۰
plusresetminus
اوباما در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که ما به حق مردم ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای احترام می گذاریم.
اوباما: به دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم/ ایرانی‌ها حق دارند از انرژی صلح آمیز هسته‌ای برخوردار باشند
به گزارش جهانبین، سخنرانی اوباما در مجمع عمومی سازمان ملل بر دو موضوع بحران سوریه و برنامه هسته ای ایران متمرکز بود.



به گزارش رویترز، اوباما امروز و در آغاز مجمع عمومی سازمان ملل در نطق خود با اشاره به اینکه جنگ های عراق و افغانستان پایان یافته است، گفت که آمریکا درباره جنگ نظر خود را تغییر داده است.



وی تاکید کرد اگرچه جهان اکنون با ثبات تر شده است، اما خطر همچنان باقی است. اوباما در ادامه با اشاره به اوضاع در سوریه دولت سوریه را متهم به انجام حملات شیمیایی ۲۱ اوت در دمشق کرده و گفت که جامعه بین المللی باید درمورد منع سلاح های شیمیایی جدی باشد.



وی با اشاره به قربانیان سلاح های شیمیایی که پیش از این نیز صورت گرفته است، گفت که یهودیان در اتاق های گاز قتل عام شده و هزاران ایرانی نیز با این سلاح ها آلوده شدند.



اوباما با تاکید براینکه شواهد حاکی از دست داشتن دولت سوریه در حملات شیمیایی است، گفت که دولت سوریه با ارائه تعداد انبار های تسلیحات شیمیایی خود گام اول را برداشت اما شورای امنیت نیز باید قطعنامه قاطع و الزام آوری در این باره تصویب کند.



وی ضمن مخالفت با اقدام نظامی در سوریه گفت که به نظر نمی رسد اقدام نظامی بتواند ثبات در سوریه را ایجاد کند.



وی همچنین تصریح کرد که روسیه باید متوجه باشد که حمایت از بشار اسد به نتیجه عکس منتهی می شود.



وی در ادامه با اشاره به روابط ایالات متحده با ایران گفت که دو کشور از ۱۹۷۹ روابط شان قطع شده است که این امر ریشه های عمیقی دارد.



وی با اشاره به اینکه رفع این بدگمانی ها به زمان طولانی نیاز دارد، گفت که اگر ما بتوانیم مناقشه هسته ای را با ایران رفع کنیم، این اقدام می تواند به گام های دیگر منتهی شود.



اوباما با اشاره به نامه نگاری خود با روحانی گفت که من در این نامه نوشتم که ما به دنبال رفع این مسئله از طریق صلح آمیز هستیم اما اجازه دستیابی به سلاح هسته ای را به ایران نمی دهیم.



وی تاکید کرد که آمریکا به دنبال تغییر نظام در ایران نیست.



وی همچنین با بیان اینکه رهبر ایران علیه استفاده از بمب اتم فتوا داده است و رئیس جمهور ایران نیز گفته است که ایران به دنبال تولید بمب اتمی نیست، گفت که ما به حق مردم ایران برای استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای احترام می گذاریم.
مرجع : خبرگزاری دانشجو
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۲۵:۳۴

18 Feb 2020