۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۸
کد مطلب : ۷۳۶۴

چهارمحال و بختیاری رتبه سوم طلاق در کشور را دارد

دکتر مسعود لطفی‌زاده با اشاره به لزوم کاهش طلاق در استان چهارمحال و بختیاری گفت: براساس اطلاعات مرکز آمار، چهارمحال و بختیاری بعد از دو استان ایلام و سیستان و بلوچستان رتبه سوم طلاق را دارد.
چهارمحال و بختیاری رتبه سوم طلاق در کشور را دارد
به گزارش جهانبین، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سی و اولین کارگروه سلامت و امنیت غذایی اظهار کرد: سلامت پدیده‌ای به شدت متاثر از عوامل اجتماعی است و خانواده به عنوان مهم‌ترین عامل اجتماعی مطرح می‌شود.

وی تصریح کرد: طلاق از جمله ناهنجاری‌های اجتماعی است که گاه ناشی از اعتیاد، فقر و نابسامانی خانواده، ارتباط نامشروع، عوامل فرهنگی، عدم تفاهم، مداخله اقوام و ضعف عوامل مذهبی است اما در این میان عدم مهارت ارتباطی و زندگی عمده‌ترین علت طلاق به شمار می‌رود.

دکتر لطفی‌زاده ادامه داد: کلیه موارد مذکور را می‌توان با آموزش مهارت‌های زندگی و بالا بردن توان حل مسائل و برقراری ارتباط موثر برطرف کرد.

وی افزود: غالب کسانی که متقاضی طلاق هستند در سال اول زندگی مشترک و در گروه سنی جوان(20 تا 25 سال در گروه خانم‌ها و ۲۹تا ۲۵ سال در گروه آقایان) هستند.

دکتر لطفی‌زاده ادامه داد: شاید طلاق خود ناشی از یک ناهنجاری کوچک باشد اما ناهنجاری‌هایی که پس از طلاق برای فرد، اطرافیان و جامعه به وجود می‌آید، ساده نیستند، این در حالی است که در دهه‌های گذشته شاهد افزایش آمار طلاق در کشور هستیم.

به گفته وی، آمار طلاق در استان بیش از دو برابر نرم کشوری است.

دکتر لطفی‌زاده بر لزوم همکاری و مشارکت بین‌بخشی همه ارگان‌ها و استفاده حداکثری از پتانسیل‌های دستگاه‌های ذیربط به ویژه در امر آموزش برای کاهش آمار طلاق تاکید کرد و افزود: آموزش‌های قبل از ازدواج، حین زندگی و پیش از وقوع طلاق باید هم از سوی زوجین و هم متولیان امر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

مرجع : مشکات
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۱:۲۱

3 Jan 2020