۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳
کد مطلب : ۵۳۰۱۴
متخصص طب اورژانس:

استفاده از ابزار غیر استاندارد در زمان خانه تکانی ممنوع/حوادث رخ داده ناشی از وسایل غیر استاندارد

متخصص طب اورژانس گفت: عمدتا حوادثی که در منزل رخ می دهد، ناشی از عجله کردن در منزل یا استفاده از وسایل غیر استاندار در زمان خانه تکانی است.
استفاده از ابزار غیر استاندارد در زمان خانه تکانی ممنوع/حوادث رخ داده ناشی از وسایل غیر استاندارد
دکتر مردانی طب اورژانس در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز، اظهار کرد: عمدتا حوادثی که در منزل رخ می دهد، ناشی از عجله کردن در منزل یا استفاده از وسایل غیر استاندار در زمان خانه تکانی است.

وی تصریح کرد: هرسال هفته‌های پایانی سال ما شاهد افرادی هستیم که در اثر استفاده نا صحیح از نردبان یا اجسام دیگر دچار افتادن از ارتفاع شده و دچار  شکستی و در‌رفتگی می‌شوند.

مردانی با اشاره به اینکه در بررسی‌های اولیه متوجه می‌شویم افراد از ابزار غیر استاندار و یا خیلی ساده استفاده کرده‌اند گفت:  استفاده از ابزار غیر استاندار باعث می‌شود فرد از ارتفاع سقوط کند و دچار شکستگی استخوان شود.

وی بیان داشت: به دنبال حوادث افتادن از ارتفاع گرفتگی عضلانی یا پارگی پاندوم نیز وجود دارد که علت آن بلند کردن اجسام سنگین و یا جابه جایی اجسام سنگین است که همواره در ماه‌های پایانی اینگونه حوادث را زیاد می‌بینیم که این برمی گردد به مسئله اولیه خانه تکانی که باید ابزار درست استفاده کنیم و برای خانه تکانی عجله نکنیم.

مردانی خاطر نشان کرد: صرف مدت کوتاهی در هر روز باعث می‌شود که از حالت عجله کردن و استفاده نا صحیح هر روز این حوادث رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه همواره در زمانی که قصد خانه تکانی دارید به گروه های آسیب پذیر کمک کنید گفت: زمانی از مواد شوینده استفاده شود که کودکان در دسترس نباشند و یا در ساعت خواب آن ها باشند.

مردانی ادامه داد: همواره بخش کوچکی از خانه را برای خانه تکانی شروع کنیم و بقیه خانه به عنوان محل زندگی از ابزار و وسایل استفاده می کنیم همواره یک نیرو کمکی داشته باشیم .

وی اذعان داشت: در مراجعات مکرر در بیمارستان شرح حالی مبنی بر اینکه دو یا سه روز قبل اتفاق افتاده فرد تا الان سردرد یا سرگیجه دارد، علائم اولیه ضربات و علائم اولیه حادثه افتادن ممکن است دو یا سه روز بعد سردرد حالت تهوع یا تاری دید داشته باشیم که بعد رخ دادن چنین حوادثی فرد تا چند روز بعد دچار این مشکلات است و باید حتما به پزشک مراجعات کند .

مردانی تاکید کرد: فکر نکنید اگر در خانه اتفاق افتاده مسئله ای نیست و نیاز به پیگیری ندارد.

وی خاطر نشان کرد: در افرادی که داروهای خاص مثل آسپرین استفاده می کنند، یک حادثه کوچک مثل ضربات حادثه بدن یا پیچ خوردگی‌ها  ممکن است منجر به پارگی های ریز ماهیچه‌ای شود و کبودی‌هایی ایجاد شود که صرفا در معاینات در منزل متوجه آن باشد و اگر ناحیه کبودی هنوز روبه افزایش باشد، حتما پیگیری و مراجعه می‌خواهد اما در غیر اینصورت صرفا کمتر کار کردن با عضو مربوط و مراقبت پی در پی کمک می کند این حالت از بین رود.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۵۹:۵۶

27 Feb 2023