۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۸۸۷۲
برای اولین بار در کشور صورت گرفت:

ساخت کرم گیاهی ترمیم زخم های ناشی از سوختگی برای بیماران دیابتی در شهرکرد

محقق شهرکردی نخستین بار در کشور موفق به ساخت کرم گیاهی ترمیمی زخمهای ناشی از سوختگی بیماران دیابتی شد.
ساخت کرم گیاهی ترمیم زخم های ناشی از سوختگی برای بیماران دیابتی در شهرکرد
رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد شهرکرد گفت : دکتر عبدالله قاسمی عضو هیات علمی این دانشگاه ، برای ساخت کرم گیاهی ترمیمی زخمهای ناشی از دیابت ، یکسال تحقیق و ازمایش کرده است .
آقای صعیدی افزود: این طرح فروردین ماه امسال با شماره ۷۰۷۱۷در سازمان مالکیتهای صنعتی به ثبت رسید.
مجری طرح تحقیقاتی کرم گیاهی ترمیمی زخمهای ناشی از دیابت گفت: در ساخت این کرم گیاهی از عصاره برگ بادامهای شیرین و تلخ منطقه سامان استفاده شده است.
دکتر قاسمی خاطر نشان کرد: ۱۰ درصد غلظت این کرم گیاهی از عصاره بادامهای شیرین و تلخ و ۹۰ درصد بقیه غلظت از وازلین – کرم پایه – است.
وی با بیان اینکه این نوع کرم به مدت یک سال بر روی زخمهای موشهای صحرایی مبتلا به دیابت ازمایش شده است افزود : نتایج ازمایشات نشان داد این نوع کرم در مقایسه با پماد سوختگی شیمیایی رایج به نام quotation mark سیلور سولفا دیازین quotation mark ، زخمهای ناشی از سوختگی دیابت درجه ۲ را سریعتر و به طور کامل بهبود می بخشد .
مدت زمان بهبودی با استفاده از کرم شیمیایی quotation mark سیلور سولفا دیازین  ۲۵ روز، و مدت زمان بهبودی با استفاده از کرم گیاهی ۲۱ روز است.
این متخصص گیاهان داروئی خاطر نشان کرد: ازمایشهای عفونی بر روی لایه های زخم به مساحت یک ونیم در یک و نیم سانتی متر مربع همچنین مشخص کرد اثر ضد عفونی و ضد باکتریائی این پماد به دلیل دارا بودن ترکیباتی مانند quotation mark تانن و سنول quotation mark بیشتر از کرم شیمیایی است و علاوه بر این سرعت ترمیم ، و بازسازی بافت سوختگی هم در این نوع کرم گیاهی بسیار سریعتر است .
دکتر قاسمی گفت : نتایج این طرح تحقیقاتی در مقاله خارجی داروسازی امریکای لاتین هم به چاپ رسیده است.
مرجع : iribnews
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۳۱:۴۰

27 Dec 2019