۰
۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۷
کد مطلب : ۸۶۱۶

ترافیک بالا و نبود جاده یک طرفه، از جمله مشکلات گردشگران پل زمانخان در سامان

ترافیک بالا و نبود جاده یک طرفه، از جمله مشکلات گردشگران پل زمانخان در سامان
پل زمانخان شهرستان سامان از جاذبه هاي گردشگري چهارمحال وبختياري است كه گردشگران زيادي را به خود جذب مي كند، ولي ترافيك زياد جاده هاي منتهي به اين محور، بروز مشكلات زيادي را براي مردم محلي و گرشگران به همراه آورده است.

به گزارش بام ایران خبر، طبيعت جذاب و ديدني چهارمحال و بختياري و هواي مطبوع اين استان، وجود مناطق جنگلي بكر و دست نخورده، تالاب ها، رودخانه ها و چشمه هاي پرآب، شرايط مطلوبي را براي حضور انبوه گردشگران تابستاني به استان فراهم كرده است و در اين ميان جاذبه گردشگري پل زمانخان و روستاهاي حاشيه آن از اصلي ترين مقاصد گردشگري استان است كه همه ساله به ويژه در فصل تابستان، گردشگران را به خود جذب كرده است.
قرارگرفتن چهارمحال وبختياري در كنار استان هاي اصفهان و خوزستان، شرايط مطلوبي را براي توسعه گردشگري و حضور گردشگران در اين استان فراهم كرده است، ولي نبود زيرساخت هاي كافي در كانون هاي گردشگري استان، عرضه نامطلوب خدمات و نامناسب بودن زيرسـاخت هاي جاده اي، نبود كمربندي و وجود ترافيك گسترده در مسيرهاي منتهي به كانون هاي گردشگري استان به ويژه جاذبه گردشگري پل زمانخان از مشكلاتي است كه گلايه مسافران تابستاني به استان را به همراه داشته است.
ترافيك زياد خودرو در محورهاي منتهي به اين جاذبه، مشكلات زيادي براي گردشگران و مردم منطقه ايجاد كرده است به گونه اي كه در روزهاي تعطيل به ويژه ساعت هاي اوج ترافيك، مردم حدود دو تا سه ساعت در ترافيك خودروها معطل مي شوند.
يكي از گردشگران كه از استان هاي جنوبي كشور براي ديدن زيبايي هاي جاذبه گردشگري پل زمانخان به اين منطقه سفر كرده بود، به ايرنا گفت:ترافيك زياد خودرو و نبود مكان مناسب براي پارك خودروها، كم بودن سرويس هاي بهداشتي و وجود سر و صداي زياد، زيبايي طبيعي اين منطقه را براي مسافران از بين مي برد.
وحيد جاويدفربا بيان اينكه براي خروج از اين منطقه بيش از يك ساعت در ترافيك خودرويي آن معطل شده است، گفت:لازم است مسوولان و دست اندركاران براي حل اين معضل، فكري كنند.
فرماندار سامان نيز در گفت و گو با ايرنا، رفع مشكلات كانون تفريحي پل زمانخان را به عنوان مهم ترين قطب هاي گردشگري چهارمحال و بختياري، ضروري خواند و گفت:نبود فضاي كافي براي ساخت پارك خودروها و وجود ترافيك از مشكلات اين جاذبه گردشگري است.
اسفنديار قرباني با بيان مشكللات اعتباري و تملك دارايي سال جاري اين شهرستان در اجراي پروژه جديد عمراني، پيگيري مسوولان و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي براي افزايش سهم اعتبارات ملي براي اجراي طرح هاي اين شهرستان را خواستار شد.
وي گفت:حضور گردشگران و مسافران تابستاني در اين جاذبه قابل توجه است و محور فعلي جاده پل زمانخان نيز جوابگوي مسافران و گردشگران اين منطقه تاريخي و توريستي نيست.
قرباني با بيان ايكه سامان از شهرستان هاي تازه تاسيس چهارمحال وبختياري است، افزود:مسير جايگزين براي حل مشكل ترافيك پل زمانخان از محور ارتباطي زير هتل درنظر گرفته شده است كه ضرورت دارد، اداره كل راه و شهرسازي چهارمحال و بختياري نسبت به ساخت محور جايگزين در اين منطقه اقدام كند.
نماينده مردم شهرستان هاي شهركرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، با تاكيد بر لزوم ساخت محور جايگزين پل زمانخان، افزود:اجراي اين طرح در شوراي ترافيك چهارمحال وبختياري تصويب شده است، مورد تاكيد استاندار بوده و مسوولان اداره كل راه و شهرسازي استان نيز براي اجراي آن پيگيري مي كنند.
سيدسعيد زمانيان دهكردي با تاكيد بر لزوم نقاط حادثه خيز محورهاي ارتباطي شهرستان سامان با توجه به موقعيت گردشگري آن، گفت:اقدام لازم براي جذب اعتبارات ستاد حوادث غير مترقبه كشور در اين بخش ضروري است.
مسوولان اداره كل راه و شهرسازي چهارمحال وبختياري نيز در شوراي برنامه ريزي شهرستان سامان، اختصاص اعتبار جديد شهرستاني براي اجراي اين طرح را خواستار شدند.
جاذبه گردشگري پل زمانخان از بناهاي با ارزش و قديمي شهرستان سامان است كه داراي دو دهانه پل است، اين جاذبه ?? متر طول و ارتفاع ?? متر دارد.
پل زمانخان در نزديكي شهر سامان بر روي رودخانه زاينده رود و بر روي سه پايه سنگي طبيعي بنا شده و در ?? كيلومتري شمال شهركرد قرار دارد.
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

علیرضا
ازاینکه مسئولین استان بعد از چندین سال به فکر منطقه سامان وبهسازی جاده های آن افتادهاند جای تشکردارد والله جای دوری نمیرود ابروی خودتان است در ضمن اگر قدرت عریض سازی محور چالشتر به شهرکرد راندارید به فکر کمربندی آن ازمسیر شمالی دانشگاه شهرکرد باشید وروردی شهرکرد ازمسیر سامان و بن خیلی مظلوم واقع شده وشهردار محترم هم ظاهراا فکر میکند ورودی شهر فقط ازسمت فرخشهر است!!!!!

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۵:۳۲

5 Jan 2020