۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۵۳۷۶۹
بلاتکلیفی بی‌سابقه در آستانه ارسال لیست نهایی؛

تیم فوتبال امید؛ میدان تسویه‌حساب شخصی فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک!

تیم فوتبال زیر ۲۳ سال کشورمان در آستانه مهلت نهایی اعزام لیست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی، به محل تسویه‌حساب‌های شخصی تبدیل شده است.
تیم فوتبال امید؛ میدان تسویه‌حساب شخصی فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک!
به گزارش جهانبین نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ در شرایطی که تنها کم‌تر از ۵ روز به اعلام لیست نهایی کاروان اعزامی ورزش ایران به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ‌ژو از سوی کمیته ملی المپیک و ستاد عالی بازی‌ها باقی مانده، تکلیف تیم فوتبال زیر ۲۳ سال ایران یا همان تیم فوتبال امید هم‌چنان نه از سمت کمیته و نه از سوی فدراسیون فوتبال مشخص نیست.

روز گذشته سیدمناف هاشمی، دبیرکل کمیته و سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی مدعی شد که این نهاد ورزشی بر سر چند موضوع هنوز با فدراسیون فوتبال اختلافاتی دارد و همین خرده اختلافات باعث آن شده که تا به امروز سرمربی پسران المپیکی فوتبال ایران مشخص نشده و به تبع آن خبری از لیست اولیه تیم فوتبال امید در راه چین هم نباشد.

هاشمی ادعا کرد که مهدی تاج، امیر قلعه‌نویی و حبیب کاشانی هنوز برای تعیین سرمربی تیم فوتبال امید به نتیجه نهایی نرسیده‌اند و سفر رئیس فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی به قطر برای حضور در اجلاس‌های فیفا و AFC در کنار مشغله‌های عضو شورای اسلامی شهر تهران، مانع از تصمیم‌گیری قطعی درباره نیمکت بلاتکلیف امیدها شده است.

این ادعا اما بلافاصله از سوی مهدی محمدنبی، نایب‌رئیس اول و مرد همه‌کاره تیم‌های ملی در فدراسیون فوتبال مورد تکذیب و نوعی عتاب قرار گرفت تا بیش از پیش مشخص شود که بین ۲ نهاد عالی ورزشی ایران در ۲ سمت خیابان سئول، چه جنگ و اختلاف شدیدی در گرفته و متأسفانه تیم فوتبال امید نیز به میدان تسویه‌حساب‌ها مبدل شده است.

در عین ناباوری اما طی روزهای گذشته از اضافه شدن یکی، ۲ گزینه سرمربی‌گری دیگر از سوی سرپرست تیم فوتبال امید به لیست کاندیداهای تصدی این سمت خبر به گوش می‌رسد که گویا یکی از این افراد، افشین قطبی است؛ سرمربی ناموفق تیم ملی فوتبال و فولاد خوزستان که روابط بدی با حبیب کاشانی نداشت.

قطبی که تنها موفقیتش در فوتبال ایران به قهرمانی با پرسپولیس برمی‌گردد، صرفاً به علت رفاقت با کاشانی که هنوز هم علت اصلی و منطقی انتصاب او به مدیریت تیم فوتبال المپیک ایران مشخص نیست، به لیست کاندیداها اضافه شده و حتی از علی‌رضا امامی‌فر نیز به عنوان یکی از دستیاران وی نام برده شده است.

در حالی که هنوز سرمربی این تیم مشخص نیست، منصوبان کمیته ملی المپیک به حوزه فنی که قطعاً در حیطه اختیاراتشان نیست ورود کرده‌اند و سوای تعیین سرمربی، قصد در انتصاب اعضای کادرفنی از دستیار اول تا بدنساز و قیف‌چین و سایر افراد گرفته‌اند تا بدین نحو، دندان نشان داده و تیم امید را به مایملک شخصی خود تبدیل کنند.

رویه‌ای منسوخ و باطل که پیش از این هم توسط حبیب کاشانی در تیمی به سرمربی‌گری محمد خاک‌پور در دستورکار قرار گرفته بود و هیچ نتیجه‌ای جز شرمساری در پی نداشت، مجدداً با حمایت مسئولان کمیته ملی المپیک در حال تکرار است تا شاید این بار حتی کار به انتخابی المپیک هم نرسیده و تیم امید در همان بازی‌های آسیایی بارانداز بشود.

در واقع در حال حاضر اختلافات در دو سطح وجود دارد؛ یکی داخل فدراسیون برای انتخاب سرمربی بین مسئولان فدراسیون و امیر قلعه‌نویی با حبیب کاشانی و دیگری بین فدراسیون و کمیته ملی المپیک. تمام مشکل هم شاید بر سر پول باشد که قرار شده کمیته مسئولیت هزینه‌ها را برعهده بگیرد و حالا طبعاً خودش را به همین دلیل مدعی در تمام بحث‌ها هم می‌داند.

به‌طور حتم بر کسی پوشیده نیست که حالاتیم فوتبال امید به محلی برای تشکیل گعده‌های رفاقتی، میدان دادن به دوستان سرپرست تیم و در نهایت محلی برای حساب کشیدن از فدراسیون فوتبال و سایرین تبدیل شده و با ادامه چنین رویه‌ای، حتی به هانگ‌ژو فرستادن تیم هم به صلاح فوتبال ایران نیست.

فدراسیون فوتبال و دپارتمان تیم‌های ملی به عنوان متولی قانونی و رسمی تیم‌های ملی، می‌بایست در این میدان نبرد حتی یک قدم هم عقب‌نشینی نکرده و به هر قیمتی، اجازه دخالت‌های خارج از قاعده و میدان دادن به افراد سیاسی غیرورزشی را ندهد؛ چرا که در این صورت شرعیت و رسمیت خودش هم به کل زیر سؤال خواهد رفت.


انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲

ساعت:

۱۰:۰۲:۱۰

10 May 2023