کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اسلام با تعامل مشکلی ندارد اما مخالف این است که ملتی آزاده زیر پرچم استکبار قرار بگیرد

10 مهر 1392 ساعت 20:00

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: اگر رابطه و تعامل با امریکا مستلزم دست برداشتن از آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی باشد این مغایر اصول و اعتقادات دینی ماست و عملی نیست.


به گزارش جهانبین، حجت الاسلام والمسلمین نکونام امروز در گردهمایی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاههای استان با اشاره به اهمیت و نقش فرهنگ در جامعه گفت: فرهنگی که ما از آن دم می زنیم و مدافع و بالنده آن هستیم برگرفته از عقاید دینی ماست.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام تاکید کرد: فرهنگ خارج از چارچوب اعتقادات ما قابل قبول نیست و فرهنگ ما نشات گرفته از فرهنگ وحی، نبوت، اسلام و قرآن و ائمه اطهار است.

وی گفت: دین مجموعه ای از اعتقادات و ارزشهای ماست و همین فرهنگ ما را شکل می دهد و این گوهر نابی است که باید از آن محافظت شود.

امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: مشکل ما این است که از بسیاری از بدیهیات و امور اولیه غافل شده ایم در حالی که بدون توجه و تمسک به دین و کتاب و پیامبر و اهل بیت به رستگاری نمی رسیم.

وی نگاه عمقی مومنانه به دین را عامل حل بسیاری از معضلات و مشکلات دانست و تصریح کرد: کم رنگ شدن دین و مظاهر و شعائر دینی در جامعه اعظم مصائب است.

نماینده ولی فقیه در استان مشهود نبودن دین در زندگی ظاهری و فردی و اجتماعی و علمی را مصیبت دانست و بیان داشت: همه هم و غم ما باید حفظ دین در هر شرایطی باشد.

وی با اشاره به روایات از معصومین گفت: غارت زده واقعی کسی است که دینش را از دست بدهد و با افراد بی دین و مروج باطل ارتباط داشته باشد و یا با اسم دین بازی و سوء استفاده می کند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان حفظ غیرت و تعصب دینی را الزامی عنوان کرد و بیان داشت: باید همه برای حفظ دین و مظاهر و فرهنگ و دستورات دینی ارزش قائل شویم.

وی افزود: کسی که نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر انجام وظیفه نمی کند فاقد غیرت و بصیرت دینی است و دین ندارد.


حجت الاسلام والمسلمین نکونام گفت: نباید به عنوان یک ملت دیندار زیر پرچم بی دین قرار بگیریم و زیر یوق استکبار قرار گرفتن اشتباهی بزرگ است.

وی رابطه با امریکایی که به هیچ عنوان ارزشهای ما را به رسمیت نشمرده و شرط تعامل و گفتگو و برداشتن تحریم را دست برداشتن ملت از ارزشها و عقاید دینیشان می داند را اشتباه و متضاد با ارزشهای دینی عنوان کرد.

امام جمعه شهرکرد بیان داشت: رابطه ای را که همراه با در معرض خطر قرار گرفتن دین و اسلام باشد را قبول نداریم چرا که در تعارض با غیرت و تعصب دینی ماست و با ارزشهای فرهنگی و دینی ما هماهنگی ندارد.


کد مطلب: 9227

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/9227/اسلام-تعامل-مشکلی-ندارد-اما-مخالف-این-ملتی-آزاده-زیر-پرچم-استکبار-قرار-بگیرد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir