۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۴
کد مطلب : ۷۹۰۴
حجت السلام مجتبی مصباح استاد طرح ولایت دردانشگاه شهرکرد:

سیاست برخی از سیاستمداران کشور متأثر از سیاست غربی است

استاد طرح ولایت گفت: متأسفانه برخی از سیاست مداران امروز ما، تصورشان از سیاست آن چیزی است که در غرب می بینند و سیاست اسلامی را درست نفهمیده اند.
سیاست برخی از سیاستمداران کشور متأثر از سیاست غربی است

به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز از شهرکرد، حجت الاسلام مجتبی مصباح در جمع دانشجویان طرح ولایت کشوری خواهران گفت: اگرچه فعالیت های سیاسی در همه ی جوامع به صورت زنده و پویا وجود دارد اما این فعالیت ها در هرجامعه ای به تناسب اصول و نیازهای آن جامعه متغیر است.

وی خاطرنشان کرد: در یک جامعه ی سکولار فعالیت های سیاسی عمدتاً در حیطه ی احزاب و با هدف کسب قدرت و ثروت انجام می گیرد که حتی شعارهای آنها نیز در این راستا است.

استاد طرح ولایت افزود: عمدتاً بقیه ی اقشار با هدف های قدرت و ثروت وارد این احزاب می شوند و تمامی اصول این احزاب مبتنی بر منافع دنیوی می باشد.

حجت الاسلام مصباح یادآور شد: در کشور ما بیش از 30 سال است که نظام جمهوری اسلامی متناسب با ارزش ها و اهداف اسلام و با همت مردم و خون شهیدان روی کار آمده و همچنان پا برجاست.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم برای نظام جمهوری اسلامی، یک چهارچوب کلی تصور کنیم؛ همانگونه که هدف اصلی نظام کمال انسان است، این هدف بر تمامی فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حقوقی بشر نیز سایه می افکند.

عضو مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خمینی (ره) تأکید کرد: برای یک مسلمان ورود به عرصه ی سیاسی و تلاش برای تحقق اهدافش این است که به وسیله ی رسیدن به مقام سیاسی هم خود و هم جامعه را به کمال برساند و به خداوند نزدیک تر کند.

حجت الاسلام مصباح بیان داشت: یک انسان مسلمان باید بداند در هر شرایطی که هست، وظایفی که خداوند از او می خواهد چیست و به چه وسیله ای می تواند به قرب الهی برسد؛ او باید بداند چه نوع فعالیت سیاسی به درد جامعه می خورد و جامعه را به سوی خداوند پیش می برد.

وی اذعان داشت: سیاست امروزه متأسفانه مانند اقتصاد، تعلیم و تربیت و ... که متأثر از غرب هستند، از غرب تقلید می کند، به گونه ای که اگر کاندیدایی رأی نمی آورد طرفداران او عصبانی می شوند و مانند فتنه 88 اتفاق می افتد و یا اینکه طرفداران کاندیدای پیروز جشن خوشحالی برپا می کنند و وقتی به قدرت می رسند، به بیت المال دست درازی می کنند.

استاد طرح ولایت گفت: متأسفانه برخی از سیاست مداران امروز ما، تصورشان از سیاست آن چیزی است که در غرب می بینند و سیاست اسلامی را درست نفهمیده اند؛ چرا که الگوی درستی از سیاست اسلامی در پیش چشم خود ندارند.

حجت الاسلام مصباح افزود: وظیفه ی اصلی دانشجویان امروز در دانشگاه ها این است که نگاه اسلامی به سیاست داشته باشند و سیاست ورزی اسلامی را در کشور گسترش دهند.

وی خاطرنشان کرد: آرمان گرایی و واقع گرایی موضوعاتی هستند که در همه ی عرصه ها باید در نظر گرفت اما آرمان گرایی سیاسی در اسلام این است که حکومت اسلامی حضرت ولی عصر (عج) در جهان پیاده شود و جهانیان آماده ی پذیرش حکومت حق شوند.

عضو مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خمینی (ره) با اشاره به ویژگی های جامعه ی مورد نظر تصریح کرد: رسیدن به حد مطلوب بینش و آشنایی با معارف اسلامی، دوری از رذایل اخلاقی در جامعه و برخورداری از تقوا و همچنین گسترش بصیرت سیاسی ابتدا در خود  و سپس اطرافیان از مهمترین ویژگی های جامعه ی آماده ی حکومت حق می باشد.

حجت الاسلام مصباح به نقش زن در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: آگاهی بخشی و جهت دهی به اذهان بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، وظیفه ی شما دانشجویان است که باید در ابتدا خود را در هر زمینه ای تقویت کنید.

وی گفت: اگر با نیت خالص برای این نظام قدم برداریم خداوند هم به ما کمک می کند پس باید هدف های درست را انتخاب، مسیر های درست را شناسایی و برای طی کردن این مسیر ها برنامه ریزی کنیم.

استاد طرح ولایت خاطرنشان کرد: برای اینکه در مسیر خود پیروز شویم باید افق دید خود را باز تر نموده و برای گسترش گفتمان خود جامعه ی جهانی را در نظر بگیریم و تنها در این صورت است که اهداف دیگر نیز به ثمر می نشیند.

 

 

 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۰۴:۲۳

10 Jan 2020