۰
plusresetminus
غرفه بسیج علمی، پژوهشی و فناوری شامل بخش های مختلف، ابتکارات ، خلاقیت ها و اختراعات جوانان چهارمحال و بختیاری را در نمایشگاه جهاد و حماسه در معرض عموم قرار می دهد.
دستاورد های بسیج علمی، پژوهشی و فناوری چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه جهاد و حماسه
عبدالله قاسمی مسول بسیج علمی، پژوهشی استان در گفتگو با خبرنگار مابیان کرد: هدف از ایجاد غرفه سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری در این نمایشگاه، نمایش ابتکارات پژوهشگران و خلاقان استان و ترویج روحیه خود باوری در بین مردم استان می باشد.

عبدالله قاسمی با بیان اینکه در این غرفه، بخش های متعددی وجود دارد اظهار کرد: بخش " سنگرهای دیروز" مربوط به ابتکارات و نوآورهای زمان جنگ هشت ساله بوده است و در قسمت دیگری از این غرفه هم" سنگر" امروز طراحی شده  که به شهدای هسته ای و دست آوردهای از زمان جنگ تا به حال اشاره داشته و در معرض نمایش عموم گذاشته شده است.


وی گفت: در مجموعه "سنگر های امروز " دست آوردهای پژوهشگر استان که تحت حمایت سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری استان درغالب فردی و گروهی و شرکت های دانش بنیان انجام شده است برای نمایش بازدیدکنندگان اتخاذ شده است.

قاسمی گفت:دستگاه تولید ذرات نانو به روش خشکایش یکی از  اختراعاتی است که در پژوهش سرای ابوریحان شهر گندمان طراحی و ساخته شده است و عملکرد این دستگاه برای تولید پودر سنگ های مختلف معدنی در ابعاد نانومتر است با هدف افزایش  کیفیت سنگ و عدم هدر رفت مواد، در معرض عموم قرارگرفته است.

وی اذعان داشت: یکی دیگر از وسایل که در کارگاه شخصی- فردی زیر نظر سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری استان ساخته شده است دستگاه گریس پمپ خودکار می باشد که بدون دخالت دست کار گریس کاری اتوموبیل را به صورت تمام اتوماتیک و کامل انجام میدهد.

 
وی بازدید مردم از این غرفه را بسیار بالا دانست و گفت این نمایشگاه همه روزه از ساعت 8 صبح تا 22 تا یک شنبه 7 شهریور ادامه دارد.
مرجع : اشاتید برتر بام ایران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۵۰:۲۲

27 Dec 2019