۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
کد مطلب : ۸۶۲۸

اختتامیه ششمین جشنواره شعر بسیج استان چهارمحال و بختیاری

ششمین جشنواره شعر بسیج استان چهارمحال و بختیاری با معرفی برگزیدگان ۱۸۸ اثر ارسالی به دبیرخانه جشنواره، پایان یافت.


به گزارش جهانبین؛ مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان با اعلام این خبر گفت: ششمین جشنواره شعر بسیج در راستای رشد و بالندگی هرچه بیشتر و بهتر شعر متعهد و ترویج شعر فاخر مردمی، پیرامون پنج محور در سه گروه سنی(۱۲ تا ۱۸ سال، ۱۹ تا ۳۵ سال و ۳۶سال به بالا) برگزار شد.
محمدرضا سلیمانی افزود: بازخوانی ارزش ها و آرمان های انقلا اسلامی و دفاع مقدس، بیداری اسلامی و مقاومت ملل، انتظار _ امید و آرمانگرایی، مضامین آیینی اجتماعی و حماسه اقتصادی؛ موضوعات پنج محور این جشنواره بود که شاعران با هم به رقابت پرداختند.
وی، ادامه داد: بزرگداشت استاد شعر متعهد، زنده یاد خلیل عمرانی از دیگر بخش های ششمین جشنواره سراسری شعر بسیج بود.
سلیمانی گفت: ۱۸۸ اثر از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره واصل شد که از این تعداد، خواهران ۱۰۱ و برادران ۸۷ اثر ارسال داشتند.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان چهارمحال و بختیاری افزود: در موضوع بازخوانی ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ زهرا امینی(هارونی) شایسته تقدیر شد و در گروه سنی (ب)؛فرشته محمدی نافچی با شعر صفحه پاک شده، مرجان بیگی از بروجن با شعر نرگس، و سلیم رزم آفرین از شهرکرد با شعر شهید باکری به ترتیب اول تا سوم شدند و در گروه سنی (ج) نیز مریم اسکندری گندمانی اول شد.
سلیمانی ادامه داد: در موضوع بیداری اسلامی؛ گروه سنی (الف) برگزیده نداشت و در گروه سنی (ب) نیز وحید اسکندری از فارسان با شعر بیداری اسلامی، محمود صالحی نیز از فارسان و مهدی عالی از بروجن با شعر مقاوم ملل ، مقام های اول تا سوم را از آن خود کردند و در گروه سنی (ج) سید مهدی افضلی از شهرکرد مقام اول را کسب کرد.


وی اظهار داشت: فزانه میرزاخانی از هفشجان، سمانه اسکندری و آرزو سبزواری از فرخشهر در موضوع انتظار، امید و آرمان گرایی، توانستند به مقام های اول تا سوم دست یابند و بیگم نظری از فارسان در گروه سنی(ج) حائز رتبه اول این موضوع شد.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان گفت: در مضامین آیینی اجتماعی نیز مرضیه رزازی و مریم آرام از بروجن در گروه سنی (ب) حائز مقام های اول و دوم شدند.
وی افزود: احمدرضا صفایی از شلمزار شایسته تقدیر در بخش ویژه تجلیل از زنده یاد استاد خلیل عمرانی شد.
گفتنی است: در این جشنواره مقرر شد از شاعران پیشکسوت، غلامرضا نعمتی، اسماعیل تاجی و شمسعلی منصوری فر از خانمیرزای لردگان و سرکار خانم هایده جعفریان از فرخشهر به دلیل سرودن شعر کودک و نوجوان و خانم زهرا امینی به علت سن کم در برنامه اختتامیه استانی تقدیر گردند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۲۰:۴۷

22 Jan 2020