۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۴۱۵۲۵
امام جمعه لردگان:

دولتمردان پاسخ دهند که چرا کشور را معطل تعهدهای هیچ اروپا کردند/ ماه رجب بهترین فرصت برای استغفار است

امام جمعه لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته گفت: دولتمردان بايد به ملت پاسخ دهند كه چرا اين مدت كشور را معطل تعهدهاى هيچ اروپا كرده‌اند.
دولتمردان پاسخ دهند که چرا کشور را معطل تعهدهای هیچ اروپا کردند/  ماه رجب بهترین فرصت برای استغفار است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام تاج زاد امام جمعه لردگان در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته اظهار کرد: ماه رجب، سراسر نور و فضيلت و رحمت است. شب اول آن که جزء چهار شب برتر سال است و شب زنده داري در آن بسيار مورد تاکيد قرار گرفته شد.
 
وی در ادامه سخنان خود گفت: چند روز پيش، رسانه‌ها بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در ديدار هشت ماه پيش ايشان با هيأت دولت را منتشر نمودند، رهبر معظم انقلاب در اين ديدار كه حدود دو ماه پس از خروج رسمى آمريكا از برجام انجام شده بود، نكات بسيار مهم و هشدارآميزى را درباره اروپا بيان كرده و توصيه‌هاى مهمى در اين زمينه به دولت داشتند. محورهاى اين بخش از بيانات رهبرى معظم انقلاب از اين قرار است؛۱- هشدار درباره موكول كردن اقتصاد به عوامل خارجى ۲- انتقاد از شرطى كردن مردم ۳- پيش بينى درباره بسته اروپا ۴- يادآورى خباثت اروپايى‌ها ۵- افزايش تحرك ديپلماتيك.
 
 حجت الاسلام تاج زاد بيان داشت: رهبرمعظم انقلاب امروز نه، بلكه ۸ ماه پيش به‌صراحت به آقايان دولت هشدار دادند و فرمودند؛ «كار را در محدوده‌ى مقدورات كشور با جدّيّت دنبال بكنيد؛ منتظر اين و آن نباشيد. ما يك روز مشكل اقتصادى كشور را موكول كرديم به برجام، برجام نتوانست مشكل اقتصادى كشور ما را برطرف كند و به ما كمك قابل توجّهى بكند...
 
وي افزود: برخى گلايه مى‌كنند كه چرا رهبرى به فلان قضيه ورود نمى‌كنند. همين ماجراى هشدار ۸ ماه پيش ايشان و پيش بينى معظم له درباره رفتار اروپا يك نمونه است. هشدارهاى آشكارو چندين برابر آن در خفا داده شده است. اما اين‌كه مخاطبين چقدر به اين توصيه‌ها عمل مى‌كنند مسأله ديگرى است كه آقايانى كه اين نصايح و هشدارها را مى‌شنوند و بدون كمترين توجهى از كنار آن مى‌گذرند بايد اولا؛ در پيشگاه پروردگار كه سخن ولى خود را مى‌شنوند و دانسته يا ندانسته اين سخنان و هشدارها را ناديده مى‌گيرند، پاسخ دهند و ثانيا؛ اكنون كه ۸ ماه از آن هشدارها گذشته و چندين برابر آن در مقاطع گذشته تكرار شده و موردبى‌توجهى قرار گرفته، بايد به ملت پاسخ دهند كه چرا اين مدت كشور را معطل تعهدهاى هيچ اروپا كرده‌اند.

كانون‌هاى فرهنگى مساجد؛ هسته‌هاى مقاومت در مقابل جنگ نرم دشمنان‌ هستند
 
خطيب جمعه لردگان در ادامه سخنان خود به 18 اسفند؛ سالروز تشكيل كانون‌هاى فرهنگى مساجد اشاره کرد و گفت:  كانون‌هاى فرهنگى مساجد؛ هسته‌هاى مقاومت در مقابل جنگ نرم دشمنان‌ هستند.

 وي گفت: از پايگاه‌هاى مهم نظام اسلامى، «مساجد» هستند كه تأثير بسيار زيادى در پيروزى انقلاب اسلامى از زمان شكل‌گيرى داشته و پس از پيروزى نيز با توجه به كاركردهاى مهمى كه دارند، پايگاهى راهبردى براى حفظ و نشر ارزش‌هاى انقلاب اسلامى و عامل مهمى در تداوم و بقاء آن محسوب مى‌شوند.
 
 
وي نيز به 20 اسفند؛ روز راهيان نور اشاره داشت و گفت: حضور جوانان و نسل جوان در مناطق راهيان مى‌تواند آنان را ضمن آشنانمودن با ارزش‌هاى انقلابى و اسلامى، باعث تقويت روحيه معنويت‌گرايى، پايبندى به ارزش‌هاى انقلابى و اسلامى و بصيرت افزايى نسبت به اهداف و ارزش‌هاى نظام اسلامى در وجود آنان شد.
 
تاج زاد گفت: در اين برهه از زمان كه دشمن با نفوذ فكرى و فرهنگى سعى در تغيير باورها و ارزش‌هاى نسل جوان ما را دارد، حضور جوانان در مناطق راهيان نور راهبردى دفاعى و بسيار مؤثرى محسوب مى‌شود.
 
امام جمعه لردگان در پايان به انتصاب حجت الاسلام و المسلمين آقاي حاج سيد ابراهيم رئيسي به رياست قوه قضائيه اشاره کرد و گفت: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در حکمي حجت الاسلام و المسلمين آقاي حاج سيد ابراهيم رئيسي را به رياست قوه‌ي قضائيه منصوب کردند.وي گفت: رهبر انقلاب اسلامي در اين حکم با تأکيد بر لزوم تحول در قوه‌ي قضائيه و آغاز پرقدرت دوران جديدي که زيبنده‌ي گام دوم انقلاب باشد، از فقاهت، دانش، تجربه، سلامت، امانت و کارآمدي حجت الاسلام و المسلمين رئيسي در مقاطع گوناگون خدمت و سوابق طولاني ايشان در قوه‌ي قضائيه و آشنايي کامل با همه‌ي زواياي آن، به عنوان دلايل اين انتخاب ياد کردند.
 
انتهاي پيام1026ج /630 ل
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۲:۱۷

30 Dec 2019