۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۰
کد مطلب : ۸۸۱۳
آیت الله نوری همدانی در بین نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری:

حکومت مورد قبول اسلام حاکمیت نظام ولایت فقیه است

اسلام به غیر از این حکومت هیچ حکومتی را به رسمیت نمی شناسد، در اسلام حکومت با ولایت اهل بیت و "واعتصموا به حبل الله جمیعا و لا تفرقوا"توأم است.
حکومت مورد قبول اسلام حاکمیت نظام ولایت فقیه است
به گزارش خبرنگار جهان بین،  آیت الله نوری همدانی امروز صبح در تیپ ۴۴ قمر بنی هاشم (ع) در دیدار با نیروهای مسلح به بیان ۶ اصل یک جامعه نمونه پرداخت و اظهار داشت: اسلام از مسلمانان می خواهد که در کل جهان یک جامعه نمونه و اسوه، قدرتمند و باعزت داشته باشند بر همین اساس یک جامعه نمونه باید دارای ۶ اصل باشد: علم و فناوری، ایمان، حکومت مقتدر، وحدت، قدرت جهانی و اعتراض به سلطه طلبان.

ایشان در مورد اصل اول علم و تحقیق گفت: با داشتن علم و تحقیق جایگاه جامعه اسلامی بالا می رود هر مسلمانی لازم است در گام اول تکامل و ترقی باسواد باشد پیغمبر اسلام (ص) فرمودند: " زگهواره تا گو دانش بجوی" یعنی علم و تحقیق اولین گام تحصیل عزت، قدرت و عظمت است. و همچنین فرمودند: "هیچکس از راه جهل و نادانی به عزت و عظمت نمی رسد" تنها راه عزت و عظمت علم است.

آیت الله نوری همدانی دومین اصل را ایمان دانست و بیان داشتند: علم بدون ایمان خطر و ضرر دارد علم توأم با ایمان کارایی بسیار دارد و قرآن کریم می فرماید هرگز سستی به خود راه ندهید و هر گز حزن و اندوه نداشته باشید اگر دارای ایمان کامل باشید برتری در همه عالم دارید و این ایمان نقش بسیار مهمی در کلیه عرصه های زندگی دارد. بدون ایمان هیچ گامی بسوی ترقی نمی توان برداشت.

وی در مورد
آیت الله سید ابوالقاسم دهکردی که از علمای قدیم این مرز و بوم است فرموند: این مرد بزرگ و شجاع در مبارزه با استکبار و استبداد جایگاه بلندی دارد زیرا شرافت هر آب و خاکی به مبارزات مردمی و علما و کسانی که در برابر حوادث موضع گیریهای مهمی داشته اند مربوط است. ایشان کسی است که با شهید مدرس، جهانگیر خان و در مبارزه با استبداد با حاج آقا نور الله اصفهانی و آقا نجفی در جریان مشروطیت و مبارزه با انگلیس و استعمار دارای جایگاه بلندی است و نمونه این است که هیچ کس بدون علم و ایمان نمی تواند گامی بردارد.

ایشان حکومت، ولایت و امامت را اصل سوم بیان داشت و گفتند: مسلمانان باید دارای یک حکومت مقتدری باشند چون تمام قدرت ها به حکومت مقتدر نیاز مبرم دارند همانطور که پیامبر اسلام در صدر اسلام به فکر تشکیل حکومت قدرتمند بود.

این مرجع عالیقدر حاکمیت را از آن پیغمبر دانست و اظهار داشت: در صورت نبودن پیغمبر، امام معصوم باید در راس حکومت باشد و در زمان غیبت معصوم باید یک فقیه اسلام شناس در حد اجتهاد و شجاع که بتواند اقتدار اسلام را در بین دیگران متجلی بسازد و زمام حکومت را بدست بگیرد، در این میان شجاعت یکی از مشخصات اصلی این حاکم می باشد همانطور که شما قوای مسلح با شجاعت، عزت و افتخار بدست می آورید.

وی در ادامه گفتند: اسلام بغیر از این حکومت هیچ حکومتی را به رسمیت نمی شناسد، در اسلام حکومت با ولایت اهل بیت و "واعتصموا به حبل الله جمیعا و لا تفرقوا"توأم است. و روایات فراوان وجود دارد که قرآن می فرماید: دست به حبل الله بگیرید و از حبل الله هیچ وقت روی بر نتابید.
این مرجع عالیقدر ادامه داد: عبارت"حبل الله" ، رشته ای است بین ولی فقیه و مردم که در هیچ مملکتی ارتباط مردم و رهبری مانند ایران اسلامی وجود نداشته
و نمی توان یافت، چرا که فقط به ایران منحصر است.

چهارمین اصل را آیت الله نوری همدانی وحدت و اتحاد میان مردم ذکر کرد و بیان داشت: باید میان همه کسانی که در زیر چتر اسلام زندگی می کنند وحدت و اتحاد باشد پیغمبر اسلام مسلمانان را تشبیه می کرد به بنایی که مصالح متعددی به کار رفته است ولی با هم پیوند دارند تا این بنا برپا است یا به ارتباط اعضای پیکر یک انسان تشبیه می کرد.

ایشان اصل پنجم را که اصل قدرت جهادی و مایه عزت و سربلندی یک مملکت دانستند از پیامبر اسلام نقل کردند "که عزت و عظمت امت من در سایه صنایع و آلات جنگ و جهادی است"

در ادامه بیانات آیت الله نوری همدانی اعتراض شدید در برابر سلطه طلبان و دشنان را اصل ششم ذکر کرد و گفت: قرآن نهی می کند از اینکه دشمنان قرآن و دشمنان خودتان را به عنوان یار و یاور اتخاذ کنید مخصوصا یهود و نصارا را برای خودتان اولیا خود قرار ندهید زیرا آنها از هرگونه انحطاط برای شما فروگذار نمی کنند. کشورهایی مانند عربستان سعودی پول نفت و گاز خودش را می دهد برای کشتن مسلمانان و خوشخدمتی به اربابان خود، آمریکا و اسرائیل این اقدامات نا جوانمردانه را انجام می دهد.

وی در مورد اوضاع و جریان اخیر سوریه اظهار داشت: آمریکا و اسرائیل و نوکرانشان با همدیگر متحد شده اند برای مبارزه با سوریه چرا؟ چون سوریه خط مقدم مقاومت است و ماهم با آنها هستیم ودر این بین دشمن از باور بالای نیروهای مسلح است که نمی توانند نگاه چپ به مانگاه کنند.

ایشان نبود شش اصل مذکور در زمانهای سلاطین گذشته را باعث از دست دادن قسمتهای عظیمی از کشورمان دانست و پیروزی امام خمینی (ره) و رزمندگان اسلام را به خاطر داشتن این شش اصل خواند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۰۶:۳۹

18 Jan 2020