۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۷۲۳۲

بنياد شهيد بايد به وظيفه ذاتي خود برگردد

عبدالكريم نعناكار از مديران سابق بنياد شهيد مي گويد : دولت يازدهم كه با شعار " اعتدال " وارد عرصه سياسي كشور شده است بايد با انتصاب افراد لايق و متخصص تمامي وزارتخانه ها و نهادهاي دولتي را به وظيفه ذاتي خود برگرداند .
بنياد شهيد بايد به وظيفه ذاتي خود برگردد
به گزارش جهان بین نیوز،نعناكار از جانبازان هشت سال دفاع مقدس در مورد اقدام اخير دولت يازدهم در رصد و شناسايي افراد نخبه براي انتصاب در پستهاي مختلف گفت : دولتهاي اصولگرا در دولت نهم و دهم افراد شاغل در نهادها را صرفا به خاطر اينكه همسو و موافق با اعتقادات اصولگرا بوده اند در منسب هاي سياسي ، اقتصادي ، فرهنگي و.... گماردند تا به حركت كلي دولت كمك كنند . اين در حالي است كه به دليل عدم امكان حضور تفكرات مختلف در اين فضا ، جلوي بسياري از ديدگاههاي مختلف گرفته شد . در اين صورت افراد تك بعدي تنها از يك فرد تبعيت مي كنند و شنيده ها را اجرا مي كنند .
خوشبختانه دولت منتخب سعي مي كند با حفظ خطوط قرمز حكومتي ازجمله ولايت فقيه ، قانون اساسي و نظام از ديدگاههاي متفاوت براي اداره كشور استفاده كند .
هرچند كه اينگونه مديريت بعد از گذشت بيش از ۳۵ سال از انقلاب هنوز تجربه وتمرين نشده است . اميدواريم دولت يازدهم با بكارگيري اينگونه افراد بدعت و پايه اينگونه تفكر را در دولت يازدهم بنا كند .
نعناكار در ادامه ياداور شد ، در قرآن كريم نيز تاكيد شده است كه به مديران بايد اين فرصت و ظرفيت داده شود كه روشهاي مختلف را بشنوند اما خود انتخاب كنند . در اينصورت كاركرد اينگونه تفكرات سريعا در كليات جامعه نمايان شده و همگان از اينگونه تصميمات بهره مند خواهند شد .
نعناكار در مورد ويژگيهاي عمومي يك مدير نيز گفت : بحث مديريت بحث كهنه ايي است در هر زمان بر آن پرداخته شده و تعاريف بسياري در مورد آن وجوو دارد اما آنچه در اين ميان از همه مهمتر است بحث دانش توامان يك مدير است . دولتها معمولا به دو شيوه ارگانها و وزارتخانه ها را اداره مي كنند . اول ، چون فرد جزو تيم آنهاست و مطيع و شنونده خوبي است پس بايد در هر كجاي دولت كه باشد قرار گيرد هرچند كه نتيجه تصميمات آن در آينده نامطلوب باشد . دوم اينكه مديران از بدنه خود ارگانها و سازمانها با توجه به داشتن علم و تجربه و مقبوليت فرد انتخاب و انتصاب شوند .
بايد توجه داشت كه صرف داشتن علم و تجربه براي يك مدير كافي نيست بلكه بايد بتواند در كار تيمي و خرد جمعي فرد موفق و كارآزموده ايي باشد .رئيس جمهور دولت منتخب مي بايست تمامي اطلاعات افراد ازجمله تجربيات مديريتي و سوابق گذشته فرد را به همراه مدارك علمي و نيز كارنامه خرد جمعي وي را جمع آوري كرده و سپس طبق نص صريح قرآن كريم نسبت به انتخاب فرد اقدام كند و نه آنكه به وي تحميل يا سفارش شود .
نعناكار در مورد وزارتخانه هاي كليدي همچون " وزارت امور خارجه ، اطلاعات ، كشور و بنياد شهيد و امور ايثارگران " نيز معتقد است : هرچند كه رئيس دولت نسبت به معرفي اين افراد اقدام مي كند اما انتخاب اين پست هاي كليدي حتما بايد نظر حكومت نيز لحاظ شود.
به همين خاطر است كه در بنياد شهيد ، نماينده ولي فقيه در آن وجود دارد و اين نشان مي دهد كه اينگونه مجموعه ها يك مجموعه سياسي و دولتي نيست . متاسفانه در بسياري اوقات ديده شده است كه نگاه سياسي در يك نهاد خسارات و آسيب هاي جدي را در عملكرد اينگونه وزارتخانه ها و نهادها وارد كرده است .
اين جانباز هشت سال دفاع مقدس همچنين وضعيت فعلي بنياد شهيد و امور ايثارگران را خوب توصيف كرد و گفت : از ۱۰ سال گذشته كه بنده از اين نهاد خارج شده ام تاكنون وضعيت خوب بوده است اما انتظار اين است كه كرامت انساني اين خانواده بيشتر حفظ شود.
متاسفانه ديده مي شود كه در ايام انتخابات بعضي از مديران براي بدست آوردن وجه سياسي و مقبوليت هاي مردمي به ديدار خانواده جانبازان و شهدا مي روند كه از تمامي اين ملاقات ها بوي سياسي به مشام مي رسيد .
بايد در آينده هرچه زودتر جامعه اسلامي به جايي برسد كه بدون آنكه اين خانواده هاي گرانقدر خودش بخواهند به عزت و كرامت واقعي در جامعه دست پيدا كنند .
نعناكار در پايان كم كردن مشكلات درماني ، مناسب سازي محيط شهري و حمل و نقل ونيز پوشش بيشتر در ماني و بازتواني جانبازان و ايثارگران را از اولويت هاي اين بنياد برشمرد و گفت اميدواريم بنياد شهيد و امور ايثارگران با بزگشت به وظيفه ذاتي خود يعني رسيدگي بيشتر به وضعيت اين خانواده گرامي كه هر روز نيز از تعداد آنان كاسته مي شود ، كرامت و عزت آنان ا به جايگاه واقعي خود برسانند .
مرجع : افکار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۰۳:۲۶

22 Jan 2020