۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۷۱۷۹

اختراع دستگاه نمونه بردار اتوماتیک غلات وگرانول در شهرکرد

دوجوان هفشجانی موفق شدند برای نخستین باردرکشور دستگاه نمونه بردار اتوماتیک غلات وگرانول اختراع کنند .
اختراع دستگاه نمونه بردار اتوماتیک غلات وگرانول در شهرکرد
مصطفی خدابخشی و  امین خدابخشی پس از ۶ماه کار تحقیقاتی توانستند این دستگاه را باتجهیزات کاملا داخلی و هزینه ای نزدیک به ۵۰ میلیون تومان در مرکز تحقیق وتوسعه کارخانه آرد ولی عصرهفشجان بومی سازی کنند .
این اختراع که به شماره ۷۷۱۵۶ درسازمان مالکیت صنعتی ایران به ثبت رسیده است زمان نمونه برداری از کامیونهای حامل غلات وگرانول را در کارخانه ها وسیلوها ی نگهداری از ۴۵ دقیقه به کمتراز ۴۰ ثانیه کاهش داده است .
به گفته ی مخترعان جوان، دستگاه نمونه بردار اتوماتیک برخلاف نمونه دستی آن قابلیت نمونه برداری را از همه قسمتهای کامیون دارد که این کار ضریب خطا درنمونه برادری وانتقال سریع آن بدون دخالت دست را درکمتراز ۴۰ ثانیه با عمل جداسازی همزمان ضایعات غلات فراهم کرده است .
قابلیت چرخ ۱۸۰ درجه ونمونه برداری همزمان ازدودستگاه کامیون وانتقال سریع به واحد افت گیری گندم ازدیگر ویژگی های این اختراع است .
به گفته کارشناسان سالانه ۴۲۰۰ کامیون حامل غلات ازجمله گندم وجو به سیلوی مرکزی شهرکرد وارد می شود که صرف حداقل ۴۵ دقیقه نمونه گیری دستی بیش از ۳۱۵۰ ساعت هدررفت زمان را برای کامیون داران به همراه دارد .
این اختراع بابه حداقل رساندن زمان نمونه برداری (۴۰ ثانیه ) نه تنها ازهدرفت این زمان جلوگیری می کند بلکه این میزان ساعت (۳۱۵۰ ) ظرفیت افزایش ۴۰۰ دستگاه کامیون با ۸ساعت کارمفید در شبکه حمل ونقل غلات را بدون هیچگونه هزینه فراهم می کند که در مقیاس کشور به ده ها هزار کامیون می رسد .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۰۰:۳۳

1 Jan 2020