کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حجت السلام مجتبی مصباح استاد طرح ولایت دردانشگاه شهرکرد:

سیاست برخی از سیاستمداران کشور متأثر از سیاست غربی است

16 مرداد 1392 ساعت 8:54

استاد طرح ولایت گفت: متأسفانه برخی از سیاست مداران امروز ما، تصورشان از سیاست آن چیزی است که در غرب می بینند و سیاست اسلامی را درست نفهمیده اند.


به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز از شهرکرد، حجت الاسلام مجتبی مصباح در جمع دانشجویان طرح ولایت کشوری خواهران گفت: اگرچه فعالیت های سیاسی در همه ی جوامع به صورت زنده و پویا وجود دارد اما این فعالیت ها در هرجامعه ای به تناسب اصول و نیازهای آن جامعه متغیر است.

وی خاطرنشان کرد: در یک جامعه ی سکولار فعالیت های سیاسی عمدتاً در حیطه ی احزاب و با هدف کسب قدرت و ثروت انجام می گیرد که حتی شعارهای آنها نیز در این راستا است.

استاد طرح ولایت افزود: عمدتاً بقیه ی اقشار با هدف های قدرت و ثروت وارد این احزاب می شوند و تمامی اصول این احزاب مبتنی بر منافع دنیوی می باشد.

حجت الاسلام مصباح یادآور شد: در کشور ما بیش از 30 سال است که نظام جمهوری اسلامی متناسب با ارزش ها و اهداف اسلام و با همت مردم و خون شهیدان روی کار آمده و همچنان پا برجاست.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم برای نظام جمهوری اسلامی، یک چهارچوب کلی تصور کنیم؛ همانگونه که هدف اصلی نظام کمال انسان است، این هدف بر تمامی فعالیت های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حقوقی بشر نیز سایه می افکند.

عضو مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خمینی (ره) تأکید کرد: برای یک مسلمان ورود به عرصه ی سیاسی و تلاش برای تحقق اهدافش این است که به وسیله ی رسیدن به مقام سیاسی هم خود و هم جامعه را به کمال برساند و به خداوند نزدیک تر کند.

حجت الاسلام مصباح بیان داشت: یک انسان مسلمان باید بداند در هر شرایطی که هست، وظایفی که خداوند از او می خواهد چیست و به چه وسیله ای می تواند به قرب الهی برسد؛ او باید بداند چه نوع فعالیت سیاسی به درد جامعه می خورد و جامعه را به سوی خداوند پیش می برد.

وی اذعان داشت: سیاست امروزه متأسفانه مانند اقتصاد، تعلیم و تربیت و ... که متأثر از غرب هستند، از غرب تقلید می کند، به گونه ای که اگر کاندیدایی رأی نمی آورد طرفداران او عصبانی می شوند و مانند فتنه 88 اتفاق می افتد و یا اینکه طرفداران کاندیدای پیروز جشن خوشحالی برپا می کنند و وقتی به قدرت می رسند، به بیت المال دست درازی می کنند.

استاد طرح ولایت گفت: متأسفانه برخی از سیاست مداران امروز ما، تصورشان از سیاست آن چیزی است که در غرب می بینند و سیاست اسلامی را درست نفهمیده اند؛ چرا که الگوی درستی از سیاست اسلامی در پیش چشم خود ندارند.

حجت الاسلام مصباح افزود: وظیفه ی اصلی دانشجویان امروز در دانشگاه ها این است که نگاه اسلامی به سیاست داشته باشند و سیاست ورزی اسلامی را در کشور گسترش دهند.

وی خاطرنشان کرد: آرمان گرایی و واقع گرایی موضوعاتی هستند که در همه ی عرصه ها باید در نظر گرفت اما آرمان گرایی سیاسی در اسلام این است که حکومت اسلامی حضرت ولی عصر (عج) در جهان پیاده شود و جهانیان آماده ی پذیرش حکومت حق شوند.

عضو مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خمینی (ره) با اشاره به ویژگی های جامعه ی مورد نظر تصریح کرد: رسیدن به حد مطلوب بینش و آشنایی با معارف اسلامی، دوری از رذایل اخلاقی در جامعه و برخورداری از تقوا و همچنین گسترش بصیرت سیاسی ابتدا در خود  و سپس اطرافیان از مهمترین ویژگی های جامعه ی آماده ی حکومت حق می باشد.

حجت الاسلام مصباح به نقش زن در جامعه اشاره کرد و یادآور شد: آگاهی بخشی و جهت دهی به اذهان بانوان به عنوان نیمی از جمعیت کشور، وظیفه ی شما دانشجویان است که باید در ابتدا خود را در هر زمینه ای تقویت کنید.

وی گفت: اگر با نیت خالص برای این نظام قدم برداریم خداوند هم به ما کمک می کند پس باید هدف های درست را انتخاب، مسیر های درست را شناسایی و برای طی کردن این مسیر ها برنامه ریزی کنیم.

استاد طرح ولایت خاطرنشان کرد: برای اینکه در مسیر خود پیروز شویم باید افق دید خود را باز تر نموده و برای گسترش گفتمان خود جامعه ی جهانی را در نظر بگیریم و تنها در این صورت است که اهداف دیگر نیز به ثمر می نشیند.

 

 

 


کد مطلب: 7904

آدرس مطلب :
https://www.jahanbinnews.ir/news/7904/سیاست-برخی-سیاستمداران-کشور-متأثر-غربی

جهان بین
  https://www.jahanbinnews.ir