۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۸۱۴۲

بدون عشق و محبت در خانواده ها، آرامش وجود ندارد

استاد مشاوره حوزه علمیه:در بسیاری از زندگی های امروز آسایش وجود دارد اما آرامش نیست؛ چرا که عشق در زندگی های امروز جاری نیست.
بدون عشق و محبت در خانواده ها، آرامش وجود ندارد
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، حجت الاسلام حسین دهنوی در دومین جلسه تخصصی خود در دانشگاه شهرکرد در خصوص سبک زندگی ایرانی- اسلامی در جمع دانشجویان طرح ولایت کشوری و استانی گفت: در بسیاری از زندگی های امروز آسایش وجود دارد اما آرامش نیست؛ چرا که عشق در زندگی های امروز جاری نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه امکانات رفاهی در زندگی های امروز زیاد شده است و بیشتر لوازم آسایش زندگی ها فراهم شده است اما خان ها و آقایانی که در یک خانواده و با هم زندگی می کنند وقت بسیار کمی برای همدیگر دارند و نمی توانند به یکدیگر آرامش بدهند.

استاد مشاوره حوزه تصریح کرد: عشق با ارتباطات عاطفی درست می شود که طبق روایات بسیار زیادی که از ائمه اطهار علیهم السلام به ما رسیده است، برای ارتباطات عاطفی میان زن و مرد ثواب ها و درجات معنوی بالایی از سوی خداوند در نظر گرفته شده؛ چرا که این ارتباطات عاطفی موجب استحکام خانواده ها می شود.

حجت الاسلام دهنوی یادآور شد: انجام فرائض دینی و مستحبات دین بسیار نیکو و پسندیده است اما اگر شخصی ضمن اینجام این اعمال دینی با همسر خود بد رفتاری کند و همسر خود را از محبت خود محروم سازد نباید منتظر باز شدن درهای رحمت به روی خود باشد.

وی تأکید کرد: هدف از تشکیل خانواده صفا، صمیمیت و عشق است؛ بدون این موارد نمی توان انتظار داشت که خانواده به آرامش و راحتی دست پیدا کند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: دومین عامل آرامش در خانواده ها رعایت حقوق معنوی علاوه بر حقوق مادی زن و شوهر در خانواده است و طبق آیات قرآن مرد باید با همسر خود با قول معروف برخورد کند یعنی پرخاشگری، توهین، توسل به زور و ... جزء حقوق معنوی همسر نیست.

حجت الاسلام دهنوی بیان داشت: طبق روایات زن مانند گل است و مردان نباید با آنها با خشونت و سختی رفتار کنند؛ زن قهرمان نیست یعنی متولی کارهای مردانه در خانه نیست.

وی افزود: یکی از مصادیق حقوق معنوی برقراری عدالت میان همسر و مادر خود می باشد، زنان نیازمند توجه هستند و در صورتی که مورد توجه قرار گیرند می توانند موجب آرامش همسر خود بشوند.

استاد مشاوره زندگی تصریح کرد: در طرف مقابل رعایت حقوق معنوی، خانم ها باید در برابر شوهر خود مطیع باشند و آنها را تشویق، ترغیب و تأئید کنند و آنها را تحویل بگیرند تا به اقتدار آنها لطمه وارد نشود.

حجت الاسلام دهنوی تأکید کرد: زنان نباید اقتدار شوهر خود را بشکنند؛ چرا که مردی که اقتدار ندارد نمی تواند پدر خوبی برای فرزندان خانواده و شوهر خوبی برای زن خود باشد.

وی خاطرنشان کرد: دنیای غرب امروز به این نتیجه رسیده است که برای داشتن یک زندگی خانوادگی موفق، دستورات اسلام بهترین راهنما و قانون هستند.

استاد مشاوره در حوزه در تفسیر آیه ی «الرجال قوامون علی النساء» گفت: این آیه به معنای برتری مرد نسبت به زن و زورگویی او نیست؛ بلکه قوامون در این آیه به معنای سنگربان و مراقب است و از این آیه اینگونه برداشت می شود که مردان باید مراقب همسران خود باشند.

حجت الاسلام دهنوی بیان داشت: سه گروه از خانم ها موجب شکسته شدن اقتدار همسران خود می شوند که گروه اول آنها زنانی هستند که از لحاظ سنی از شوهر خود بزرگتر هستند و تجربه ی بیشتری دارند و این باعث جابه جایی نقش زن و مرد می شود.

وی خاطرنشان کرد: دومین عامل اقتدار شکن در زنان تحصیلات بالای زنان نسبت به مردان است که گاهی این مورد باعث می شود زن خودش را از مرد بالاتر ببیند و به او سرکوفت بزند.

استاد حوزه و دانشگاه سومین عامل شکست اقتدار در مردان را شاغل بودن زنان دانست و افزود: زنان شاغل به خاطر نداشتن عدم وابستگی مالی به همسر خود، به اقتدار او آسیب می رسانند.

حجت الاسلام دهنوی یادآور شد: برخی از رفتارهایی که موجب از بین رفتن آرامش مردان می شوند را نام برد و خاطرنشان کرد: غر زدن خانم ها، توجه نکردن به همسر خود و توقعات بی جا موجب از بین رفتن آرامش مردان و گرایش به سمت دیگری می شود.

وی در پایان این جلسه به پرسش های حاضران جواب داده و روش های ارتباط با دفتر مشاوره خود را ذکر کردند.



ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۴۹:۴۸

28 Dec 2019