۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۷
کد مطلب : ۵۲۱۴۸
امام جمعه فارسان

دشمن اقدامات جديدي را با شگردهاي جديد شروع کرده است

امام‌جمعه فارسان گفت: دشمن با فشار اقتصادي، فشار رواني و فشار عملي مي‌خواهد ملت ايران را به ستوه آورد. اتاق جنگ رسانه‌اي دشمن در کنار دشمني‌هاي اقتصادي و امنيتي که داشت اقدامات جديدي را با شگردهاي جديد شروع کرد.
دشمن اقدامات جديدي را با شگردهاي جديد شروع کرده است
به گزارش جهانبین نیوز ، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. متقين اهل رفتار منصفانه با دوستان و نزديکان هستند. مولانا اميرالمؤمنين عليه‌السلام در بخش ديگري از حکمت ۲۱۵ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: انصاف داشتن باعث مي‌شود دوستان بسيار گردند. يکي از فضائل انسان که باعث مي‌شود دوستان شخص افزايش پيدا کنند، رفتار منصفانه است؛ و در مقابل بي‌انصافي باعث ريزش دوستان و اطرافيان مي‌شود، تفرقه و جدائي به وجود مي‌آورد.
 
وي افزود: به مناسبت هفته بسيج و پنجم آذر که روز تشکيل بسيج مستضعفان است عرض مي‌کنم. براي ما حرف‌هاي امامين انقلاب فصل الخطاب و در امور مختلف رهگشاست. امام باديد الهي که داشت پيش‌بيني‌هاي دقيق و درستي از اوضاع دنيا و رفتار قدرت‌ها داشتند همه يادتان هست قبل از فروپاشي شوروي خبرِ از بين رفتن کمونيست و افتادن در دام غرب را دادند. هنوز خبري نبود ولي ايشان خبر داد؛ حتي سفير فرستاد و پيام داد و به آن‌ها هشدار داد. موارد اين‌گونه زياد است که حالا بحث من اين نيست.
 
ملک پور تصريح کرد: امام از همان روزهاي اول توجه به امنيت مردم پايه داشتند و براي همين بود که دستور تشکيل ارتش بيست‌ميليوني را دادند. امام پدر اين تفکر و تشکيلات است. انقلاب مردمي را بايد مردم حراست و از ارزش‌هاي آن دفاع کنند و همين هم شد و تا امروز در مقاطع مختلف و مسائل متعددي که پيش‌آمده مردم جانانه وارد ميدان شده‌اند و دفاع کرده‌اند و هزينه هم پرداخت کرده‌اند.
 
 
وي بيان داشت: در همين راستا امام درباره بسيج مستضعفين بياناتي دارند که بايد به‌دقت آن‌ها را بازخواني و کوتاهي‌ها را جبران کرد. ازجمله خطراتي که امام راحل احساس مي‏کردند، آن بود که مسئولان کشور از بسيجيان فاصله بگيرند و ازاين‌رو در سال ۱۳۶۷ در پيامي به بسيجيان خاطرنشان کردند: «اگر مسؤولين نظام اسلامى از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهى خواهند سوخت». فرمودند: «بار ديگر تأکيد مى‌کنم که غفلت از ايجاد ارتش ۲۰ ميليونى، سقوط در دام ابرقدرت جهانى را به دنبال خواهد داشت».
 
امام‌جمعه فارسان گفت: در بُعد جهاني هم فرمودند: «بايد بسيجيان جهان اسلام در فکر ايجاد حکومت بزرگ اسلامى باشند و اين شدنى است، چراکه بسيج تنها منحصر به ايران اسلامى نيست، بايد هسته‌هاى مقاومت را در تمامى جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ايستاد».
 
ملک پور افزود: اگر در بيانات حضرت آقا دقت کرده باشيد در بياني فرمودند: «دشمن با فشار اقتصادي، فشار رواني و فشار عملي (آشوب سازي) مي‌خواهد ملت ايران را به ستوه آورد». در توضيح مطلب عرض مي‌کنم که اتاق جنگ رسانه‌اي دشمن در کنار دشمني‌هاي اقتصادي و امنيتي که داشت اقدامات جديدي را با شگردهاي جديد شروع کرد که لازم است به اين موارد توجه بيشتري شود.
 
وي بيان داشت: وقتي بانفوذ و اثرگذاري بر ادراک و باورهاي مسئولان و مردم جامعه، مسير حرکتي آنان را به سمت اميال خودشان دست‌کاري کردند و تغيير دادند، هک ادراکي صورت گرفته است؛ يعني مردم و مسئولين در مسيري حرکت مي‌کنند که آن‌ها مي‌خواهند. در هک ادراکي حب و بغض افراد هم‌تغيير مي‌کند؛ يعني شعار مرگ مي‌دهد يا شعار محبتي مي‌دهد؛ و آن‌چنان تحت تأثير عامل خود هستند کأن هيچ کلام ديگري را نمي‌شنوند يا اگر بشنوند به آن اعتماد ندارند.
 
 
حجت‌الاسلام ملک پور اظهار داشت: جهاد تبيين راه چاره مقابله با اين رسانه‌هاست. در طول دو سال گذشته ايران و جبهه مقاومت بيش از صدها بار هيمنه دشمن را در عرصه نظامي، اطلاعاتي، امنيتي، سايبري به چالش کشيده‌اند؛ و اين نشان داده ايران قوي است. ايران قوي است و به کوري چشم دشمنانش، همه خواهند ديد که از اين هم قوي‌تر خواهد شد.
 
وي تصريح کرد: اين نکته را هم توجه داشته باشيد در دفاع از تماميت کشور، گاهي جنگ لب مرز است و نيروها از مرزها دفاع مي‌کنند. گاهي براي دفاع از کيان کشور بايد در بيرون از مرزهاي خودي جنگيد مثل دفاعي که مدافعان حرم داشتند. گاهي براي اينکه قدرت و استقلال خود را حفظ کنيم بايد کمک کنيم تا شرايطي که به وجود آمده تا نظام تک‌قطبي جهان به هم بريزد و چندقطبي شکل بگيرد، تحقق پيدا کند، اينکه مي‌بينيد ايران به نهاده‌اي منطقه‌اي مثل اوراسيا و شانگهاي و امثال اين‌ها و همکاري نزديک با همسايگان پرداخته در همين راستاست.

انتهایب پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱

ساعت:

۰۹:۱۴:۳۰

26 Nov 2022