۰
plusresetminus
نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: اگر رابطه و تعامل با امریکا مستلزم دست برداشتن از آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی باشد این مغایر اصول و اعتقادات دینی ماست و عملی نیست.
اسلام با تعامل مشکلی ندارد اما مخالف این است که ملتی آزاده زیر پرچم استکبار قرار بگیرد
به گزارش جهانبین، حجت الاسلام والمسلمین نکونام امروز در گردهمایی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاههای استان با اشاره به اهمیت و نقش فرهنگ در جامعه گفت: فرهنگی که ما از آن دم می زنیم و مدافع و بالنده آن هستیم برگرفته از عقاید دینی ماست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تاکید کرد: فرهنگ خارج از چارچوب اعتقادات ما قابل قبول نیست و فرهنگ ما نشات گرفته از فرهنگ وحی، نبوت، اسلام و قرآن و ائمه اطهار است.

وی گفت: دین مجموعه ای از اعتقادات و ارزشهای ماست و همین فرهنگ ما را شکل می دهد و این گوهر نابی است که باید از آن محافظت شود.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: مشکل ما این است که از بسیاری از بدیهیات و امور اولیه غافل شده ایم در حالی که بدون توجه و تمسک به دین و کتاب و پیامبر و اهل بیت به رستگاری نمی رسیم.

وی نگاه عمقی مومنانه به دین را عامل حل بسیاری از معضلات و مشکلات دانست و تصریح کرد: کم رنگ شدن دین و مظاهر و شعائر دینی در جامعه اعظم مصائب است.

نماینده ولی فقیه در استان مشهود نبودن دین در زندگی ظاهری و فردی و اجتماعی و علمی را مصیبت دانست و بیان داشت: همه هم و غم ما باید حفظ دین در هر شرایطی باشد.

وی با اشاره به روایات از معصومین گفت: غارت زده واقعی کسی است که دینش را از دست بدهد و با افراد بی دین و مروج باطل ارتباط داشته باشد و یا با اسم دین بازی و سوء استفاده می کند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان حفظ غیرت و تعصب دینی را الزامی عنوان کرد و بیان داشت: باید همه برای حفظ دین و مظاهر و فرهنگ و دستورات دینی ارزش قائل شویم.

وی افزود: کسی که نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر انجام وظیفه نمی کند فاقد غیرت و بصیرت دینی است و دین ندارد.


حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: نباید به عنوان یک ملت دیندار زیر پرچم بی دین قرار بگیریم و زیر یوق استکبار قرار گرفتن اشتباهی بزرگ است.

وی رابطه با امریکایی که به هیچ عنوان ارزشهای ما را به رسمیت نشمرده و شرط تعامل و گفتگو و برداشتن تحریم را دست برداشتن ملت از ارزشها و عقاید دینیشان می داند را اشتباه و متضاد با ارزشهای دینی عنوان کرد.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: رابطه ای را که همراه با در معرض خطر قرار گرفتن دین و اسلام باشد را قبول نداریم چرا که در تعارض با غیرت و تعصب دینی ماست و با ارزشهای فرهنگی و دینی ما هماهنگی ندارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۶:۵۰

29 Jan 2020