۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۵۴۵۳۷
امام جمعه فارسان مطرح کرد:

حجاب ضامن حفظ زنان از رنج مشكلات بزرگ‌تر

امام جمعه فارسان گفت: حجاب زنان را از رنج مشكلات بزرگ‌تر در جامعه حفظ می‌کند و هدف شارع مقدّس هم به‌هيچ‌وجه محصور كردن زنان در خانه نبوده است.
حجاب ضامن حفظ زنان از رنج مشكلات بزرگ‌تر
حجت‌الاسلام محسن ملک پور در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز پيرامون هفته عفاف و حجاب گفت: همين‌که اسلام براي زن احكام حجاب را معين کرده، نشان‌دهنده اين مطلب است كه زن مي‌تواند در جامعه حاضر شود، چراکه در محيط خانه نيازي به حجاب نيست، لذا حجاب، نشانه حضور زن در جامعه است.
 
وي تصريح کرد: در اسلام زن براي انجام وظايف خود در خانواده مجبور نشده كه از فعاليت‌هاي اجتماعي دور باشد، در تاريخ اسلام نمونه‌هاي فراواني از زناني وجود دارند كه با رعايت عفت و پاک‌دامني و پوشش اسلامي در زمينۀ علم، ادب، سياست، عرفان، جنگ و جهاد... فعّال بوده‌اند كه در كتاب‌هايي مانند رياحين الشّريعه و... نام آنان آمده است.
 
 
وي بيان داشت: البته علاوه بر حضرت فاطمه عليها الاسلام كه حتّي در پايان عمر شريفشان نيز عليه ظلم مبارزه مي‌کردند و هم‌چنين حضرت زينب و حضرت خديجه عليهماالسلام و... که از بزرگ‌ترين زنان دين اسلام محسوب مي‌شوند، نام تعداد بسياري از زنان ديگر نيز در اين کتب مطرح‌شده است كه در عين عفاف و حجاب، در تمام فعاليت‌هاي اجتماعي قدرتمند و مؤثر ظاهرشده‌اند.
 
امام‌جمعه فارسان عنوان داشت:  ممكن است رعايت حجاب از نظر تحمّل گرما و حفظ پوشش و راحتي عمل، كمي مشكل باشد ولي تحمّل اين مشكل، زنان را از رنج مشكلات بزرگ‌تري حفظ خواهد کرد و هدف شارع مقدّس هم به‌هيچ‌وجه محصور كردن زنان در خانه نبوده است.
 
حجت‌الاسلام ملک پور به سير تاريخي حجاب‌ستيزي در ايران هم اشاره‌اي داشت و گفت: رضاشاه براي نابودي تشيع، اسلام و سنت‌ها در کشور ايران، بر سر کار آمد، از سال 1293، يعني6 سال پيش از کودتا در ايران، استعمار به اين ديدگاه رسيد که براي اصلاح ايران از منظر آنان بايد ديکتاتوري منور اين کشور روي کار آيد و ما بايد با استفاده از مشت آهنين مسائل ايران را سر و سامان بدهيم.
 
وي افزود: در دوره قاجار و مشروطه خيلي تلاش کردند ايران را آن‌چنان‌که مدنظرشان است شکل دهند؛ اما موفق نشدند؛ زيرا مخالفت روحانيان و مردم ايران از اين کار جلوگيري کرد، اين‌گونه بود که آن‌ها به فکر اين افتادند که با يک دولت مقتدر نظامي تغييرات مدنظر را در ايران به اجرا درآورند.
 
در منابع تاريخي آمده است که پيش از کودتا، اردشير جي، سر جاسوس انگليس در ايران، به عين‌الملک، پدر هويدا، مراجعه کرد و گفت: براي امر مهمي در ايران به فردي نياز داريم که دو ويژگي داشته باشد: (1) قزاق باشد؛ (2) شيعه اثني عشري خالص نباشد. او سه بار موضوع شيعه اثني عشري خالص نبودن را تکرار کرد.

وي عنوان داشت: کشف حجاب هم نخست به‌صورت علني و قانوني اجرا نشد، بلکه با حمايت از زنان بي‌حجاب و اقدامات ساختارشکنانه باشگاه‌ها و کلوپ‌ها زمينه اجراي قانوني آن فراهم شد و رضاخان پس از بازگشت از ترکيه در سال 1313 مصمم گرديد بساط حجاب را در ايران جمع کند.

 انتهاي پيام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۲ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۲:۱۳:۵۹

13 Jul 2023