۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
کد مطلب : ۵۵۵۱۷
گزارش تصویری؛

حضور پرشور مردم لردگان در راهپیمایی 13 آبان

راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، در لردگان همزمان با سراسر کشور با شعار نظم نو جهانی، با نسل آرمانی، برگزار شد.
به گزارش « جهانبین نیوز»، راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، صبح امروز همزمان با سراسر کشور در لردگان با شعار نظم نو جهانی، با نسل آرمانی، برگزار شد.

این مراسم امروز با حضور گسترده مردم، دانش‌آموزان، معلمان و مسئولین محلی از چهارراه بسیج تا مصلی اولی الامر برگزار شد و شرکت‌کنندگان با سردادن شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، انزجار خود را از استکبار جهانی نشان دادند.

جمعی از دانش‌آموزان در این راهپیمایی پلاکاردهایی با مضامین «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «۱۳ آبان»، «یوم‌الله» و «جانم فدای رهبر» در دست داشتند.

روز ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی به‌عنوان روز «مبارزه با استکبار» نام‌گذاری شده و دلیل آن تسخیر لانه جاسوسی سفارت آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ است.

۱۳ آبان علاوه بر سالروز تسخیر لانه جاسوسی یادآور دو رویداد مهم دیگر شامل؛ «تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳» و کشتار جمعی از دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ توسط رژیم پهلوی است و به همین دلیل «روز دانش‌آموز» نام گرفت و هر سال تظاهرات ضداستکباری در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای خبر / 630 ل
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۰۹:۲۲:۲۳

27 Apr 2024