۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۸۲۶۹
حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی در شهرکرد:

سبک زندگی برگرفته از باورها و اعتقادات زندگی انسان است

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی گفت: تشکیل خانواده، تحکیم خانواده و تکثیر نسل سه محور اساسی در جامعه امروز ما است.
سبک زندگی برگرفته از باورها و اعتقادات زندگی انسان است
به گزارش جهان بین، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی شب دوشنبه 28مرداد،در طرح تقویت مبانی اعتقادی در دانشگاه شهرکرد سبک زندگی را روش و شیوه زندگی بر اساس باورها و اعتقادات انسان دانست و گفت: سبک زندگی اسلامی نخستین بار توسط مقام معظم رهبری مطرح شد.

رفیعی پیدایش مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی از قبیل ربا، پرخاشگری و خشونت، معماری و ساخت و ساز غیر اسلامی و... را به دلیل فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی دانست.

وی مشکلات در سه محور تشکیل خانواده، تحکیم خانواده و تکثیر اولاد را از جمله معضلات امروز جامعه عنوان کرد و گفت: ترویج فرهنگ غرب بر این مشکلات دامن می زند.

رفیعی در خصوص مصداق سبک زندگی قرآنی و دینی گفت: باید ببینیم قرآن مومن رستگار را چگونه معرفی می کند.

وی افزود: قرآن در سوره مومنون به ویزگی های انسان مومن از جمله خشوع در نماز و اعراض و دوری از لغو اشاره کرده است.

رفیعی تصریح کرد: اولین صفت مومن واقعی این است که در نمازش خشوع داشته باشد و خشوع یعنی توجه و حضور قلب که روح نماز خشوع است.

کارشناس مسائل دینی فراغت مکان، فراغت زمان و فراغت قلب را سه مقدمه حضور قلب دانست .

وی افزود : مومن کسی است که از لغو اعراض کند و لغو یعنی کار بیهوده و بی هدف و هر چیزی که ذکر و یاد خدا در آن نباشد که هدف عقلایی ندارد .

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت : لهو کاری است که در آن گناه و حرام است یا انسان را به سوی حرام می کشاند و موسیقی حرام موسیقی است که در آن لغو و لهو و باز دارندگی از خدا باشد .

وی با اشاره به آیات پایانی سوره شعرا بیان داشت : باور ، عمل صالح ،یاد خدا و دفاع از مظلوم چهار ویژگی  شعر خوب است .

رفیعی با اشاره به شبهات وارد شده در اینترنت و سایت ها که ایمان جوانان رانشانه گرفته است گفت: بسیاری از این شبهات سطحی است و با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و روشنگری باید رفع شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۴۱:۰۰

8 Jan 2020