور کردن انتخابات را ندارد. پرشور کردن انتخابات کار دستگاه‌هاي ديگر و خود مردم است و يا مصلحت‌انديشي کردن که کار شوراي نگهبان نيست که بعضي ادعا دارند. اگر بحث مصلحت‌انديشي در شوراي نگهبان بيايد به آن معنا که در ذهن بعضي هست ديگر هيچ معيار و ملاکي را نمي‌توانيم در نظر بگيريم، قانون ملاک است. طبق قانون هرچه که هست انجام مي‌دهند. نتيجه و اثرش هم مشخص مي‌شود. وظيفه شوراي نگهبان اين است؛ اما اينکه بگوييم براي پرشور شدن که اين هم‌محل بحث است بياييم فلان شخص را هم تائيد کنيم برخلاف موازين، بعد اين دوره اين‌طور شود دوره‌هاي بعد بايد چگونه عمل کرد؟
 
 انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۳ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۵:۲۶:۳۸

14 Jul 2023