۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۱۹۳۱۰
نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي:

افزايش قيمت نان سفره خانوارهاي کم درآمد را خالي تر خواهد کرد

افزايش قيمت نان سفره خانوارهاي کم درآمد را خالي تر خواهد کرد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين، اگرچه با افزايش قيمت مواد غذايي همچون نان، از نظر عددي خانوارهاي ثروتمند مبلغ بيشتري از دست مي دهند ولي هزينه اي که خانوارهاي دهک هاي پايين از دست مي دهند سهم عمده اي از هزينه اين افراد بوده و در نتيجه فشار بيشتري به آنها وارد مي شود و رفاه بيشتري را از دست خواهند داد.

اين در حالي است که يارانه دريافتي با افزايش قيمت نان تغييري نکرده است، اصلاح قيمت يارانه اي کالاها اگر چه ممکن است منجر به بهبود تخصيص کارآ و رشد اقتصادي شود، اما در کوتاه مدت مي تواند اثرات اجتماعي و سياسي نامطلوب داشته باشد. به همين منظور گفتگويي با يکي از نمايندگان استان چهارمحال و بختياري ترتيب داده ايم که در ادامه مي خوانيد:

امير عباس سلطاني نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار مشکات برين در خصوص افزايش قيمت نان و تغيير ايجاد نشده در رقم يارانه نقدي، اظهار کرد: در حالي که دولت حداکثر افزايش قيمت نان را ۳۰ درصد اعلام کرده ولي به نظر قيمت نان تا ۱۰۰ درصد هم افزايش داشته است و هيچ تغييري در کيفيت و کميت آن ايجاد نشده است.

وي افزود: با افزايش قيمت نان بايد ببينيم دهک هاي پايين با چه رقمي بايد نان خود را تهيه کنند در حالي که يارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ توماني آنها افزايشي نيافته است.

امير عباس سلطاني ادامه داد: نان مهمترين منبع تامين غذايي خانوارهاي شهري و روستايي در استان ما است و وقتي يارانه نان در نظر گرفته نشده است، اين افراد درآمد خود را از کجا تامين کنند.

نماينده مردم بروجن در مجلس شوراي اسلامي گفت: اين افزايش يک طرفه سفره خانوارهاي کم درآمد را خالي تر خواهد کرد.

وي اعلام کرد: هر کيسه آراد ۳۵ درصد افزايش قيمت داشته است در حالي که هيچ تغييري در کيفيت و کميت نان ايجاد نشده است.

عضو کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: تمامي تصميمات و برنامه ريزي ها بايد در جهت حمايت و کمک به اقشار آسيب پذير باشد، اين موضوع تاثيري بر وضعيت رفاهي مردم کشور خواهد داشت.

سلطاني در پايان خاطر نشان کرد: با پيگيري هاي به عمل آمده اين موضوع در کمسيون مطرح شده و من با وزير صنعت و معدن در اين خصوص گفتگو مي کنم.

انتهاي پيام1020ج /530م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۳:۲۷

29 Dec 2019