۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۷۱۷۱

علی رغم افزایش 56 درصدی تولید برق، مردم در مصرف برق صرفه جویی کنند

مجری طرح‌های بهره برداری و طرح کارون گفت: تولید برق نیروگاه کارون۴ افزون بر ۵۶ درصد افزایش یافته اما این دلیلی بر اسراف در مصرف برق نیست.
علی رغم افزایش 56 درصدی تولید برق، مردم در مصرف برق صرفه جویی کنند
مجری طرح‌های بهره برداری و طرح کارون ۴ امروز با تاکید بر افزایش ۵۶ درصدی تولید برق نیروگاه کارون۴ در مقیاس با دوره مشابه در سال گذشته گفت: این میزان از رشد تولید برق به دلیل افزایش حجم آب ذخیره شده در مخزن سد کارون ۴ و آبگیری این مخزن تا تراز ۱۰۲۷ ناشی از افزایش بارش‌ها در استان چهارمحال و بختیاری، همچنین به دلیل مدیریت بهینه مخزن سد بوده است.

مهندس حسن اطاعتی گفت: در سال آبی گذشته، این سد تنها تا تراز ۱۰۲۵ متر آبگیری شده بود، اما امسال با تمهیدات انجام شده، به رغم آماده نبودن دریچه های آبگیری ، این امر تا تراز ۱۰۲۷ ممکن شد وی افزود: در سه ماهه نخست سال جاری کل تولید برق این نیروگاه به ۴۲۲ هزار و ۲۲۶ مگاوات ساعت رسید، در حالی که در سال گذشته انرژی تولیدی به میزان یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۷۴۴ مگاوات ساعت رسیده بود و امید می رود که با برنامه‌ریزی بهتر بتوان به میزان انرژی طراحی شده در نیروگاه کارون ۴ دست یافت که ۲۱۰۷ گیگاوات ساعت است.

اطاعتی افزود:نیروگاه یکهزار مگاواتی کارون ۴ از ابتدای راه اندازی اولین واحد خود تاکنون، به میزان سه میلیون و ۱۹۴ هزار و ۳۷۰ مگاوات ساعت انرژی برق آبی تولید و به شبکه برق سراسری تحویل داده است.

مجری طرح‌های بهره برداری و طرح کارون ۴ با اعلام این خبر گفت: این نیروگاه از سال ۹۰ به این سو ، ۱۰درصد انرژی برق آبی تولیدی در کل کشور را تامین کرده است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۵۴:۰۰

5 Jan 2020