۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۱۴۷۱
امام‌جمعه فارسان

با تلاطم قیمت‏ ها در بازار معیشت مردم هرروز سخت‌تر می‌شود

امام‌جمعه فارسان: هرروز اخبار دلسردكننده از اتاق فرماندهى كه قرار بود با همگرایى قوا، كارهاى بزرگ انجام داده و جلوى این تلاطم قیمت‏ها را در بازار بگیرد، شنیده مى‏شود؛ و معیشت مردم هرروز سخت‌تر می‌شود.
با تلاطم قیمت‏ ها در بازار معیشت مردم هرروز سخت‌تر می‌شود
به گزارش جهانبین نیوز، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر به برگزاری F ATF اشاره کرد و گفت: موافقان اجراى دستورات FATF همه‏چیز را به این مسئله پیوند زده و مدعى هستند كه اگر دستورات FATF را اجرا نكنیم كشور دچار مشكلات متعدد مى‏شود. تقریباً شبیه به صحبت‏هایى كه در زمان بررسى توافق جامع هسته‏اى (برجام) مى‏گفتند. صریح‏ترین اظهارنظر را رئیس‌جمهور در روز سه‌شنبه انجام داد و تلویحاً اعضاى مجمع را از رد كردن كنوانسیون بر حذر داشتند.

وی بیان داشت: در بیانیه اخیر یك جمله مهم وجود دارد كه در بیانیه‏هاى قبلى نبوده است و آن این‏كه، این قوانین على‏رغم این‏كه اصلاح‌شده‌اند مورد تأیید FATF نیستند و اگر دولت ایران بخواهد نظر FATF را تأمین كند باید مجدداً لایحه اصلاح‌شده توسط مجلس را مجدداً به مجلس برده و بر اساس خواسته FATF آن را اصلاح كند. به‌عبارت‌دیگر، FATF این راه را براى خودش باز گذاشته است كه بتواند به‌حق شرط‌های مشخص‌شده از سوى ایران ایراد بگیرد.

حجت السلام والمسلمین ملک پور افزود: مارشال بلینگزلى كه در حال حاضر رئیس FATF است و هم‌زمان دستیار معاون وزیر خزانه‌داری آمریكا است كه مأموریت پیگیرى تحریم ایران را دارد، در سناى آمریكا اعتراف مهمى كرد. وى در پاسخ به سؤالی درباره این‏كه چگونه مقابل دور زدن تحریم‏هاى ایران مى‏ایستید، پاسخ داد كه اگر ایران قوانین مناسب درزمینهٔ مقابله با پول‌شویی و تأمین مالى تروریسم FATF داشته باشد، مى‏توان با این فعالیت‏ها مقابله كرد. او تصریح مى‏كند كه در حال اعمال فشار بر ایران هستیم تا این قوانین را ایجاد كند.

وی اظهار داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در نقطه تاریخى و تعیین‏كننده‏اى ایستاده است و تا الان نیز با دقت نظر و منطق قوى پیش‌آمده است. ترس دولت‌مردان از عواقب رد كردن كنوانسیون‏ها واقعى نیست و ناشى از فضاسازى‏هاى غیرواقعى و رسانه‏اى است

وی به سخنان مقام معظم رهبری اشاره داشت و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه تحلیلى گام دوم انقلاب اسلامی «بودجه‏بندى معیوب و نامتوازن» را ازجمله عیوب ساختارى‏اى كه كشور با آن مواجه است، دانستند كه باید براى رفع آن چاره‏اندیشى نمود.

وی اظهار داشت: بیش از ۸۴٪ مصارف بودجه در اختیار دولت است. البته این به‏جز بخش عمده بودجه‏هاى استانى و محلى است كه بازهم به دستگاه‏هاى وابسته به قوه مجریه تعلق خواهد گرفت. درواقع ۱۶ درصد باقی‌مانده سهم باقى دستگاه‏هاى كشور، ازجمله نیروهاى مسلح، قوه قضائیه، مجلس شوراى اسلامى و... است.

وی افزود: مهم‏ترین مرحله بودجه، یعنى دادن «تخصیص» به دستگاه‌هاست. این مرحله -كه از عیوب جدى در نظام برنامه‏وبودجه كشور است و غالباً به‏صورت سلیقه‏اى اعمال مى‏شود- كاملاً در اختیار دولت است و تجربه نشان داده كه دولت‏ها از ابزار نامحسوس اما تأثیرگذار تخصیص بودجه همواره استفاده كرده‏اند.

وی گفت: این واقعیت را باید قبول كرد كه نظام بودجه‌ریزی در كشورمان اشتباه بوده و اکنون‌که وارد ۴۰ ساله دوم انقلاب قرار داریم، لازم است در كنار برخى تغییرات در بخش‏هاى دیگر نظام، روند ناصواب بودجه‌ریزی كشور نیز اصلاح گردد.

امام‌جمعه فارسان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاكنون چند بار با اشاره به نقشه دشمن براى اعمال فشار اقتصادى بر ملت ایران، از تشكیل قرارگاه مركزى فعال براى مقابله با این توطئه دشمن با حضور سه قوه سخن گفته‏اند كه ازجمله آن، مى‏توان به فرمایشات حضرت آقا در خطبه‏هاى نماز عید سعید فطر امسال اشاره كرد.

وی بیان داشت: اكنون از آن سخنان، بیش از ۸ ماه است كه مى‏گذرد اما افسوس كه باگذشت زمان و امید رهبرى معظم انقلاب، كمتر شاهد تحرك جدى در بخش‏هاى اجرایى و تا حدود زیادى نظارتى بودیم و هرروز اخبار دلسردكننده از اتاق فرماندهى كه قرار بود با همگرایى قوا، كارهاى بزرگ انجام داده و جلوى این تلاطم قیمت‏ها را در بازار بگیرد، شنیده مى ‏شود؛ و معیشت مردم  هرروز سخت‌تر می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۱:۲۷

30 Dec 2019