۰
plusresetminus
آیت الله نوری همدانی پس از سفر چهار روزه به استان چهارمحال و بختیاری، از مهمان نوازی مردم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، استاندار و همه عوامل اجرایی در پیامی تشکر کرد.
پیام تقدیر و تشکر آیت الله نوری همدانی از مردم چهارمحال و بختیاری و نماینده ولی فقیه در استان
آیت الله نوری همدانی پس از سفر چهار روزه به استان چهارمحال و بختیاری، از مهمان نوازی مردم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، استاندار و همه عوامل اجرایی در پیامی تشکر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

از این که توفیق دیدار اهالی محترم و متعهد و ولایت مدار استان چهارمحال و بختیاری برای بنده حاصل شد، خدا را شکر می کنم. آوازه ولایت مداری و شجاعت و تعهد شخصیت های محترم این استان فراوان به گوش ما رسیده بود، توفیق حاصل شد که چهره به چهره به دیدارشان نائل شدیم. شخصیت های محترمی از قبیل نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه مکرم و معظم شهرکرد، حضرت حجت الاسلام و المسلمین آقای نکونام دامت توفیقاته و دامت برکاته؛ واقعا نعمت بزرگی است برای اهالی محترم این سامان. یک امام جمعه و نماینده ولی فقیه که هم از لحاظ معلومات در سطح بسیار بالایی است، از لحاظ بیان و قلم در سطح بسیار عالی است، به علاوه، آن فکر و فرهنگ، آن دلسوزی برای مردم، آن اهمیت و اعتقاد به نظام ولایی، آن فکر خدمتگزاری به مردم، که در تمام عرصه ها اقدامات و فعالیت ها و تلاش ایشان چشمگیر است.
بنده یکی از توصیه هایم این است که مردم محترم ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری بدانند که حضرت آقای نکونام یک نعمتی است که خداوند متعال به آن ها عنایت نموده است؛ از لحاظ فرهنگ ایشان و بیان ایشان هر قدر ما بیشتر استفاده کنیم این به نفع آخرت ما و برای تقرب به خداوند اثرگذار است.
دعوت استادار محترم در این چند روز که بودیم و تلاش ایشان و حضور ایشان در تمام مجامع بسیار چشمگیر و مؤثر بود، البته فرماندهی قوای مسلح هم که در دعوت مؤثر بودند، خدمات آنها هم بسیار مؤثر بود. الحمدلله در ایران ما این امنیت، این آرامش و آسایشی که وجود دارد نتیجه فعالیت همگانی، مخصوصا نیروهای مسلح می باشد.
نکته دوم که می خواهم عرض کنم تشکر از همه مردم؛ از همه مردم مهمان نواز و با محبت استان چهارمحال و بختیاری که واقعا بسیار صمیمانه محبت، عنایت و توجهشان شامل حال بنده به عنوان یک پیام رسان واقع گردید. در تمام مجامع و مطالبی که گفته می شد حضور چشمگیر آن ها که از همه کارها صرف نظر کرده، در مجامع حضور پیدا کردند که ما توانستیم عرایضی به حضور محترم آن ها عرض کرده باشیم، خلاصه از مهمان نوازی و محبت بزرگوارانه و کریمانه اهالی محترم استان چهارمحال و بختیاری بنده تشکر می کنم.
ما معمولا بعد از مراجعت یک نامه ای هم باز به حضور مردم ارسال می کنیم و خوانده خواهد شد. حقیقت عرض می کنم به این که محبت شما و ارادت شما اهالی محترم از هر قشری از اقشار چه علما، چه اقشار دیگر،هر طبقه ای از طبقات، محبت فرمودند، عنایت فرمودند، همه و همه این ها به حساب ولایت و به حساب نظام گذاشته می شود.
بنده به عنوان یک پیام رسان قرآن، فرهنگ اهل بیت(ع) و ولایت فقیه و نظام و از طرف همه این ها برای خودم تشخیص وظیفه دانستم که با مردم بیشتر در ارتباط باشم، ولی شما مردم بدانید که کار شما به حساب ولایت گذاشته می شود، به حساب نظام گذاشته می شود، به حساب خدا گذاشته می شود، با این دید هم که ما یک پیام رسان و طلبه هستیم و ارتباط داریم با ولایت به ما نگاه می کنند، این عقیده و ایمان شماست، خلاصه شما اجرتان را در تمام زحمات از خداوند متعال و صاحب ولایت خواهید گرفت.
