۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۵۴۴۷۴
امام‌جمعه شهرستان فارسان:

عضویت رسمی در پیمان شانگهای غلبه راهبرد بر تاکتیک

امام‌جمعه فارسان گفت: عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در پیمان همکاری‌های شانگهای، نقطه آشکارساز سیاست خارجی پویا، چندوجهی و متوازن کشورمان در نظام بین‌الملل محسوب می‌شود.
عضویت رسمی در پیمان شانگهای غلبه راهبرد بر تاکتیک
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان به چرا عید الله الاکبر اشاره داشت و گفت: عید، خلاصه در خوشحالی ظاهری و دنیایی نمی‌شود بلکه روزی عید است که در آن، سودی واقعی نصیب حقیقت انسان شده باشد؛ سود واقعی انسان نیز جز در بندگی و طاعت الهی معنا پیدا نمی‌کند. وقتی انسان احساس می‌کند که وظیفه خود در رابطه با بندگی خدای متعال را به‌درستی انجام داده و خداوند آن را پذیرفته است نشاطی درونی در او به وجود می‌آید که در ظاهر او نیز نمایان می‌شود.

وی افزود: موضوع تمام اعیاد حقیقی و الهی، انسان است و هرکدام از این اعیاد، در تحقق حقیقت انسانیت بیشتر مدخلیت داشته باشند، عیدترند. و چون تمام حقیقت انسان تنها با مفهوم ولایت معنا و عینیت می‌یابد، بنابراین عید الله الاکبر، عید غدیر است.

وی تصریح کرد: هر موهبتی شکرانه دارد و هرچه نعمت بزرگ‌تر، شکر آن ضروری‌تر. و چون نعمتی بزرگ‌تر از ولایت نیست، روز تحقق آن بزرگ‌ترین عید است و شکر آن از همه نعمت‌های الهی واجب‌تر و ضروری‌تر. شکر نعمت غدیر این است که در کاروان امام زمان (عجل الله فرجه الشریف) قرار بگیریم و در چارچوب طرح آن حضرت حرکت کنیم و در مقابل طرح آن حضرت، طرح دیگری مطرح نکنیم. قافله‌سالار این کاروان علوی و مهدوی هم در این عصر هم کسی جز ولی‌فقیه نیست.

امام‌جمعه فارسان به عضویت رسمی در پیمان شانگ‌ ها هم اشاره داشت و گفت: سرانجام ایران به عضویت سازمان شانگهای در آمد و ایران به این سازمان مهم پیوست. عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در پیمان همکاری‌های شانگهای، نقطه آشکارساز سیاست خارجی پویا، چندوجهی و متوازن کشورمان در نظام بین‌الملل محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: نگاه به شرق به معنی هم‌افزایی راهبردی میان ایران، روسیه و چین در برابر تهدیدات مشترک غرب، برخلاف آنچه غربی‌ها سعی در القاء آن دارند، مفهومی کاملاً متضاد با مفاهیمی مانند وابستگی به شرق بوده و اتفاقاً برگرفته از قدرت بازیگری بین‌المللی کشورمان در قالب سیاست خارجی متوازن است.

وی عنوان داشت: عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای به‌طور طبیعی منجر به نارضایتی و وحشت طرف غربی شده و تبلور خشم و شانتاژ رسانه‌های غربی و ضد انقلاب نیز در همین راستا قابل تفسیر است. بدون شک آنچه در جریان اعلام رسمی عضویت ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای رخ داد، نقطه عطفی در سیاست خارجی متوازن جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که با اصل قرار دادن تأمین منافع ملی توانسته فضا را برای انتفاع حداکثری در این خصوص فراهم آورد.


حجت‌الاسلام محسن ملک پور به قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و حمله رضاخان به مسجد گوهرشاد و کشتار مردم (1314ش) روز عفاف و حجاب هم اشاره‌ای داشت و افزود: همین‌که اسلام برای زن احكام حجاب را معین نموده، نشان‌دهنده این مطلب است كه زن می‌تواند در جامعه حاضر شود، چرا كه در محیط خانه نیازی به حجاب نیست. لذا حجاب، نشانه حضور زن در جامعه است ولی به همراه تضمین امنیت و صیانت شخصیت الهی او.

وی اظهار داشت: در اسلام زن برای انجام وظایف خود در خانواده مجبور نشده كه از فعالیت‌های اجتماعی دور باشد. در تاریخ اسلام نمونه‌های فراوانی از زنانی وجود دارند كه با رعایت عفّت و پاک‌دامنی و پوشش اسلامی درزمینۀ علم، ادب، سیاست، عرفان، جنگ و جهاد... فعّال بوده‌اند كه در كتاب‌هایی مانند ریاحین الشّریعه و... نام آنان آمده است. و البته علاوه بر حضرت فاطمه علیها السلام كه حتّی در پایان عمر شریفشان نیز علیه ظلم مبارزه می‌کردند و هم‌چنین حضرت زینب و حضرت خدیجه علیهما السلام و... که از بزرگ‌ترین زنان دین اسلام محسوب می‌شوند، نام تعداد بسیاری از زنان دیگر نیز در این کتب مطرح‌شده است كه در عین عفاف و حجاب، در تمام فعالیت‌های اجتماعی قدرتمند و مؤثر ظاهرشده‌اند.

وی عنوان داشت: بنابراین ممكن است رعایت حجاب ازنظر تحمّل گرما و حفظ پوشش و راحتی عمل، كمی مشكل باشد ولی تحمّل این مشكل، زنان را از رنج مشكلات بزرگ‌تری حفظ خواهد نمود و هدف شارع مقدّس هم به‌هیچ‌وجه محصور كردن زنان در خانه نبوده است.


انتهای پیام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۶ تير ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۲۰:۲۴

7 Jul 2023