۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
کد مطلب : ۴۱۹۰۳
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری:

سارقان درب‌های قلعه تاریخی سورک به دام افتادند

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: سارقان چهار درب قلعه تاریخی سورک در شهرستان شهرکرد در کمتر از 12 ساعت شناسایی و دستگیر شدند.
سارقان درب‌های قلعه تاریخی سورک به دام افتادند
سرهنگ کارآگاه محمدرضا محمدی مقدم فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بدنبال کسب خبر از سوی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مبنی‌بر سرقت چهار باب درب آلومینیومی قلعه تاریخی سورک بلافاصله واحد تجسس و اطلاعات یگان به محل اعزام شد.

وی افزود: در یک بررسی میدانی و محرز شدن سرقت چهار درب آلومینیومی و وجود آثار و علایم به جا مانده در محل سرقت ازجمله جای کفش کار، تحقیق و تجسس از افراد محلی آغاز شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سپس با معرفی فردی با هویت معلوم در محل قلعه در شب سرقت و گرفتن شماره آن از مخبر، در تماس کارشناسان یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با وی و قرار ملاقات، در محل حاضر و در گفت‌وگو و اظهارات ضد و نقیض در شب سرقت و جای کفش به جا مانده و کفش‌های نامبرده محرز شدن سرقت آشکار و با انتقال وی به قلعه و مطابقت کفش و جای مانده بلافاصله به سرقت درب‌ها اعتراف و درخواست کمک و بخشش کرد.

محمدی مقدم بیان داشت: پس از آن این فرد با محل اختفای درب‌ها در روستای دهنو از توابع شهرستان سفیددشت و فروش به شخص دیگر، در یک تماس تلفنی با پاسگاه دستگرد امامزاده از توابع شهرستان شهرکرد و حضور در محل و کسب دستور مقام قضایی چهار درب آلومینیومی سرقت شده کشف و ضبط و به همراه متهمان به مقام قضایی تحویل شدند.

وی اضافه کرد: سارق و فرد مالخر از سوی ماموران یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری دستگیر شده‌اند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۰:۵۹

30 Dec 2019