کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بدون عشق و محبت در خانواده ها، آرامش وجود ندارد

25 مرداد 1392 ساعت 12:11

استاد مشاوره حوزه علمیه:در بسیاری از زندگی های امروز آسایش وجود دارد اما آرامش نیست؛ چرا که عشق در زندگی های امروز جاری نیست.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، حجت الاسلام حسین دهنوی در دومین جلسه تخصصی خود در دانشگاه شهرکرد در خصوص سبک زندگی ایرانی- اسلامی در جمع دانشجویان طرح ولایت کشوری و استانی گفت: در بسیاری از زندگی های امروز آسایش وجود دارد اما آرامش نیست؛ چرا که عشق در زندگی های امروز جاری نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه امکانات رفاهی در زندگی های امروز زیاد شده است و بیشتر لوازم آسایش زندگی ها فراهم شده است اما خان ها و آقایانی که در یک خانواده و با هم زندگی می کنند وقت بسیار کمی برای همدیگر دارند و نمی توانند به یکدیگر آرامش بدهند.

استاد مشاوره حوزه تصریح کرد: عشق با ارتباطات عاطفی درست می شود که طبق روایات بسیار زیادی که از ائمه اطهار علیهم السلام به ما رسیده است، برای ارتباطات عاطفی میان زن و مرد ثواب ها و درجات معنوی بالایی از سوی خداوند در نظر گرفته شده؛ چرا که این ارتباطات عاطفی موجب استحکام خانواده ها می شود.

حجت الاسلام دهنوی یادآور شد: انجام فرائض دینی و مستحبات دین بسیار نیکو و پسندیده است اما اگر شخصی ضمن اینجام این اعمال دینی با همسر خود بد رفتاری کند و همسر خود را از محبت خود محروم سازد نباید منتظر باز شدن درهای رحمت به روی خود باشد.

وی تأکید کرد: هدف از تشکیل خانواده صفا، صمیمیت و عشق است؛ بدون این موارد نمی توان انتظار داشت که خانواده به آرامش و راحتی دست پیدا کند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: دومین عامل آرامش در خانواده ها رعایت حقوق معنوی علاوه بر حقوق مادی زن و شوهر در خانواده است و طبق آیات قرآن مرد باید با همسر خود با قول معروف برخورد کند یعنی پرخاشگری، توهین، توسل به زور و ... جزء حقوق معنوی همسر نیست.

حجت الاسلام دهنوی بیان داشت: طبق روایات زن مانند گل است و مردان نباید با آنها با خشونت و سختی رفتار کنند؛ زن قهرمان نیست یعنی متولی کارهای مردانه در خانه نیست.

وی افزود: یکی از مصادیق حقوق معنوی برقراری عدالت میان همسر و مادر خود می باشد، زنان نیازمند توجه هستند و در صورتی که مورد توجه قرار گیرند می توانند موجب آرامش همسر خود بشوند.

استاد مشاوره زندگی تصریح کرد: در طرف مقابل رعایت حقوق معنوی، خانم ها باید در برابر شوهر خود مطیع باشند و آنها را تشویق، ترغیب و تأئید کنند و آنها را تحویل بگیرند تا به اقتدار آنها لطمه وارد نشود.

حجت الاسلام دهنوی تأکید کرد: زنان نباید اقتدار شوهر خود را بشکنند؛ چرا که مردی که اقتدار ندارد نمی تواند پدر خوبی برای فرزندان خانواده و شوهر خوبی برای زن خود باشد.

وی خاطرنشان کرد: دنیای غرب امروز به این نتیجه رسیده است که برای داشتن یک زندگی خانوادگی موفق، دستورات اسلام بهترین راهنما و قانون هستند.

استاد مشاوره در حوزه در تفسیر آیه ی «الرجال قوامون علی النساء» گفت: این آیه به معنای برتری مرد نسبت به زن و زورگویی او نیست؛ بلکه قوامون در این آیه به معنای سنگربان و مراقب است و از این آیه اینگونه برداشت می شود که مردان باید مراقب همسران خود باشند.

حجت الاسلام دهنوی بیان داشت: سه گروه از خانم ها موجب شکسته شدن اقتدار همسران خود می شوند که گروه اول آنها زنانی هستند که از لحاظ سنی از شوهر خود بزرگتر هستند و تجربه ی بیشتری دارند و این باعث جابه جایی نقش زن و مرد می شود.

وی خاطرنشان کرد: دومین عامل اقتدار شکن در زنان تحصیلات بالای زنان نسبت به مردان است که گاهی این مورد باعث می شود زن خودش را از مرد بالاتر ببیند و به او سرکوفت بزند.

استاد حوزه و دانشگاه سومین عامل شکست اقتدار در مردان را شاغل بودن زنان دانست و افزود: زنان شاغل به خاطر نداشتن عدم وابستگی مالی به همسر خود، به اقتدار او آسیب می رسانند.

حجت الاسلام دهنوی یادآور شد: برخی از رفتارهایی که موجب از بین رفتن آرامش مردان می شوند را نام برد و خاطرنشان کرد: غر زدن خانم ها، توجه نکردن به همسر خود و توقعات بی جا موجب از بین رفتن آرامش مردان و گرایش به سمت دیگری می شود.

وی در پایان این جلسه به پرسش های حاضران جواب داده و روش های ارتباط با دفتر مشاوره خود را ذکر کردند.




کد مطلب: 8142

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/8142/بدون-عشق-محبت-خانواده-آرامش-وجود-ندارد

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir