۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۲۲۲۲۷

بدون مرز مي خوانمت

امروزه شاهد هستيم که موج جديد بيداري اسلامي از يمن آغاز شده که مطمئنا دامنه تحولات در اين کشور، دامنگير بسياري از کشورهاي منطقه به خصوص عربستان خواهد شد که باعث نگراني سران غربي و صهيونيستي شده است.
بدون مرز مي خوانمت
به گزارش جهانبین نیوز، وبگاه خبری تحلیلی منطقه آزاد در یادداشتی به قلم رضا باقري، به موضوع بیداری اسلامی در منطقه استراتژیک غرب آسیا پرداخته است که در ادامه آن را می خوانیم:

دو اصل اعتقادي بودن و مردمي بودن انقلاب اسلامي و نظام برخاسته از آن از سويي ايران را به به مرکز تحولات بين الملل و محور ايجاد تمدن تمدن نوين اسلامي تبديل کرد و از سويي ديگر به کانون الهام بخش بيداري ملت ها به خصوص ملت هاي مستضعف و مسلمان جهان تبديل کرد.

يکي از موضوعات مهم و اساسي در منظومه فکري حضرت امام خميني(ره) مسئله صدور انقلاب به منظور بيداري اسلامي و ايجاد تمدن بزرگ اسلامي است. ايشان درباره صدور انقلاب مي فرمايند: "ما انقلابمان را به تمام جهان صادر مى ‏کنيم؛ چرا که انقلاب ما اسلامى است و تا بانگ لا اله الا اللَّه و محمد رسول اللَّه بر تمام جهان طنين نيفکند مبارزه هست. و تا مبارزه در هر جاى جهان عليه مستکبرين هست ما هستيم."

بر اين اساس بيداري اسلامي يکي از بزرگترين اهداف امام(ره) در تبيين نقشه راه انقلاب اسلامي است. امام راحل صدور انقلاب را يک نوع مسئوليت پذيري و رفتار مکتبي، در قبال جامعه جهاني دانسته، در اين راستا مي فرمايند: "هر دو ابرقدرت (امريکا و شوروي)، کمر به نابودى ملل مستضعف بسته‏اند و ما بايد از مستضعفين جهان پشتيبانى کنيم. ما بايد در صدور انقلابمان به جهان کوشش کنيم و تفکر اينکه ما انقلاب مان را صادر نمى‏کنيم کنار بگذاريم؛ زيرا اسلام بين کشورهاى مسلمان فرقى قائل نمی‏باشد و پشتيبان تمام مستضعفين جهان است."

هشت سال دفاع مقدس ما را به اين باور رساند که مي توانيم با ايمان و توکل و بدون تکيه يه قدرت هاي شرق و غرب و با تکيه بر اصل وحدت، تمدني بر مبناي تفکرات ناب اسلامي شکل دهي کنيم.

يقينا آثار و برکات ناشي از هشت سال دفاع مقدس ملت قهرمان و مسلمان‌ ايران که امروز به صورت "نهضت بيداري اسلامي"‌در کشورهاي منطقه رخ نموده است و ديکتاتورهاي وابسته به قدرت‌هاي استکباري را يکي پس از ديگري ساقط مي‌کند و قدرت و عزم و اراده ملت‌هاي مسلمان را ظاهر مي‌سازد و رايحه‌هاي شکوفه‌هاي عشق و ايمان و جهاد را در گسترة جهان اسلام مي‌پراکند، يادآور اين سخن قاطع و راسخ و اين بشارت بزرگ و به وقوع پيوستة امام خميني نيست که با دلي مطمئن و اميدوار به نصر و عنايت الهي چنين اعلام کرد:

"من با اطمينان مي‌گويم: اسلام ابرقدرتها را به خاک مذلت مي‌نشاند، اسلام موانع بزرگ داخل و خارج محدودة خود را يکي پس از ديگري برطرف و سنگرهاي کليدي جهان را فتح خواهد کرد.

بعد از انقلاب اسلامي تاريخ بشريت بر سر يک پيچ تاريخي قرار گرفته است بدين معنا که جهان در دوران گذار است گذار از از تمدن مادي و اومانيستي غرب به سمت تمدن توحيدي بر مبناي ارزش هاي اسلامي .

اما چند سالي است جهان وارد مرحله‌ي جديدي شده است که بيداري اسلامي، بخش عمده‌ي تحولات آن است بيداري اسلامي بر خلاف تنو ع گرايش ها و زيرمجموعه ها ي متفاوت ، منادي پيام واحدي در تاريخ بدين مضمون است : ما دوباره برگشتيم تا دين را به عرصه زندگي فردي و اجتماعي انسان بازگردانيم.. هدف از اين بازگشت، ساختن يك تمدن جديد اسلامي با به كارگيري ارز ش هاي خالص اسلامي و تجربه انساني تمدن بشري است. ازاين رو، هدف نهضت بيداري اسلامي، تشكيل يك تمدن محمدي جهاني است كه در آن، عقلانيت با معنويت، قدرت با اخلاق ، دانش با ارزش و علم با عمل جمع شود.

اما امروزه شاهد هستيم که موج جديد بيداري اسلامي از يمن آغاز شده که مطمئنا دامنه تحولات در اين کشور، دامنگير بسياري از کشورهاي منطقه به خصوص عربستان خواهد شد که باعث نگراني سران غربي و صهيونيستي شده است. البته رسانه هاي غربي-عربي سعي مي کنند تا با سرپوش گذاشتن بر اين نگراني خود جلوي انقلاب هاي احتمالي را بکيرند.

اما به لطف الهي جهان امروز جهان تشنه فرهنگ اسلام ناب محمدي است و مسلمانان در يک تشکيلات بزرگ اسلامي، رونق و زرق و برق کاخ‌هاي سفيد و سرخ را از بين خواهند برد.


انتهای خبر/۱۰۲۴ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۱۹:۵۴

30 Dec 2019