۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۸۹۲۰
کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با جهان بین:

حمله به نیروی دریایی آمریکا حکایت ازناتوانی دراقناع افکارعمومی برای حمله به سوریه

حمله به نیروی دریایی آمریکا، نشان می دهد هیئت حاکمه ایالات متحده آمریکا، ناتوان از اقناع افکار عمومی برای مداخله در سوریه است
حمله به نیروی دریایی آمریکا حکایت ازناتوانی دراقناع افکارعمومی برای حمله به سوریه
دکتر صادق سلیمی بنی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز گفت:با توجه به فصل هفتم منشورسازمان ملل، اگر کشوری ناقض حقوق بشر باشد با اجماع کشورهای عضو، می توان برای مداخله و تغییر وضعیت این کشور اقدام کرد. این درحالی است که حادثه اخیر حمله به نیروی دریایی آمریکا نشان می دهد هیئت حاکمه ایالات متحده آمریکا، ناتوان از اقناع افکار عمومی برای مداخله در سوریه هستند.
سلیمی با بیان این که بازیگران تاثیرگزاری همچون روسیه و چین در مقابل آمریکا صف آرایی کرده اند، گفت: علاوه بر خاورمیانه، کشور های قدرتمند دیگری همچون جمهوری اسلامی ایران با تاثیر گزاری سیاسی، نظامی  و استراتژیکی بالا عامل بازدارنده اساسی مداخله در امور سوریه هستند وحزب الله لبنان هم به عنوان یک نیروی موثر، اقدام آمریکا را به تاخیر انداخته است.

وی درادامه بیان داشت: ایالات متحده امریکا پایه های سیاست خارجیش در امور داخلی سایر کشوها بنا نهاده شده و مقابله با حرکت های مردمی که می خواهند بدون وابستگی به قدرت های بزرگ و کانون قدرت های بین المللی، با تکیه بر منابع داخلی به خوکفایی برسند به خصوص در بعد از جنگ دوم جهانی به این سو در صحنه سیاست جهانی کاملاً مشهود است.

کارشناس سیاست ایران و آمریکا اظهار داشت: پس از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی سابق فضای دو قطبی در روابط بین المللی فرو ریخت وآمریکایی ها اعلام کردند که پیروز رقابت با شوروی  سابق هستند. در واقع رقابت ایدئولوژی سیاسی مارکسیسم روسی با لیبرال دموکراسی امریکا وکاپیتالیسم و سرمایه داری آمریکا با سوسیالیسم شوروی در حوزه اقتصاد نهایتاً به زعم آمریکایی ها با برتری لیبرال دموکراسی غرب به نفع آمریکا خاتمه یافت.

دکتر سلیمی بیان داشت: نکته ظریفی که باید به آن توجه کرد این است که آمریکا به بهانه مبارزه با کمونیسم، مداخله گرایی  در امور داخلی سایر کشورها رااز جنگ جهانی دوم تا فروپاشی شوروی سابق ادامه داد و پس از فروپاشی شوروی این بهانه از دست آمریکایی ها گرفته شد. آنها بعد از یک دهه، حادثه خود ساخته ای به نام ۱۱ سپتامبر را طراحی و ایجاد کردند که عملیات تروریستی ۱۱ سپتامبر یک حادثه خودزنی برای جایگزین کردن مبارزه با تروریست ها به جای مبارزه باکمونیستها بود.

وی تصریح کرد: از ۱۱ سپتامبر به این سو آنها به بهانه مبارزه با تروریسم، مداخله خود را در امور داخلی سایر کشورها آغاز کردند. آنها برای اقناع افکار عمومی داخلی آمریکا به مردم آمریکا القا نمودند که امنیت آنها دچار خدشه خواهد شد زیرا تروریست مرز نمی شناسند بر همین اساس وزارت امنیت داخلی را با وجود پلیس فدرال آمریکا FBI وCIA را راه اندازی کردند.

دکتر سلیمی افزود:آنها به مردم آمریکا اعلام نمودند که برای بالا بردن ضریب امنیت داخلی باید از طریق شنود و استراق سمع و ورود به عرصه زندگی شخصی، امنیت آنها را تامین کرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۴۰:۰۸

2 Jan 2020