۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۱۹۴۱۴
استادیار دانشگاه در گفت و گو با جهانبین:

اقتصاد مقاومتی بهترین ابزار برای رشد اقتصادی/ دولت حمایت از تولید ملی را از خود شروع کند

اقتصاد مقاومتی بهترین ابزار برای رشد اقتصادی/ دولت حمایت از تولید ملی را از خود شروع کند
پروانه کمالی استادیار گروه اقتصاد دانشگاه پیام نور شهرکرد در گفت گو با خبرنگار جهانبین نیوز بر لزوم نگاه فرصت محور به فشارها و تحریم های خاجی تاکید کرد.

کمالی با اشاره به تک محصولی بودن اقتصاد ایران افزود: مقام معظم رهبری در همین راستا و با توجه به تحریم های ظالمانه دشمن سیاست های کلان اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند که اگر اجرایی بشود ابزارهای مناسبی برای رشد اقتصادی ایران فراهم خواهد شد.

وی استفاده از پتانسیل های استفاده نشده دولت، تعاونی ها و بخش های خصوصی را لازمه مقاوم سازی اقتصاد دانست و بر مناسب نبودن دولت برای گردانندگی اقتصاد تاکید کرد و افزود: دولت ناظر و مدیر خوبی است و تنها در مواردی که بخش خصوصی توان یا انگیزه ورود ندارد می تواند ورود کند.

دکتر کمالی تسهیل کردن زمینه فعالیت بخش خصوصی، اعطای سریع مجوزهای لازم، مالیات متعادل و ایجاد فضای حقوقی مناسب برای سرمایه گذاری خارجی را از راهکارهای بهبود فضای کسب و کار برشمرد و یکی از اقدامات مثبت انجام شده در این فضا را تجمیع عوارضها شمرد.

وی افزود: با سرمایه گذاری بلند مدت در واحدهای کوچک و متوسط که عمدتا اشتغال زایی خوبی دارند می توان مشکل بیکاری را حل کرد و با ایجاد درآمد و تقاضای بیشتر یک چرخه خوب اقتصادی ایجاد کرد.


استادیار دانشگاه پیام نور در بخش دیگری از این گفت و گو بر لزوم حمایت از تولید ملی تاکید و خاطرنشان کرد: دولت باید همه زیر مجموعه خود را به استفاده از کالاهای داخلی مجبور و از ورود کالاهای خارجی برای مصارف دولتی (به جز امور پزشکی) جلوگیری کند و بر این اساس دستگاههای مختلف دولتی را تشویق و تنبیه نماید.

کمالی متذکر شد: باید برای تولید کنندگانمان بازار مناسب ایجاد کنیم و همزمان فضای آموزش و رقابت با تولیدکنندگان خارجی را برای آنان ایجاد نماییم.


پروانه کمالی در پایان گفت: آرزو می کنم روزی برسد که با مقاوم سازی اقتصاد، دیگر دغدغه تحریم های بیرونی را نداشته باشیم و دشمنان را در این نبرد اقتصادی به زانودر آوریم.

انتهای پیام/ 1021
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۳:۳۹

29 Dec 2019