۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کد مطلب : ۳۰۳۱۳
امام جمعه موقت شهرکرد:

اوضاع نگران‌کننده فرهنگ در کشور ورود مسئولان را می‌طلبد

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: برگزاری کنسرت‌ها برای فرهنگ تعالی در جامعه بی‌فایده است و ورود مسئولان به صورت جدی در بحث فرهنگ است که رضایت مردم را درپی دارد.
اوضاع نگران‌کننده فرهنگ در کشور ورود مسئولان را می‌طلبد
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌الاسلام ابوالحسن فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد ضمن دعوت مردم به تقوای الهی اظهار کرد: متأسفانه وضع فرهنگ در کشور نگران‌کننده است و از ارزش‌های اسلامی فاصله گرفته‌ایم و این روند در حال گسترش است.

وی با بیان اینکه باید فکری به حال فرهنگ در کشور شود چون این مطالبه به‌حق مردم است ادامه داد: نباید اجازه دهیم فرهنگ غربی جایگزین فرهنگ ایرانی اسلامی شود و این تلاش همگان را می‌طلبد.

فاطمی به سالروز شهادت رئیس‌علی دلواری اشاره و تاکید کرد: دلواری در مبارزه با استعمار انگلیس تلاش بسیار کرد و ۱۰۱ سال پیش به دست نیروهای انگلیسی به شهادت رسید و از آن پس در خاطره ردم به نیکی از وی یاد می‌شود.

امام‌جمعه موقت شهرکرد با اشاره به شهادت آیت‌الله شیخ علی قدوسی نهاوندی دادستان کل انقلاب در کشور گفت: آیت‌الله قدوسی در اثر بمب‌گذاری توسط منافغان در سال ۶۰ به شهادت رسید.

فاطمی هفدهم شهریورماه سال ۱۳۵۷ را عاملی مهم در پیروزی انقلاب اسلامی عنوان و افزود: در این روز که به جمعه سیاه معروف است، عده زیادی از مردم به دست عوامل شاه در میدان ژاله (شهدا) به شهادت رسیدند.

وی به شهادت سرتیپ شهید دستجردی رئیس شهربانی کل کشور در شهریور سال ۱۳۶۰ اشاره و یادآور شد: شهادت مظلومانه حجاج ایرانی در سال ۶۱ توسط آل‌سعود خودفروخته از دیگر مناسبت‌ها در این ماه است.

امام‌جمعه موقت شهرکرد اعتقادات، عقاید و فرهنگ مردم را اساس و تداوم حکومت اسلامی و ملت ایران دانست و اضافه کرد: اگر مسائل دینی و ارزش‌های اسلامی ضعیف شود و مسائل غیرمرتبط جای آن را بگیرد برای جامعه هیچ فایده‌ای ندارد پس نیاز است مسئولان فرهنگی در کشور نسبت به این امر اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی برگزاری کنسرت‌ها را بی‌فایده برای فرهنگ تعالی در جامعه عنوان و تاکید کرد: ورود مسئولان به صورت جدی در بحث فرهنگ است که رضایت مردم را درپی دارد.

فاطمی با بیان اینکه ازدواج یک بحث مقدس در دین اسلام است ادامه داد: نیاز است این عمل مقدس ترویج داده شود و نباید اجازه داده شود تفکر برخی از جوامع که مخالف ازدواج است برای ما تبدیل به الگو شود چون فرهنگ آن‌ها هیچ ربطی به فرهنگی ایرانی اسلامی ندارد.

وی در انتها گفت: متاسفانه یکی از دلایل مهم در افزایش طلاق گسترش شبکه‌های اجتماعی است که باید فکری به حال آن شود و راه درست استفاده کردن از آن به مردم آموزش داده شود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۳۵:۰۰

30 Dec 2019