۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۲۲۸۲۹
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام

دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر استکبار، اساسی ترین معیار گفتمان امام خمینی(ره) است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام گفت: یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی، احیای گفتمان دینی و بازگشت دین به عرصه حاکمیت و تجلی آن در متن جامعه بود.
دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر استکبار، اساسی ترین معیار گفتمان امام خمینی(ره) است
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام کریم سرافراز، به تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره)، پرداخت و گفت: حضرت امام(ره) از روزهای آغازین نهضت، روی اسلامیت انقلاب و ضرورت حاکمیت دین در عرصه های زندگی تأکید داشتند و در سال های نزدیک به پیروزی انقلاب و پس از آن همواره در سخنان و نوشته های خودشان، روی این مسئله تمرکز همه جانبه می نمودند.

وی، افزود: گفتمان امام خمینی(ره) دارای معیارهایی است که ؛ خدامحوری و خدامداری، اولین رکن آن به شمار می رود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ادامه داد: باور به مبدإ هستی و حضور و نقش ذات باری تعالی در همه لحظه های زندگی بشر و اداره امور انسان، در بعد مدیریت و قانونگذاری از معیارهای گفتمان امام راحل(ره) است.

حجت الاسلام سرافراز، تکیه بر اسلام بعنوان منشور حاکمیت را دومین معیار گفتمان امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: تکیه بر اسلام، بعنوان مکتب و آیین الهی که با جامعیت آن محتوای نظام و حاکمیت دینی را تشکیل می دهد، ازدیگر معیارهای گفتمان معمار کبیر انقلاب اسلامی می باشد.

وی، تمرکز بر ولایت فقیه در تداوم ولایت ائمه معصومین علیهم السلام را از دیگر معیارهای گفتمان امام (ره) برشمرد و گفت: حضرت امام خمینی(ره) را می توان بزرگترین احیاگر اصل مترقی ولایت فقیه دانست.

این کارشناس مسایل دینی، اظهار کرد: از دیگر اصول گفتمان امام(ره)،‌پیوستگی و هماهنگی بین دین و سیاست است. ایشان می فرمایند: اسلام برای تمام زندگی انسان از روزی که متولد می شود تا موقعی که وارد قبر شود، دستور و حکم دارد.

سرافراز، گفت: به گفته حضرت امام خمینی(ره)؛ اسلام دین سیاست است و با تمام شئونی که سیاست دارد، این نکته برای هر کسی که کمترین تدبری در احکام حکومتی، سیاسی ، اجتماعی، و اقتصادی اسلام بکند، آشکار می گردد، پس هرکه را که گمان بر این باشد که دین از سیاست جداست، نه دین را شناخته و نه سیاست را.

وی، با اشاره به آیات شریفه ۵۹ و ۸۰ ازسوره نساء، همسانی وجوب تبعیت از ولی فقیه با وجوب اطاعت از پیامبر و امام معصوم را از دیگر معیارهای گفتمان امام خمینی(ره) دانست و افزود: همانگونه که خداوند بر مردم ولایت ذاتی دارد و تبعیت و اطاعت از ذات باری تعالی، واجب و تضمین کننده سعادت انسان است؛ اطاعت از کسانی که ولایت الهی به آنها تفویض و واگذار شده هم واجب می باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در ادامه به مشروعیت الهی ولایت فقیه و مقبولیت مردمی آن اشاره کرد و یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره)، ولایت فقیه را شعبه ای از ولایت امام معصوم علیه السلام، و پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم معرفی کرده و برای ولی فقیه در اداره حکومت، اختیاری معادل اختیارات حضرات معصومین علیهم السلام قائل بودند.

سرافراز، ادامه داد: اعتقاد به مقبولیت مردمی ولایت فقیه و نقش و تأثیر مردم در حاکمیت دینی از معیارها و مؤلفه های مهم گفتمان حضرت امام(ره) است.

این مقام مسئول، ظلم ستیزی و ایستادگی مقابل استکبار را از دیگر مؤلفه های اصلی گفتمان معمار کبیر انقلاب برشمرد و گفت: نگاه حضرت امام(ره) به آمریکا و رژیم جعلی دست ساخته انگلیس و آمریکا، نگرشی مبناگرایانه، متکی بر اصول و مبانی حاکم بر سیره و سنت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و امیرالمؤمنین علیه السلام بود.

وی، افزود: دفاع و حمایت از مظلومین در اقصی نقاط عالم از جمله مؤلفه های اصولی گفتمان حضرت امام خمینی(ره) بود و حمایت از آرمان ملت مظلوم فلسطین از مصادیق این معیارها به شمار می ورد.تا آنجا که یکی از دغدغه های ایشان در طول مبارزات و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مسئله فلسطین و مظلومی آن ملت بود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در پایان با اشاره به برگزاری مراسم بیست و ششمین سال ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره)، نشر آرمان های والای آن امام عزیز و بزرگداشت هرچه باشکوه تر مراسم رحلت ایشان را از بهترین اقدامات فرهنگی در راستای معرفی انقلاب اسلامی عنوان کرد.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۲۰:۰۱

11 Feb 2020