۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۵۳۸۰۷
با وجود اخطار جدی FIG به مقامات ورزش کشور؛

بی‌خبری وزیر ورزش و جوانان از فدراسیون ژیمناستیک/ خطر تعلیق بیخِ گوش ایران!

اتفاقات اخیر و اظهارات وزیر ورزش و جوانان این‌گونه به مخاطبان ورزش کشور القا می‌کند که سجادی از خطرات پیش‌روی فدراسیون ژیمناستیک آگاه نیست.
بی‌خبری وزیر ورزش و جوانان از فدراسیون ژیمناستیک/ خطر تعلیق بیخِ گوش ایران!
 
به گزارش جهانبین نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ انتخابات فدراسیون ژیمناستیک پس از مدت‌ها تعویق، تأخیر و کش‌وقوس در واپسین روزهای سال ۱۴۰۱ با شتاب و روندی عجیب به ریاست معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و ریاست عابد حق‌دادی، سرپرست وقت فدراسیون را در پی داشت.

حضور نماینده‌ای از سمت فدراسیون جهانی ژیمناستیک از یک سو و ادعای برگزاری تمام روند و مفاد انتخاباتی از سویی دیگر، مسئولان وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ژیمناستیک را بر این باور رساند که انتخابات اسفندماه این فدراسیون کاملاً قانونی برگزار شده اما همه این مسائل نتوانست نماینده FIG را در تحریر گزارش مثبت و امضای صورت‌جلسه انتخابات قانع کند.

تحرکات زهرا اینچه‌درگاهی، رئیس پرحاشیه و سابق فدراسیون ژیمناستیک از یک سو و ارتباطات وی با نماینده فدراسیون جهانی از سویی دیگر، باعث آن شد که فدراسیون جهانی از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان کشورمان درباره روند انتخابات، علت غیبت ۳ کارشناس خبره، عدم احراز صلاحیت اینچه‌درگاهی و رأی دادن نماینده وزارت پاسخ بدهد.

نخستین واکنش به نامه فوق از سوی سیدمناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک صورت گرفت که وی در پایان جلسه هیأت اجرایی هفته گذشته گفت: پاسخ خود را به‌موقع به IOC داده‌ایم اما نمی‌دانم قانع‌کننده بوده یا نه. ۴۵ روز فرصت داریم که به ابهامات بر اساس انتخابات پاسخ بدهیم ولی ممکن است FIG بر اساس گزارشات به تصمیم برای تعلیق هم برسد.

همین اظهارات از سوی این مقام رسمی، بیان‌گر اهمیت و حساسیت ماجراست که اصلاً بعید نیست فدراسیون ژیمناستیک ایران با توجه به گزارشاتی که از داخل یا از سوی نماینده فدراسیون جهانی برای FIG ارسال شده و البته ابهاماتی که در برگزاری انتخابات با اساس‌نامه نامشخص وجود داشته، در یک‌قدمی محدودیت شدید یا همان تعلیق فعالیت قرار بگیرد.

از همین رو به دلیل عدم شفافیت ماجرا؛ خبرنگار دانا در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت از سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان درباره ماجرای مهلت فدراسیون جهانی ژیمناستیک پرسید که سجادی گفت: من اطلاعات جدیدی ندارم؛ آقای پولادگر تاکنون به من چیزی نگفته‌اند. حتماً باید از ایشان بپرسم.

اظهارات وزیر ورزش و جوانان از آن‌جایی عجیب و غیرعادی به‌نظر می‌رسند که اهمیت این فدراسیون و انتخابات آن بر هیچ کس در ورزش ایران پوشیده نیست. به‌طور حتم هرگونه واکنشی از سوی نهادهای بین‌المللی نسبت به وقایع ورزش کشور، به سمع و نظر عالی‌ترین مقامات یعنی وزیر و رئیس کمیته ملی المپیک خواهد رسید.
پاسخ سجادی به دانا البته می‌تواند حاکی از بی‌اعتنایی وزارت ورزش و جوانان نسبت به وضعیت فدراسیون ژیمناستیک یا اهمیت ندادن این نهاد به انتخابات پرماجرا و پرحاشیه ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ باشد که در این شرایط، بدون تردید گیوتین تیز تعلیق بر گردن فدراسیون المپیکی و مهم ژیمناستیک کشورمان فرو خواهد نشست.
طبق چارت اداری عمارت سفیدرنگ بلوار سئول، اداره امور فدراسیون‌های ورزشی به کل به معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و به تبع آن دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها تفویض شده اما این که عالی‌ترین مقام وزارت از یک بحران نگران‌کننده و تکان‌دهنده در ژیمناستیک اظهار بی‌اطلاعی کند، قطعاً با هیچ متر و معیاری قابل دفاع و توجیه نیست.

حتی در صورتی که سیدمحمد پولادگر در این باره به شخص وزیر اطلاع‌رسانی نکرده باشد، سجادی از بولتن‌های جراید و رسانه‌ها امکان باخبر شدن از فاجعه پیش‌رو را داشت و می‌توانست که به قید فوریت، ماجرا را با دستور بررسی و پی‌گیری همراه کند که گویا این اتفاق هم در وزارت ورزش و جوانان رخ نداده است.

پیش از این آرش فرهادیان گفته بود که وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در صورت نیاز و اجبار فدراسیون جهانی، اقدامی در جهت تغییر روند انتخابات صورت خواهند داد که از این اظهارنظر، می‌توان استنباط کرد که مسئولان وزارت اشتباه یا کوتاهی خود را پذیرفته و دفاعی در برابر نظرات FIG نخواهند داشت؛ حتی در صورت تعلیق.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۰:۱۳:۰۴

13 May 2023