۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
کد مطلب : ۵۳۱۱۰
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) مطرح کرد:

خبرنگاری جز مشاغل سخت و زیان‌آور است/ امنیت شغلی خبرنگاران تامین شود

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع)  گفت: خبرنگاری جز مشاغل سخت و زیان‌آور است، در شرایط سخت در صحنه هستند و حتی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند امنیت شغلی خبرنگاران باید تامین شود.
خبرنگاری جز مشاغل سخت و زیان‌آور است/ امنیت شغلی خبرنگاران تامین شود
به گزارش جهانبین نیوز; سردار علی‌محمد اکبری ظهر امروز در ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: خبرنگاران جایگاه بسیار والایی دارند تا جایی که خداوند در قرآن به قلم و آنچه می‌نویسد سوگند خورده است.

وی افزود: نامگذاری جشنواره به نام حضرت ابوذر (ص) بسیار کار صحیحی بود چراکه وی از صحابه خاص پیامبر بودند، همچنین بعد از وفات ایشان ابوذر همراه و یاور حضرت علی (ع) بود.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) ادامه داد: سوال مطرح شده این است که خصوصیات خاص ابوذر چه بود که جشنواره مجموعه رسانه کشور به نام ایشان نامگذاری شده است.

اکبری عنوان کرد: صداقت در گفتار، راستگویی، مطالبه‌گری، روشنگری، بصیرت‌افزایی، طرفداری از جبهه حق، حق‌گویی، حق‌شناسی و حق‌بینی، سبک زندگی اسلامی، تبیین و... جزء شاخصه‌های ویژه ابوذر غفاری بود به همین دلیل جشنواره رسانه‌ای به نام ایشان نامگذاری شد.

وی خاطرنشان کرد: تبیین و انجام بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یکی از وظایف اصحاب رسانه است که می‌تواند زمینه‌ساز ظهور مهدی موعود (عج) باشد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) با اشاره به اینکه رسانه در امر آمادگی ظهور بسیار تاثیر گذار است، گفت: کار دشمن، دشمنی نسبت به انقلاب و جمهوری اسلامی است، به دنبال بر هم زدن آرامش در کشور است و هر روز بهانه‌ایی برای این کار دارد.

اکبری اضافه کرد: گذشته ایران را گلستان و آینده آن را تیره و تار نشان می‌دهد، موفقیت‌های ملت ایران را کم رنگ جلوه می‌دهد و... لذا امیدآفرینی یکی از رسالت‌های اصحاب رسانه در کشور و در استان است.

وی بیان کرد: مجموعه رسانه‌ای بسیج آنچه برعهده دارد امیدآفرینی حقیقی و نه کاذب است، مطالبه‌گری یکی از شاخصه‌های خاص رسانه و خبرنگار انقلابی است.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) تاکید کرد: انتقاد به‌جا و درست همراه با راهکار و پیشنهاد وظیفه خبرنگار است نه اینکه انتقادات از سر سیاسی‌کاری باشد.

اکبری یادآور شد: رسانه مطالبه‌گر، رسانه‌ایی است که همراه با انتقاد پیشنهاد هم داشته باشد.

وی تصریح کرد: تلاش برای ترویج سبک زندگی اسلامی از دیگر وظایف رسانه انقلابی است که شاخصه شخصیت ابوذر  غفاری نیز بود.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) افزود: دشمن با هویت زدایی از مردم به دنبال ترویج سبک زندگی غربی است، باید دشمن را در محاصره تبلیغاتی قرار دهیم نه اینکه خود ما در محاصره دشمن باشیم که اغلب اینگونه است.

اکبری ادامه داد: هیچ دینی کامل‌تر از دین اسلام نیست، هیچ محتوی غنی‌تر از قرآن نیست اما گاهی ما دستمان را خالی می‌بینیم و در محاصره جنگ روانی دشمن قرار می‌گیریم.

وی عنوان کرد: جنگ روانی گروه‌های تکویری در عراق و سوریه نمونه بارز از محاصره روانی است، با ایجاد رعب و وحشت سعی می‌کردند مردم را بترسانند تا تسلیم شوند.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) خاطرنشان کرد: مسمومیت دختران در مدارس نیز بخش عمده‌ای از جنگ روانی دشمن است، اگرچه که دست دشمن حتما در کار است، در گوشه‌ایی کاری انجام می‌دهد بعد با القای ترس سعی می‌کند کارش را در دیگر نقاط کشور به پیش ببرد.

اکبری اضافه کرد: امروز جنگ، جنگ شناختی است که با القای محتوی غلط درصدد ایجاد ترس و خواسته خود در بین مردم هستند.

وی بیان کرد: ولایت، کار عملی می‌خواهد و روزنامه‌نگار و رسانه انقلابی باید به عمل همراه ولایت باشد نه صرفا با زبان.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) تاکید کرد: بالاترین رسالت رسانه انقلابی امر به معروف و نهی از منکر است که بزرگ‌ترین معروف حفظ انقلاب و نظام اسلامی است.

اکبری افزود: رسانه‌ها مطالبات و مشکلاتی دارند که یک مجموعه باید برای رفع مشکلات آنان تلاش کنند.

وی ادامه داد: خبرنگاری جز مشاغل سخت و زیان‌آور است، در شرایط سخت در صحنه هستند و حتی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند امنیت شغلی خبرنگاران باید تامین شود.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) عنوان کرد: بیمه حوادث و بازنشستگی لازمه شغل خبرنگاری است که باید تامین شود.

اکبری خاطرنشان کرد: سواد رسانه‌ای به‌روز جز لاینفک حرفه خبرنگاری است که باید مدنظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کار رسانه، کار فرهنگی و یک اصل است، اضافه کرد: درست که دقت شود می‌بینیم ضعف‌های فرهنگی بسیاری در کشور وجود دارد چه اگر موضوع فرهنگی حل شود بسیاری از موضوعات و مشکلات نیز حل می‌شود.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) بیان کرد: یکی از دلایل دشمنی با نظام جمهوری اسلامی، موفقیت‌هایی است که بدست آورده است.

اکبری تاکید کرد: مردم ایران نشان داده‌اند هرگز به دلیل مشکلات با دشمنان معامله نخواهند کرد، اما مشکلات داخلی، جنگ روانی، کمبودها و... در کشور را باید جدی بگیریم.

انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱

ساعت:

۱۶:۳۲:۰۵

7 Mar 2023