۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۵۴۲۴۷
خطیب موقت نماز جمعه لردگان :

رسم و رسومات دست و پاگیر را از زندگی جوانان حذف کنید

خطیب جمعه لردگان گفت :ازدواج جوانان را آسان‌تر بگیرید، رسم و رسومات اشتباه و دست و پاگیر را حذف کنید.
رسم و رسومات دست و پاگیر را از زندگی جوانان حذف کنید
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز ؛ حجت الاسلام منصوری امام جمعه موقت شهرستان لردگان در خطبه های این هفته اظهار کرد: همه شما و خودم را به رعایت تقوا توصیه میکنم  و زیربنای همه فعالیت‌های ما باید تقوا باشد.

حجت الاسلام  منصوری   جهالت را یکی از رذائل اخلاقی دانست و  گفت: یکی از رزائل اخلاقی در جامعه جهالت است ، که اگر بخواهیم ترجمه‌ای برای آن داشته باشیم هم در مقابل نادانی و هم در مقابل علم و دانش قرار میگیرد از سویی و از سوی دیگر در مقابل بی عقلی.
 
وی تصریح کرد :  وقتی داریم از علم صحبت میکنیم علم در مقابل جهل است و گاهی هم عقل را در مقابل آن قرار میدهیم ، وقتی عقل وجود نداشته باشد همان جهالت است و  وقتی علم وجود نداشته باشد همان جهالت است.  جهالتی که در طول تاریخ بسیار از آن سخن گفته اند و چه ضربه هایی که از آن بشریت نخورده است.
 
حجت الاسلام منصوری افزود :  شیعیان و  جامعه اسلامی از این جهالت کم ضربه نخورده ، در قرآن کریم اگر نگاه کنیم ۲۴ مرتبه خدای متعال از جهالت سخن گفته و آن را مورد نکوهش و مذمت قرار داده است.

وی بیان داشت:خداوند متعال که انسان را خلق کرده است می‌داند در وجود او  جهالت است. اما دستور اسلام این بوده که اگر میخواهی از جهالت  رهایی پیدا کنید باید تلاش و کوشش کنی و از آن فاصله بگیری.  باید با کسب علم و یقین از جهالت فاصله بگیرید.
 
 
حجت الاسلام منصوری در خطبه دوم نماز جمعه لردگان گفت :  گرامی میداریم سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) که به روز جهاد کشاورزی نامگذاری شده است که هم جهاد و هم زیربنای اقتصاد جامعه  ما را پایه گذاری کرده است.
 
وی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام جواد (علیه السلام) گفت :  آنچه که باعث می‌شود ما بتوانیم به هدف و مقصود خود برسیم بصیرت است و بصیرت یعنی تشخیص، تشخیص بجا و درست،یعنی به موقع تصمیم درست بگیریم و عمل کنیم و گاهی می‌بینیم افرادی دارای علم و سواد هستند ولی تشخیص لازم را ندارند.
 
حجت الاسلام منصوری بیان داشت : بعد از شهادت حضرت امام رضا علیه السلام عده‌ای از بزرگان دور هم جمع شدند تا برای جانشینی امام تصمیم بگیرند، یکی از افرادی که خود از نزدیکان امام رضا علیه السلام بود گفت که ما باید کسی را انتخاب کنید تا امام جواد علیه السلام بزرگ شود.  در آن میان یک آدم عادی بلند می‌شود و به او تذکر می‌دهد که امام بزرگ و کودک ندارد و از جانب خدای متعال منصوب می شود.
 
منصوری با اشاره  و تبریک  سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها در اول ذی الحجه  اظهار داشت:  ازدواج جوانان را ، آسان کنید،  رسم و رسومات که اشتباه و دست و پا گیرند را حذف کنیم،محور زندگی نباید مادیات شود باید محبت، محور زندگی باشد، این امر مهمی که اسلام به آن تاکید داشته است را تسهیل کنیم . امروز دشمن هم خانواده را نشان گرفته است، می‌خواهد خانواده ای تشکیل نشود و خانواده‌ها از هم جدا شوند.
 
حجت الاسلام منصوری در پایان با اشاره به ظرفیت های بلقوه شهرستان لردگان گفت :  شهرستان شما شهرستانی  پر از امکانات است، یکی از این امکانات وجود دانشگاه‌ها و مراکز علمی و حوزه علمیه است،این امکانات فراهم شده است که از این شهرستان جوانانی دانشمند پرورش پیدا کند برای پیشرفت شهرستان از این امکانات و ظرفیت ها استفاده کنید، در مراکز علمی  جوانانی دانشمند و فاضل پرورش پیدا کند که به شهرستان  خدمت کنند، ثبت نام حوزه های علمیه شروع شده است. یکی از امن ترین جاهایی که آماده پذیرش جوانان شماست حوزه‌های علمیه است. هم دین جوانان شما و هم دنیایی جوانان شما در حوزه  تضمین شده است.
 
انتهای پیام / 630 ل
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۷:۱۱:۱۲

16 Jun 2023