۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۸
کد مطلب : ۹۳۵۱

اقتدار پلیس در سایه مردم داری، قانون مداری و روز آمدی است

فرمانده انتظامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد امنیت و آرامش مستلزم همکاری مردم به عنوان سرمایه اجتماعی است.
اقتدار پلیس در سایه مردم داری، قانون مداری و روز آمدی است

سردار اسرافیل جعفری در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه شهرکرد گفت: اهمیت و نقش امنیت در جامعه مثل هوا و اکسیژن است و بدون آن ادامه حیات بشر امکان پذیر نیست.

جعفری با اشاره به روایتی از امام علی(ع) سلامتی و امنیت را دو نعمت دنیوی مهم دانست و اظهار داشت: اگر در جامعه امنیت نباشد توسعه و پیشرفتی صورت نمی گیرد و امنیت محقق نمی شود مگر با همکاری مردم.

وی شاخص های امنیتی در استان را بالاتر از شاخص کشوری ارزیابی کرد و گفت: ۸۷ درصد از سرقت هایی که در استان رخ داده است کشف شده در حالی که این آمار پارسال ۶۸ درصد بود.

جعفری اظهار داشت: قتل های کشف شده و دستگیری مجرمان ۱۱۳ درصد، کشف خودرو ۱۲۵ درصد، سرقت مغازه ها ۱۰۰ درصد، نزاع و درگیری ۶۵ درصد بوده است.

فرمانده انتظامی استان کشف و دستگیری باند سارقان طلافروشی، انهدام باند راهزنان مسلح و دستگیری عاملین قتلهای زنجیره ای زنان سالخورده را از دیگر اقدامات انجام شده بیان کرد.

وی گفت: ۸۳۶۰۰ مورد تماس با ۱۱۰ داشتیم که ۸۵ درصد آن منجر به اقدامات عملیاتی شد و ۱۵ درصد بقیه راهنمایی و ارشاد گردید.

جعفری میانگین حضور واحدها به صحنه عملیات را ۸ دقیقه اعلام کرد که نسبت به سال گذشته ۲ دقیقه سرعت عمل داشته است.

فرمانده انتظامی استان سه رکن اساسی در اقتدار و موفقیت پلیس را مردم داری، قانون مداری و روز آمدی عنوان کرد و افزود: مشارکت مردم به عنوان سرمایه اجتماعی و ارتباط و اعتماد مردم منتج به نظم و انضباط، احترام به قوانین، عبور از بحران های اجتماعی است.

وی قانون مداری را لازمه زندگی اجتماعی انسانها دانست و تاکید کرد: رعایت حقوق شهروندی برای ایجاد عادلانه قانون ضروری است.

جعفری با اشاره به اجرای طرح مکنا طرح مدیریت کیفیت درکلانتری ها و پاسگاهها گفت: با اجرای این طرح و اصلاح فرایندها در چرخه کار در کلانتری ها روال اداری سریعتر انجام و مردم زودتر به حق و حقوق خود می رسند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۴۱:۰۶

27 Dec 2019