مطلب دیگر این است که در طی این چند روز که در خدمت شما بودیم چه در این جا، چه بروجن هم رفتیم و برگشتیم، نامه های فراوانی از آغاز ورود به این جا به ما داده شده است، البته مردم مشکلاتی دارند، مشکلات آنها در این نامه ها منعکس است، ما هر استانی که رفتیم و توفیق پروردگار این چنین بوده است، نامه هایی را که مردم می دهند خدمت امام جمعه محترم و نماینده ولی فقیه دامت برکاته و خدمت استاندار محترم آن استان تقدیم می کنیم و از آن ها می خواهیم به بزرگواری و با اخلاق خودشان به تمام این ها حتی الامکان جواب مثبت بدهند و مشکلاتشان را رفع کنند. مشکلات اداری، مشکلات قضایی، اقتصادی و از این قبیل در حدود قانون و در حدود امکانات خودتان سعی کنید. بنده تقاضا می کنم سعی کنید که به این مردم که همه چیزشان را در راه انقلاب دادندخدمت کنید، فضیلت ما خدمت به این مردم است.امام (ره) بارها سفارش کردند: (قدر این مردم را بدانید ،به این مردم خدمت کنید،مخصوصا محرومان،مستضعفان، چون اینها بودند که سینه سپر کردند و شهید دادند تا اینکه این موقعیت به وجود آمد،این انقلاب به ثمر نشست)، از این جهت ما باید سعی کنیم خودمان را به عنوان یک خدمتگزاربرای این مردم خوب بدانیم. با حسن اخلاق،حسن معاشرت، همیشه بایستی دربهای ادارات به روی مردم باز باشد، اداره خانه ی ملت است.
در بعضی جاها رسم است وقتی یک نفر مشکلی دارد، کاری دارد، مراجعه به اداره می کند، می گویند: )جلسه دارند)،سفارش میشود به آن پیش خدمتها،به کسانی که در رتبه ی پایین تری هستند، هر کس آمد ما جلسه داریم! و این یک کار خوبی نیست. جلسه ها را باید شبها، بعدازظهرها گذاشت؛ در وقت اداری هر رئیس اداره، هرکارمندی در سر پست خودش، دربها باز، بدون دربان، بتوانند ورود پیداکنند، بتوانند با حلم و بردباری به حرفهای مردم گوش دهند وبه آنها جواب مثبت بدهند.
این نامه ها تقدیم می شود،امیدواریم انشاءالله تعالی توفیق جوابهای مثبت هر کدام که جواب مثبت نداده و مشکل اداری هست، با آن اخلاق خوب شما، با توضیح و تشریح به آنها جواب داده شود.
آخرین مطلب تشکر فراوان از متصدیان محترم صداوسیما، که دراین چند روز خیلی زحمت کشیدند، حضورپیدا کردند،در پخش مطالب؛ از خداوند متعال توفیقات مسئلت می کنیم. امیدواریم انشاءالله تعالی تمام زحمات شما و همکاران شما و کسانی که زحمت کشیدند،خداوند متعال قبول بفرماید و خداوند متعال بر توفیقات شما انشاءالله تعالی بیافزاید. به غیر از تشکر هدیه ی دیگری ندارم، باز هم تشکر می کنم، خداوند انشاالله به شما توفیقات بیشتر و سلامتی و عاقبت به خیری عنایت بفرماید.
بعد از قرن ها یک نظامی به وجود آمده است به نام مردم سالاری دینی؛ امام رضوان الله تعالی بارها فرمودند: (مردم زمان ما از مردم زمان پیغمبر(ص) و ائمه (ع) بهترند.) اگر این انقلاب در غیر ایران بود به ثمر نمی رسید. مردم ایران بسیار هوشمند، بسیار بسیار متعهد، از آغاز دل سپردند به اهل بیت(ع)، الآن در تمام دنیا تنها مملکتی که با ولایت توام است ایران است و امام عصر(ع) که ظهور می کند، یارانش بیشتر ایرانی هستند. که خدمات ایرانیان، سوابق آن ها، واقعا خدا را شکر می کنیم، پیغمبر عزیزمان گفته: ( لو کانت ایمان فی الثریا) اگر ایمان و اسلام در ثریا که نام پارسی آن پروین است (یک مجموعه ای است از مجموعه های فضایی) اگر ایمان در آن جا هم بود ایرانی ها به او راه پیدا می کردند. در حدیث هم داریم؛ اگر علم و ایمان هم در ثریا بود مردم ایران به آنجا راه می یافتند.
