۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵
کد مطلب : ۵۴۲۸۶

مراسم استقبال از عشایر کوچ نشین لردگان برگزار شد

مراسم استقبال از عشایر شهرستان لردگان با حضور مردم و مسولین در منطقه عشایری مله زردآلو برگزار شد.
مراسم استقبال از عشایر کوچ نشین لردگان برگزار شد
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز مراسم استقبال از عشایر شهرستان لردگان با حضور مردم و مسولین و ارئه خدمات قرآنی، فرهنگی، عمرانی، پزشکی، دامپزشکی، کشاورزی و حقوقی به جامعه عشایری در منطقه عشایری مله زردآلو برگزار شد.

حجت الاسلام رحمانی امام جمعه لردگان راجب عظمت عشایر گفت: وقتی رسول گرامی اسلام (ص) به دنیا آمد پدرشان رحلت فرمودند و مادر پیامبر را به یک چادر نشین عشایری تحویل داد که بعضی مواقع این بچه را می‌آوردند و مادر شیر می‌داد و پیامبر در بین عشایر بزرگ شد یعنی طفولیت و کودکی پیامبر در محیط عشایر بود.

وی افزود : حالا ببینید زندگی در عشایر چه عظمتی دارد و چه تاثیر تربیتی قوی دارد که پیامبر خدا که باید طفولیت خودش را در بیابان در زیر چادر و در بین عشایر بزرگ می‌شود، این کودک چون ماموریت بزرگی باید در آینده انجام دهد طفولیت خودش را باید پاک ترین جای زمین و در حلال ترین رزق و روزی و در زیباترین محیط از نظر محبت و عاطفه بزرگ شود، شیرازه این کودک باید در آنجا بسته شود.

رحمانی در پایان گفت: قهرمان پروری و شجاعت همراه با عاطفه و مهربانی و قانع بودن به حداقل‌های زندگی و قناعت از صفات عشایر می‌باشد.

انتهای پیام / 630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۴:۱۰:۱۰

19 Jun 2023