کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت الاسلام دکتر ناصر رفیعی در شهرکرد:

سبک زندگی برگرفته از باورها و اعتقادات زندگی انسان است

29 مرداد 1392 ساعت 9:59

حجت الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی گفت: تشکیل خانواده، تحکیم خانواده و تکثیر نسل سه محور اساسی در جامعه امروز ما است.


به گزارش جهان بین، حجت الاسلام والمسلمین دکتر ناصر رفیعی شب دوشنبه 28مرداد،در طرح تقویت مبانی اعتقادی در دانشگاه شهرکرد سبک زندگی را روش و شیوه زندگی بر اساس باورها و اعتقادات انسان دانست و گفت: سبک زندگی اسلامی نخستین بار توسط مقام معظم رهبری مطرح شد.

رفیعی پیدایش مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی از قبیل ربا، پرخاشگری و خشونت، معماری و ساخت و ساز غیر اسلامی و... را به دلیل فاصله گرفتن از سبک زندگی اسلامی دانست.

وی مشکلات در سه محور تشکیل خانواده، تحکیم خانواده و تکثیر اولاد را از جمله معضلات امروز جامعه عنوان کرد و گفت: ترویج فرهنگ غرب بر این مشکلات دامن می زند.

رفیعی در خصوص مصداق سبک زندگی قرآنی و دینی گفت: باید ببینیم قرآن مومن رستگار را چگونه معرفی می کند.

وی افزود: قرآن در سوره مومنون به ویزگی های انسان مومن از جمله خشوع در نماز و اعراض و دوری از لغو اشاره کرده است.

رفیعی تصریح کرد: اولین صفت مومن واقعی این است که در نمازش خشوع داشته باشد و خشوع یعنی توجه و حضور قلب که روح نماز خشوع است.

کارشناس مسائل دینی فراغت مکان، فراغت زمان و فراغت قلب را سه مقدمه حضور قلب دانست .

وی افزود : مومن کسی است که از لغو اعراض کند و لغو یعنی کار بیهوده و بی هدف و هر چیزی که ذکر و یاد خدا در آن نباشد که هدف عقلایی ندارد .

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت : لهو کاری است که در آن گناه و حرام است یا انسان را به سوی حرام می کشاند و موسیقی حرام موسیقی است که در آن لغو و لهو و باز دارندگی از خدا باشد .

وی با اشاره به آیات پایانی سوره شعرا بیان داشت : باور ، عمل صالح ،یاد خدا و دفاع از مظلوم چهار ویژگی  شعر خوب است .

رفیعی با اشاره به شبهات وارد شده در اینترنت و سایت ها که ایمان جوانان رانشانه گرفته است گفت: بسیاری از این شبهات سطحی است و با برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و روشنگری باید رفع شود.


کد مطلب: 8269

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8269/سبک-زندگی-برگرفته-باورها-اعتقادات-انسان

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir