دشمنان انقلاب اسلامی با استفاده از فضای مجازی و رسانهها تلاش میکنند چهرهای موجه از رژیم پهلوی براب نسل جدید ترسیم کنند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز» مرتضی مهری بابادی کارشناس ارشد مسائل اجتماعی در یادداشتی نوشت: دشمنان انقلاب اسلامی میخواهند با تطهیر رژیم طاغوتی پهلوی افکار نسل جدید را نسبت به انقلاب اسلامی بدبین کنند.
در این شرایط نسل جدید باید بدانند که پهلوی چگونه کشور را وابسته به بیگانگان کرد و سرمایههای ملی را چپاول نمود و با سرکوب، زندان، شکنجه و کشتار بر مردم حکومت کرد.
برخی افراد معتقدند که رژیم پهلوی دستاوردهایی نیز داشته است در صورتی که این یک دروغ بزرگ بیش نیست که متأسفانه توسط رسانههای بیگانه و برخی افراد نا آگاه تکرار میشود، بنابراین این وظیفه همگانی، دینی و اخلاقی است که با روایت صحیح و مستند از دوران طاغوت، هم مانع از فریب جوانان توسط رسانههای معاند میشود و هم بتوانیم جواب شبههای از شبهات جوانان که تحت تأثیر فضای مجازی قرار گرفته داده شود.
استان چهار محال وبختیاری مانند اکثر نقاط کشور، از ظلم و بیعدالتی رژیم پهلوی بینصیب نبود، در دوران طاغوت، بسیاری از زمینهای کشاورزان با سیاستهای غلط اقتصادی نابود شدند، مردم در فقر و محرومیت نگه داشته شدند و آزادیهای دینی و فرهنگی مردم بومی که بصورت سنتی و تحت تأثیر مکتب تشیع رواج داشت سرکوب شد، حتی بعضی از اعتقادات خرافاتی را توسط افراد خاص در مناطق ایلیاتی ترویج میکردند حتی در بعضی موارد باعث تفرقه و دو دستگی میشد، فقر، بیسوادی و نبود امکانات آموزشی و بهداشتی در استان ما در اوج بود.
هیچگونه مکتب درسی یا درمانگاه یا مراکز بهداشتی در اکثر نقاط استان نبود، جالبتر از همه این بود آنچه که در همه زمینهها دیده میشد فساد و تبعیض در همه عرصهها بود، معمولاً اقشار ضعیف از خدمات و امکانات بیبهره بودند در استان ما فقط قشر خاصی از خدمات استفاده میکردند و بقیه به عنوان رعیت در اختیار دست نشاندههای حکومت پهلوی بودند.
ازجمله نمونههایی از خیانتها و جنایتهای حکومت پهلوی در استان چهار محال بختیاری میتوان به غارت اموال عشایر چه از لحاظ کشاورزی و چه از لحاظ دامداری به بهانههای واهی مثل خراج یا بیتالمال، بیسوادی بالای هشتاد درصدی مردم استان بهنحوی که هیچ شاخص تحصیلی خاصی وجود نداشت و اکثر مردم بیسواد بودند اشاره کرد.
این نداشتن سواد و آگاهی، یکی از ابزارهای کنترل اجتماعی بود که رژیم پهلوی با استفاده از آن، مانع از رشد و ترقی مردم میشد.
همچنین در آن زمان، آموزش و پرورش بهعنوان یک ابزار اساسی برای پیشرفت جامعه، به فراموشی سپرده شده بود، نداشتن جادههای ارتباطی شهری و روستایی، عدم امکانات رفاهی مثل آب، برق و گاز در اکثریت مناطق استان، کشتن سران قبایل و افراد سرشناس که به هیچ عنوانی در محاکم نظامی نتوانستند گناهی برای آنان پیدا کنند، بطوری که در یک روز۹۷ نفر را کشتند و۴۰۰ نفر را در زندان اهواز زندانی کردند که 300 نفر از آنها به طرز مشکوکی فوت کردند، یکجانشین کردن عشایر با استفاده از زور، ترویج فرهنگ غربی برای از بین بردن فرهنگ ایلیاتی و سنتی ایل بختیاری از دیگر خیانتهای رژیم پهلوی در کشور بود.
در واقع تشریح و توصیف وضعیت جامعه ایران در دوران پهلوی، یادآوری دیکتاتوی مطلق و همه جانبه در سراسر ایران بود، که خشم و خروش ملت رنج دیده ایران از ظلم و ستم شاهنشاهی، با وقوع انقلاب اسلامی رنگ و محتوای جدیدی به خود گرفت.
درواقع انقلاب انقطاع جامعه از وضعیت قبلی بود که دستاوردهای آن برای کلیه آحاد جامعه در همه شئون و سطوح قابل عیان و تبیین است، در پایان، انقلاب به عنوان شاخصه اصلی و متمایز کننده وضعیت فعلی تغییرات اساسی در عرصه بینالملل ایجاد کرده بود.
حال باید به یاد داشته باشیم که این دستاوردها نتیجهٔ مبارزات و فداکاریهای ملت ایران در برابر ظلم و ستم است، ما موظفیم که این تاریخ را به نسلهای آینده منتقل کنیم و آنها را از تجربیات گذشته آگاه سازیم و این تاریخ باید بهعنوان یک درس عبرت برای آینده مورد استفاده قرار گیرد تا از تکرار اشتباهات گذشته جلوگیری کنیم و جوانان ما بدانند که چگونه با وحدت و همدلی میتوانند بر مشکلات فائق آیند و به سوی آیندهای روشن گام بردارند و همواره در مسیر پیشرفت و ترقی حرکت کنیم.