۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۵۴۲۴۶
امام‌جمعه فارسان:

بزرگ‌ترين رويداد فرهنگي در شهرستان فارسان رقم مي‌خورد

امام‌جمعه فارسان گفت: اولین جشنواره ملی اقوام و عشایر ایران زمین در شهرستان فارسان برگزار می‌شود.
بزرگ‌ترين رويداد فرهنگي در شهرستان فارسان رقم مي‌خورد
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: هرکسي که با ابزار تقوا حرکت بکند درها يکي پس از ديگري به رويش باز مي‌شود.
 
 امام‌جمعه فارسان به تشکيل جهاد سازندگي اشاره داشت و افزود: 2 خرداد سال ۵۸ حضرت امام دستور تشکيل جهاد سازندگي دادند و ثمرات فراواني براي انقلاب و نظام و مردم اين حرکت عظيم داشت؛ و امروز هم احتياج هست که اين جريان دوباره احيا شود همه گروه‌هاي جهادي که امروز دارند تلاش مي‌کنند و عمل مي‌کنند با همديگر منسجم در يک مسير حرکت کنند تا نتيجه‌بخش باش.
 
  وي تصريح کرد: بحث محروميت‌زدايي و بحث حرکت‌هاي جهادي که اين روزها انجام مي‌شود حرکت‌هاي خوبي است، گروه‌هاي فراواني از مردم مشغول اين خدمات هستند اما بايد منسجم و متحد و با يک روشمندي اين کار انجام شود.

 حجت الاسلام ملک پور گفت: جهاد سازندگي که در سال‌هاي اول تشکيل‌شده بود اين کارها را مديريت مي‌کرد و منسجم انجام مي‌شد و آثار و برکات خودش را داشت؛ و يکي از آن مسائلي بود که همان اول انقلاب به وجود آمد و آثار فراواني را داشت.
 
وي اظهار داشت: به نظر مي‌رسد که دوباره بايد با همان روش اين کارها را انجام داد تا موضوعات مختلف به‌خصوص بحث کشاورزي و امثال اين‌ها دوباره احيا شود. در اين هفته روز جهاني بيابان‌زدائي، سال گشت تشکيل جهاد سازندگي و آغاز هفته صرفه‌جوئي در مصرف آب را داريم که همه تقريباً به يک مطلب برمي‌گردد و آن حفظ منابع طبيعي و استفاده بهينه از آن‌ها و تلاش براي رشد منابع حياتي جامعه است.
 
امام جمعه فارسان عنوان کرد : از مسائل مهمي که مسئولين و مردم بايد اهتمام ويژه داشته باشند بخش کشاورزي است. يکي از مصاديق استقلال که از آرمان‌هاي انقلاب است استقلال در بخش کشاورزي است. بايد در اين بخش طوري کار کرد تا خودکفا شويم.
 
 حجت‌الاسلام ملک پور گفت: در همين اطراف شهرکرد تا فارسان و اطراف ديدم که غرقابي کاشته‌اند، ما در استان کمبود آب‌داريم، در اصفهان که استان کويري است برنج کلم و کاهو و هندوانه مي‌کارند و دائم هم از استان ما طلبکار دارند خوب نبايد اجازه کاشت محصولاتي که مصرف آب زيادي را دارند در مناطق کم آب داد. اين‌ها مي‌شود صيانت از آب. آب از بين برود زمين و کشاورزي و باغداري و دام‌پروري هم از بين مي‌رود مي‌شود بيابان. امنيت غذائي هم به خطر مي‌افتد.
 
   امام‌جمعه فارسان همچنين به يک نکته در مورد استان اشاره داشت و بيان کرد: البته نکته‌اي که عرض مي‌کنم نکته هميشگي ماست. ما بر سر اين مسئله اصرار داريم و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب هم تکرار کردند در به‌کارگيري فتنه‌گران و حتي ساکتين فتنه و کساني که در مسيري حرکت کردند و مي‌کنند که در مقابل حرکت انقلابي مردم است، به‌کارگيري اين‌ها درست نيست و نبايد به کار گرفته شوند و اين جزو اصول ماست و آن چيزي که استان را عقب نگه‌داشته فکر بسته برخي از افرادي است که با فشار سياسي يا سفارش به مسئوليت رسيده‌اند و اين افراد سد حرکت استان شده‌اند به‌هرحال اگر اين رويه ادامه داشته باشد حتماً بايد کساني که باعث نااميدي مردم و عقب‌ماندگي استان مي‌شوند يقه آن‌ها را بگيريم و بايد پاسخگو باشند.
 
 
حجت‌الاسلام ملک پور در پايان گفت: يک اتفاق ملي است که انشالله هفته آينده در شهرستان فارسان رغم مي‌خورد به نام اولين جشنواره ملي اقوام و عشاير ايران‌زمين که از 11 استان از سراسر کشور در شهرستان حضور پيدا مي‌کنند و تقريباً 100 غرفه در نمايشگاه برپا مي‌شود که انشالله برکات و نتايج خوبي ازجمله معرفي شهرستان و معرفي ظرفيت‌هاي گردشگري شهرستان و مشاغلي که مرتبط هستند و معرفي بزرگان و مفاخر و توانمندي‌هاي فرهنگي و هنري دارد.
 
وي افزود: بزرگان، معتمدين و مسئولان محلي قطعاً موجبات سر افزاري شهرستان را فراهم خواهند کرد و از زحمات ستاد برگزاري به‌ويژه فرماندار در برگزاري اين جشنواره تقدير و تشکر مي‌کنيم.

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۶ خرداد ۱۴۰۲

ساعت:

۱۶:۱۹:۱۰

16 Jun 2023