۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۱۹۵۶۱
رییس اتحادیه طلا و جواهر:

افزایش قیمت طلا، ناشی از بازارهای جهانی است / بهتر است مردم اندوخته های کوچک خود را تبدیل به طلا کنند

به گزارش جهانبین نیوز به نقل از دانا، رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر افزایش قیمت طلای داخلی رابطه مستقیم با افزایش نرخ طلای جهانی و ارز داشته و به هیچ عنوان بازار با هیجان روبرو نشده است.

 محمد کشتی آرای رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین اظهار داشت: در پی نوسانات اخیر در بازار طلای جهانی قیمت طلا در بازار های داخلی نیز افزایش پیدا کرد.

به گفته وی افزایش قیمت طلای داخلی رابطه مستقیم با افزایش نرخ طلای جهانی و ارز داشته و به هیچ عنوان بازار با هیجان روبرو نشده است.

کشتی آرای با اشاره به رکود بازار طلا در ماه گذشته و قبل از آخرین دور مذاکرات گروه ۱+۵ تاکید کرد: قیمت هر اونس طلای جهانی ماه گذشته ۱۱۸۹ دلار بوده اما امروز ۱۲۲۲ دلار شده است. در یک ماه گذشته قیمت طلای جهانی ۳۳ دلار افزایش داشته و به همین نسبت نیز روی قیمت طلای داخلی تاثیر گذاشته است.

وی افزود: افزایش قیمت بازار داخلی کاملا منطبق با نرخ ارز و قیمت طلای جهانی است و هیچ تفاوت و افزایش کاذبی با عنوان حباب نداریم.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به اینکه امروز بازارهای جهانی طلا تعطیل بود اظهار داشت: امروز قیمت سکه از ۹۸۱ هزار تومان به ۹۸۸ هزار تومان افزایش پیدا کرده که این ۷ هزار تومان ناشی از افزایش قیمت ارز بوده است.

این فعال بازار طلا و جواهر در خصوص افزایش تقاضای خرید طلا در بازار اعلام کرد: طی ۲ سال اخیر در بازار طلا هیچ هیجانی نداشتیم و این بازار گاهی نیز با رکود مواجه بوده است.

به گفته وی مردم با شناخت و تجربیات خوبی که در سال های اخیر به دست آورده اند از خرید هیجانی طلا خودداری کرده و مدتهاست که هیچگونه افزایش تقاضا برای طلا نداریم. به همین دلیل در بازار سکه و طلا عرضه و تقاضا متعادل است و قیمت ها در حد متعارف و معقول مانده است.

وی از خرید طلا به عنوان نوعی از پس انداز برای سرمایه های خرد نام برد و گفت: خرید طلا به جای خریدهای غیر ضروری هم به اقتصاد کشور کمک می کند هم به اقتصاد خانواده.

کشتی آرای توصیه کرد: بهتر است مردم اندوخته های کوچک خود را تبدیل به طلا کنند تا در زمان مورد نیاز به عنوان کمک به خانواده مورد استفاده قرار دهند.

انتهای پیام /1022ج/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۴۲:۳۴

16 Jan 2020