۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۵
کد مطلب : ۸۶۰۸

آیت‌الله نوری همدانی به چهارمحال و بختیاری سفر می‌کند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری از سفر حضرت آیت الله نوری همدانی به این استان به منظور ایراد سخنرانی در «طرح تقویت مبانی اعتقادی» خبر داد و گفت: حضور این مرجع تقلید در چهارمحال و بختیاری منشا برکات معنوی بسیاری برای این استان خواهد بود
آیت‌الله نوری همدانی به چهارمحال و بختیاری سفر می‌کند
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان، در جلسه هماهنگی نیمه دوم طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در استان با تقدیر و تشکر از همکاری و پشتیبانی آحاد مردم به ویژه دستگاه های دولتی از این طرح معنوی، اظهار داشت: تا امروز تلاش و حضور پرشور مردم و مسؤولان در این برنامه به عینه دیده شده که جای تقدیر و تشکر فراوان دارد. حجت الاسلام والمسلمین نکونام با مطلوب ارزیابی کردن همکاری و تعامل در راستای برگزاری برنامه ها و فعالیت ها در استان، تصریح کرد: هر کجا در استان فضای همکاری و تعامل حاکم باشد به طور قطع پیشرفت و ارتقا در آن دیده خواهد شد که بحمدلله در این طرح بزرگ این روحیه جهادی وجود دارد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همایش ملی نقش نماز در دفاع مقدس و دست اندرکاران مساجد را یادآور شد و افزود: این دو برنامه بزرگ حاصل همکاری و تعامل مطلوب دستگاه ها و مردم با یکدیگر بود که موجب پیشرفت و آبروداری استان در عرصه فعالیت های فرهنگی شد.
وی به بیان آثار و برکات تعامل و همکاری در کارها اشاره و خاطرنشان کرد: ارتقا و پیشرفت استان در زمینه همکاری و تعامل همه جانبه صورت می پذیرد و این موضوع مهم باید در اولویت کارها قرار گیرد و از فرد محوری پرهیز شود.
امام جمعه شهرکرد همکاری مردم و مسؤولان را لازمه پیشرفت استان بیان کرد و افزود: اگر بنده همکاری و همراهی مردم و مسؤولین را به عینه ببینم به طور قطع فعالیت های خوبی را در راستای پیشرفت فرهنگی و عمرانی شروع خواهم کرد.
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری یکی از برنامه های مهم استان را ارتقای حوزه های علمیه عنوان و تصریح کرد: حوزه بنا و مبنای اصلی در مسائل فرهنگی و فکری است؛ اما با توجه به وجود مشکلات زیاد در استان می طلبد پیشرفت حوزه های علمیه استان در اولویت کاری ما قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با انتقاد از تهیه نشدن سند ۱۰ ساله استان خاطرنشان کرد: بنده بارها بر تهیه و تنظیم این سند ده ساله تأکید کرده ام اما تاکنون کار قابل توجهی صورت نگرفته که می طلبد مسؤولان نسبت به تهیه آن اهتمام ویژه داشته باشند.
امام جمعه شهرکرد برنامه طرح تقویت مبانی اعتقادی را لبیک گویی به ندای مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: پاسخگویی به ندای ولی امر مسلمین جهان یعنی پاسخگویی به فرمان امام زمان(عج) که این زنجیره در آخر به پروردگار متعال می رسد و این طرح لبیک گویی به ندای خدای متعال را هدف و محور کار خود قرار داده است.
رییس شورای عالی حوزه های علمیه چهارمحال و بختیاری برگزاری این طرح را یک عبادت فرهنگی عنوان و خاطرنشان کرد: هر کس در راه تحقق سبک زندگی اسلامی صحیح که جزو رسالت انبیا و امامان معصوم(ع) بوده تلاش و نقشی ایفا کند به یقین در این عبادت بزرگ شریک بوده است.
وی با بیان این که جامعه اسلامی به بیراهه کشیده شده است تصریح کرد: متأسفانه جامعه کنونی ما از سبک صحیح زندگی اسلامی هیچ بهره ای نگرفته و در یک خطر بزرگ و لبه پرتگاهی عظیم قرار گرفته که تنها راه نجات آن تحقق سبک زندگی اسلامی است.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام از چاپ کتاب و تولید نرم افزار طرح تقویت مبانی اعتقادی خبر داد و گفت: این طرح تنها در یک سخنرانی خلاصه نمی شود بلکه کتاب ، فیلم و نرم افزار آن به زبان های دیگر به کشورهای خارجی و در داخل کشور توزیع و نشر می شود.
امام جمعه شهرکرد به حضور حضرت آیت الله نوری همدانی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به این که مرجع عالی قدر تشیع، حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی، روز شنبه، شانزدهم شهریو ماه مصادف با هفته پایانی طرح تقویت مبانی اعتقادی به استان سفر خواهد کرد؛ بنابراین می طلبد که در استان یک فضای مطلوبی برای حضور ایشان مهیا شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: به طور قطع حضور این مرجع عالی قدر منشأ خیرات و برکات فراوانی برای استان و شهر خواهد بود که ما جلسات هماهنگی حضور و بهرمندی از ایشان را در روزهای آینده برگزار خواهیم کرد.

مرجع : رسانیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۵۴:۲۰

28 Dec 2019