۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۵۲۲۸۹
امام‌جمعه فارسان

ابرقدرت، امروز کسي است که سکوهاي مجازي را در اختيار دارد

امام جمعه فارسان گفت: ابرقدرت، امروز کسي است که سکوهاي مجازي را در اختيار دارد و با درک صحيح، هوشمندانه روايت اول را او بيان مي‌کند. اين حکمراني است. در جنگ شناختي که نفوذ ادراکي صورت مي‌گيرد بايد وارد جهاد تبيين شد.
ابرقدرت، امروز کسي است که سکوهاي مجازي را در اختيار دارد
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. اهل تقوا دشمنان خود را با حسن خلق شکست مي‌دهند. مولانا اميرالمؤمنين عليه‌السلام در بخش پاياني حکمت ۲۱۵ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: و با حسن رفتار، دشمن شکست مى‏خورد. مناوات، معادات به دشمنى بين دو نفر مي‌گويند. مطلب روشن است، وقتي کسي حسن رفتار دارد دشمن هم نمي‌تواند عيب‌جوئي کند و شخص خوش‌خلق را متهم به مفاسد کند و بر او سلطه پيدا کند. لذا خودش شکست مي‌خورد.

و در ادامه فرمود: با بردبارى در برابر نادان، ياوران بيشترى در مقابل او به هم مى‏رسند. معلوم است که اگر کسي بخواهد با شخص سفيه مقابله کند خود را تضعيف کرده و ياران خود را از دست مي‌دهد. لذا بهترين کار عبور کردن و حلم ورزيدن است.

امام‌جمعه فارسان به مسئله فضاي مجازي اشاره داشت و افزود: يکي از مسائل مهم که اين روزها درباره‌اش زياد سخن گفته مي‌شود مسئله فضاي مجازي است. فضائي که خط تهاجمي دشمن، با استفاده از نرم‌افزارها و لشکري از تأثيرگذاران اجتماعي مثل بازيگران و خواننده‌ها و ورزشکاران و … در آن فضا عليه ما به‌صورت شبانه‌روزي توطئه و عمليات مي‌کند تا ذهن و عقايد و اراده مردم را تحت کنترل و تغيير و در صورت لزوم اقدام قرار دهد.

وي تصريح کرد: با رصدي مختصر در اين ميدان مي‌بينيم که دائماً در معرض عمليات رسانه‌اي و سايبري دشمنان براي مديريت افکار مردم عليه مکتب اسلام و تفکر انقلاب قرار داريم. لذا به نظر مي‌رسد يکي از واجبات قطعي براي نظام، پرداختن جدي به اين مقوله است.

وي افزود: ابرقدرت، امروز کسي است که سکوهاي مجازي را در اختيار دارد و با درک صحيح، هوشمندانه روايت اول را او بيان مي‌کند. اين حکمراني است. در جنگ شناختي که نفوذ ادراکي صورت مي‌گيرد بايد وارد جهاد تبيين شد. اين را چه کسي مي‌تواند انجام دهد؟ کسي که قدرت حکمراني داشته باشد و فضا در اختيارش باشد؛ نه فضاي يک منطقه، نه همان‌طور که آقا گفتند فضايي که کليدش دست ديگران است. آقا هم دارند به حکمراني توصيه مي‌کنند؛ اما کساني که مسئوليت در اختيارشان است به‌اندازه فهم رهبر معظم انقلاب حرکت نمي‌کنند. بايد مطلب را جلوتر ببرند. بايد بزرگ‌تر ببينند. بايد جهاني فکر کنند. افقي که مرکز ملي فضاي مجازي کشور براي خودش ترسيم مي‌کند بايد جهاني باشد بايد دولت محترم و مجلس محترم و بعد شوراي عالي فضاي مجازي نگاه حکمراني جهاني به اين مقوله داشته باشند تا بشود کاري از پيش برد.

وي اظهار داشت: امروز عزيزاني که توانستند انواع موشک نقطه زن دوربرد بسازند و امنيت دفاعي کشور را در مقابل دشمنان عنود تأمين کنند که از همه آنان تقدير مي‌کنيم؛ لازم است گروهي ديگر براي حفاظت از کيان کشور از منظري ديگر اقدامات اساسي داشته باشند و در فضاي مجازي قدرتمند عمل کنند و ابتکار عمل را به دست بگيرند و اين شدني است چون از امامين انقلاب اين کلام را در جان خود نهادينه کرديم که ما مي‌توانيم.


حجت‌الاسلام ملک پور به برجام هم اشاره داشت و گفت: در مسئله برجام همه به‌وضوح ديديد که چگونه عمل کردند و مي‌کنند. حرکتي جز فريب و نيرنگ نداشتند. عده‌اي از دولتمردان ما هم در اين دام افتادند و فريب خوردند دانسته و ندانسته و امروز در بحث مذاکرات هم با حقه‌بازي و دغل واردشده‌اند؛ که به فضل الهي دولت‌مردان مقاوم از منافع ملي دفاع مي‌کنند و اين مسئله آنان را مستأصل کرده به‌طوري‌که دست به اقدامات نابخردانه در حق مردم زدند و مسئله اغتشاش را راه انداختند که اين تيرشان هم مثل قبل به سنگ خورد و عن‌قريب است که سرشان به سنگ بخورد.


وي در پايان بيان داشت: ما هم وعده مي‌دهيم اما ما وعده را از خداي تعالي مي‌گيريم وعده خدا حق است و آن اين است که به‌زودي شما نابوديد و حزب‌الله غالب است. وعده مي‌دهند اما گول مي‌زنند و فريب مي‌دهند. لذا قرآن به ما تذکر داد و هشدار داد که شيطان جز فريب و نيرنگ و غرور، وعده‏اى نمى‏دهد.


انتهاي پيام/590پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱

ساعت:

۱۴:۴۶:۰۴

16 Dec 2022