امام فرمودند: که خوب ببینید شما، شما مقایسه کنید، پیغمبر خدا فرمودند، در روز جمعه خطبه می خواندند که یک دفعه صدای طبل و سر و صدایی آمد، چون رسم بود که مردم برای تجارت از حجاز به شام می رفتند، از شام کالاهایی می آوردند به مدینه و مکه، وقتی که تجار از آنجا می آمدند طبل می زند، مردم با شنیدن صدای طبل حرکت کردند و پیغمبر را تنها گذاشتند، خداوند نصیحتشان کرد به آن چه پیش خدا هست بنشینید، این صف نماز جمعه را به هم نزنید که از پیش خداست و از لهو و تجارت بالاتر است( والله خیر الرازقین)
این یک نمونه است، اما در تهران درنماز جمعه بمبی منفجر شد، در آن موقع جنگ تحمیلی؛ صفوف به هم نخورد. این شخصیت فرد در کنارش کشته شد ولی او تکان نخورد.این علاقه و ایمان و تعهد مردم ایران را به خدا و نظام می رساند. فداکاری ها واقعا عجیب هستند. من خدمت آقا( حاج آقای نکونام) دیشب عرض کردم که رهبر معظم انقلاب که به قم تشریف آوردند، (البته میدانید که آقای وکیلی که از همراهان امام بودند پدر سه شهید هستند)، منزل ایشان هم رفتند ولی شنیدند که در قم یک نفر هست پدر ۵ شهید به نام آقای افراسیابی (یک همچین اسمی داشت)و اهل قم نیست، اهل شوشتر و آن طرف هاست ولی پدر ۵شهید است و مریض هم هست. آقا فرمودند من امشب می مانم بروم دیدن ایشان، رفتن دیدن آن پدر ۵شهید و خیلی عنایت کردند. بعد از چند روز همان شخص مرحوم شد. آقا پیام دادند بنده نماز میتش را بخوانم در قم، اشخاص می آمدند؛ مادرانی ۳ شهید دادند، ۴تا پسر دادند، پنجمی هم دادند، این مردم ایران بودند، که خدمت به این مردم افتخار است، چهره به چهره با این مردم برخورد کردن افتخار است. بنده به همین دلیل پانردهمین استان بود که سفر استانی را آغاز کردیم به این ترتیب و به خاطر این که با مردم چهره به چهره بنشینیم و صحبت کنیم، مشکلاتشان را به گوش خودمان بشنویم و حقایق و مطالب لازم در آخرالزمان بسیار ضروری است.
من دیشب خدمت آقا(خطاب به حاج آقای نکونام) عرض کردم ما در روایت داریم که در آخرالزمان علائم حقانیت اهل بیت است.
امام صادق(ع) فرمودند: تا سراسر شام را فتنه فرا نگیرد مهدی(عج) نخواهد آمد. از این قبیل روایات واقعا یک اعجاز است در آن زمان فرموده باشند. در مورد آخرالزمان مطالب زیاد است، در این زمان هر چه ما با همدیگر وحدت و اتحاد داشته باشیم این جلسات را، این مطالب را، حفظ این نظام را و حمایت از نظام را،هرچه بیشتر در نظر داشته باشیم خداوند متعال به ما اجر خواهد داد. ما با این دید به این دنیا و جهان می نگریم، به اوضاع خودمان، ما ماموریم به وظیفه نه نتیجه. ما وظیفه خودمان می دانیم، شما هم وظیفه خودتان می دانیدکه این راه را هر چه پررنگ تر ادامه بدهیم.
امیدوارم انشاءالله تعالی خداوند در دنیا و آخرت به همه ما توفیق، عزت و عظمت عنایت فرماید، انشاءالله./۹۴۵۷/د۱۰۱/غ
/ پايان خبر /
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۷:۱۹

15 Jan 2020