۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۹
کد مطلب : ۴۷۲۴

بخريم يا فعلا دست نگه داريم؟

بخريم يا فعلا دست نگه داريم؟
به گزارش جهان بین نیوز،در بازار قراردادهاي آتي فرصت‌هاي آربيتراژي نيز همچنان با دامنه 3 درصد در نوسان است كه اخبار و گزارش‌هاي چند روز اخير نشان مي‌دهد همچنان سرمايه‌گذاران درصدد فرصت‌هاي جديدي هستند.
اخبار و گزارش‌هاي منتشر شده نشان مي‌دهد تغييرات بازارها متاثر از وضعيتي است كه بيشتر مربوط به تصميم گيري دولت در خصوص شرايط اقتصادي و برنامه‌ريزي‌ها براي اجراي سياست‌هاي دولت است، البته نبايد نسبت به پارامترهاي سياسي و اوضاع و احوالات فعلي بي‌توجه ماند، زيرا انتشار هرگونه خبري مي‌تواند به عنوان يك عامل رواني نبض بازار را در اختيار قرار دهد؛ روز گذشته در حالي خبر رسيد كه کل مبلغ کمک نقدی در نظر گرفته شده از سوی دولت و مجلس برای تامین کمک معیشت شب عید نزديك 5600 میلیارد تومان خواهد بود که به نظر مي‌رسد دولت این اعتبار را از منابع موجودی که دارد تامین می‌کند، پیش از این اعلام شده بود مجلس و دولت بر سر تعیین منبع تامین این بودجه از صندوق توسعه ملی یا ما‌به‌التفاوت نرخ ارز اختلاف نظر دارند. البته گزارش‌هاي اخير در رابطه با موضوع تعويق اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه‌ها به بعد از انتخابات سال 92، تصميماتي براي اصلاح نرخ ارز و تصويب بودجه در دو ماه اول سال آينده باعث شده همچنان شرايط براي تغييرات بيشتر قيمت‌ها فراهم شود.
در كنار گزارش‌هايي پيرامون مسائل اقتصادي و داخلي، پارامترهاي برونزاي سياسي در روند دادوستدها بي‌تاثير نبوده است، در شرايطي كه ايالات‌متحده در خصوص مباحث هسته‌اي كشورمان از جانب آژانس انرژي اتمي اظهارنظري نكرده كه كارشناسان بر اين باورند اخبار مربوط به كنگره و سنا نشان مي‌دهد دولت اين كشور در سال 2013 ميلادي در پي يافتن راهي براي مذاكره با ايران است. البته معادلات چيده شده در خصوص وضعيت اقتصادي و سياسي تصويري را پيش روي سرمايه‌گذاران قرار داده كه هر لحظه در انتظار شرايط براي افزايش قيمت‌ها باشند و به همين خاطر در شرايط كنوني بيشتر به حالت انتظار، خواهان گرفتن موقعيت‌هاي خريد در سررسيدهاي بلندمدت باشند. با تمام اين اوصاف نبايد از ريزش قيمت‌ها غافل بود زيرا تجربه نشان داده همواره به دليل تاثيرگذاري سياست‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي دولت به يكباره روال عادي دادوستدها مسير ديگري پيدا مي‌كند.
تغييرات قيمت طلاي جهاني نيز تابع سياست‌هاي كنوني دولت ايالات‌متحده و گزارش‌هاي مربوط به اقتصاد كشورهاي نوظهور همانند چين و ژاپن در وضعيت آرامي به سر مي‌برد و بيشتر در همان محدوده زير يك هزار و 670 دلار به ازاي هر اونس تثبيت شده اين در شرايطي است كه احتمال كاهش بيشتر قيمت‌ها نيز انتظار مي‌رود، اما در هر صورت روند قيمت‌ها در بلندمدت سير صعودي طي خواهد كرد. در مجموع در بازار روز دوشنبه قراردادهاي آتي قيمت سكه با افت زير دامنه يك درصدي شرايط ديگري را سپري كرد اين در حالي است كه تعداد موقعيت‌هاي تعهدي باز در دو سررسيد بهمن و اسفند كاهشي و در سررسيد فروردين ماه افزايشي بود.
احتمال کاهش بهای جهانی طلا
اونس جهانی طلا روز دوشنبه با ثبات نسبی همراه شده است که کارشناسان اقتصادی چشم‌انداز روشن اقتصاد جهانی را علت این ثبات می‌دانند. به گزارش رویترز، نشانه‌هایی از ثبات در منطقه یورو و بهبود اقتصاد آمریکا موجب روی آوردن سرمایه‌گذاران به بازار سهام شده است، به طوری که شاخص بورس وال استریت با افزایش مواجه شد.
بر اساس این گزارش، «لی لینگ» تحلیلگر اقتصادی معاملات آتی در شانگهای اظهار كرد: با توجه به اینکه انتشار اطلاعات مثبت اقتصادی قیمت‌ها را تحت فشار قرار داده و نمودار فنی طلا روند ضعیفی را نشان می‌دهد روند ضعیف بهای این فلز زرد در کوتاه مدت ادامه خواهد یافت.
این گزارش می‌افزاید: قیمت جهانی طلا در روز دوشنبه در محدوده 1658 دلار و 70  سنت با ثبات نسبی همراه شد. هر اونس طلای آمریکا نیز با رشد 1/0 درصدی در سطح 1658 دلار و 30 سنت داد و ستد شده است. ونگ تائو تحلیلگر اقتصادی رویترز اعلام کرد: احتمال شکست اونس جهانی طلا به زیر سطح 1656 دلار و حتی 1647 دلار وجود دارد.
سرمایه‌گذاران در هفته جاری در انتظار تصمیم بانک مرکزی آمریکا، انتشار نرخ بیکاری و میزان رشد اقتصاد آمریکا هستند تا میزان سرعت بهبود اقتصاد در این کشور را ارزیابی کنند. صندوق بین‌المللی پول در آخرین گزارش خود اعلام کرده است: عراق میزان ذخایر طلای خود را در نوامبر سال 2012میلادی کاهش داده است. (منبع:دنیای اقتصاد)
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۲۸:۳۹

31 Jan 2020