۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۸۴۷۲

وقتی اعتدالیون داسی به شکل کلید ساخته اند!

وقتی اعتدالیون داسی به شکل کلید ساخته اند!
با توجه به شعارهای جناب آقای دکتر روحانی در تبلیغات انتخاباتی و مصاحبه هایی که ایشان با خبرنگاران داشته اند امید آن داریم که دولت محترم واژه اعتدال را درست تبیین نموده تا با انجام برخی حرکات و اعمال متناقض از این واژه داسی به شکل کلید در اذهان مردم متصور نشود.

در چند روز گذشته از گوشه و کنار اخباری به گوش می رسد که تعریف واژه اعتدال را در ذهن مبهم کرده است و ظاهراً برخی یا معنی این کلمه را نمی دانند و یا با دیدگاه شخصی خود برداشتی متفاوت از آن دارند.

که از جمله می توان به معرفی سرپرستهای جدید برای وزارتخانه های رای اعتماد نگرفته، تودیع برخی مسئولین در وزارتخانه و معرفی قطاری تعداد افراد جدید با گرایش های خاص، لغو مصوبات دولت گذشته، زیر سوال بردن خدمات دولت قبل مثل مسکن مهر و نکاتی دیگر که در این مقال جای بحث در مورد آن نیست اما در مورد لغو مصوبات مسئله ای که نگرانی زیادی به دنبال دارد ملغی نمودن بورس های تحصیلی دوره دکتری سال 92 است که لازم است در این خصوص به موارد ذیل اشاره ای داشته باشیم:

1- در هر علمی یک پارادایم وجود دارد و آن این است که از نخبگان و کارشناسان آن علم و فن نظر خواهی می شود پس جالب است نظر رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که اتفاقاً در دولت نهم ایشان وزارت علوم را از سرپرست فعلی یعنی جناب دکتر توفیقی تحویل گرفته اند این است: " حقیقتاً از وزارت علوم گلایه دارم چون هیچ گاه رسم نبوده وزیر یا سرپرست وزارتخانه ای که می آید تصمیمات دولت قبلی را این چنین زیر سوال ببرد. تصمیم گیری به این شکل به نفع کشور نیست. ما باید همیشه به تصمیمات یکدیگر احترام بگذاریم کما اینکه بنده خودم وزارت علوم را از دکتر توفیقی تحویل گرفتم و به تمامی تصمیمات وی احترام گذاشتم." و در یک مرور سطحی و بررسی در رسانه ها و سایت ها نظر سایر فرهیختگان نیز تقریباً به همین منوال است.

2- کسانیکه به عنوان بورسیه انتخاب شده اند قطعاً برای آینده خود برنامه ریزی کرده اند و خانواده و اطرافیان آنان و تمام مردمی که خبر لغو این مصوبه را شنیده اند بسیار ابراز تعجب کرده و نظرشان به مشی اعتدالی دولت دچار تردید شده که این کردار چه تناسبی با آن گفتار دارد.

3- اگر نظری به بورسیه های اعطا شده در دوره های قبل بیندازیم متوجه می شویم که بعضاً از روی سیاسی کاری و با چند برابر ظرفیت افراد انتخاب شده بودند و این در حالی است که در دولت آقای احمدی نژاد- که هدف از این نوشته تایید یا رد کامل آن نیست- با مشی اعتدالی افرادی را انتخاب و جهت دوره دکتری بورس نموده اند.

با توجه به شعارهای جناب آقای دکتر روحانی در تبلیغات انتخاباتی و مصاحبه هایی که ایشان با خبرنگاران داشته اند امید ان داریم که دولت محترم واژه اعتدال را درست تبیین نموده تا تا با انجام برخی حرکات و اعمال متناقض از این واژه داسی به شکل کلید در اذهان مردم متصور نشود.

مجتبی صالحی فر- کارشناس سیاسی

مرجع : پایگاه خبری تحلیلی بام ایران خبر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۴۰:۴۸

6 Jan 2020