۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۸۸۸۸

پیشرفت 70درصدی طرح مطالعاتی تالاب بین المللی گندمان در چهارمحال و بختیاری

طرح مطالعاتی منابع آبی تالاب بین المللی گندمان با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
پیشرفت 70درصدی طرح مطالعاتی تالاب بین المللی گندمان در چهارمحال و بختیاری
به گزارش خبرنگار جهانبین، مدیر کل حفاظت از محیط زیست چهارمحال و بختیاری افزود: این تالاب در جنوب غربی گندمان با وسعت بیش از ۹۸۰ هکتار واقع شده و ارتفاع آن از سطح دریا دو هزار و ۲۱۹متر است که طرح مطالعاتی منابع آبی آن از دو سال قبل شروع شده است .

سعید یوسف پور افزود: آب این تالاب علاوه بر باران و برف، از چشمه‌ های حاشیه تالاب و رودخانه آقبلاغ تامین می شود و در دو سال گذشته با همکاری بخشداری گندمان و اهالی روستاهای همجوار با صرفه جویی درمصرف آب، ۲۰درصد این تالاب احیا شده است.

سعیدیوسف پور افزود: پوشش گیاهی این تالاب را گونه‌های حاشیه‌ای و نم پسند تشکیل می‌دهد که از آن جمله می‌توان به درختان بید، جگن، ساز، نی، لویی، زنبق، آلاله آبی، هزار نی، بارهنگ آبی، نخل مرداب، عدسک آبی و بزواش تشکی می دهد.

وی گفت: دراین تالاب پرندگانی چون لک لک، شکاریا، حواصیل، بالکان، مرغابی سانان، یلوه و سلیم و ماهی‌های نیز شامل ماهی گورخری، سفید کولی، ماهی پوزه دار و سیاه ماهی دیده می شود.

مدیرکل حفاظت محیط ریست چهارمحال وبختیاری گفت: این تالاب چندسالی است با
مشکل خشکسالی مواجه بوده است. 
یوسف پور گفت: از۱۵ سال گذشته با احداث بند چغاخور منبع اصلی تامین آب تالاب گندمان قطع شد که این امر ضرورت اختصاص حق آبه تالاب را دوچندان کرده است.

وی گفت: انجام این طرح تا کنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۲۵:۱۷

18 Feb 2020